** S Y Y S-sissien KE-TO **
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9767126&p=1&tmode=1&smode…
tässä edelliset jutut
Kommentit (29)
Ihanaa! Vapaa päivä! Vähän tuota aurinkoa kaipailen, olisi voinut lähteä vaikka kävelylle, mutta jotenkin synkän näköistä.. Eipä siinä mitään, kyllä täällä kotosallakin tekemistä riittää.. Pyykit sain sentään runnottua koneeseen, ajattelin, että kunhan saisi taas vaikka tämän keskikeroksen " asuttavaan kuntoon" .. On vaatetta ja lelua pitkin poikin..
Kyllä tässä jo ollaan pikkuhiljaa totuttu ajatukseen, että vauva kenties syntyykin jo elokuussa.. Meillä onkin jo kaksi lasta syntynyt syyskuun lopulla, joten ihan kiva näin.. Kyllä niitä liikkeitä todella tuntuu.. Niin kovin pieniä ja täytyy ihan rauhoittua paikalleen niitä odottamaan, mutta kuitenkin.. Olin niitä silloinviime viikolla tuntevinaan ja sanoin miehellenikin, että mielikuvitus tekee tepposiaan, mutta ei, oikeassa olin.. Ensimmäistä odottaessa tunsin liikkeet vasta viikolla 20.. Tokasta viikolla 16 ja kolmannesta viikolla 17..
Meillä alkaa pikkuhiljaa tietämään jo koko lähipiiri, että perheen lisäystä tulossa.. Ihanaa, miten lapset ottivat asian vastaan.. =)
Sain vahingossa käteeni Hobby Hallin kuvaston, jossa oli kukkasipuleita jne. myynnissä.. On kohta ihan pakko mennä niille sivuille ja tilata satsi odottamaan, että pääsee heti käsiksi kukkapenkkeihin kun lumet sulaa!
Nyt tässä vaan odotelleen seuraavaa neuvolaa, joka ensi kuun alussa ja sitä seuraavaa ultraa, joka 11.4.. Ja tietenkin sitä, että liikkeet alkaisi tuntumaan vahvemmin ja säännöllisesti..
Jokuko kyseli muuten noista nimimerkeistä.. Mua kutsuttiin syystä tai toisesta pikkutyttönä pikku-Piiuksi , joten nimi tulee sieltä.. Ja pelkkä Piiu oli jo varattu, joten väänsin nuo merkit siihen.. Että sillai..
Iloista päivää odottajat! =)
Piiu ja 007 rv 15+5
Kotiuduin juuri neuvolalääkäri käynniltä.Eipä siellä mitään erikoista,kaikki oli kunnossa.Hemppaa ei katsottu koska viimeksi oli niin hyvä ja verenpainekin laskenut(johtunee siitä että lepäilen nyt kotona).
Mun eskarilainen oli mukana kuuntelemassa sydänääniä,viimeksi oli mieheni tyttö ja seuraava neuvola aika on niin että tokaluokkalainen pääsee koulun jälkeen mukaan:)
On ollu kyselyä nikistä ja kodista.
Nikki on tullut siitä kun joskus ennen joulua kurkkasin tänne sivuille ja se oli sitä aikaa kun niin hartaasti ja kovasti vauvaa toivoimme(yritimme yli 1 1/2v)ja ajattelin silin että jos se vauva joskus masuun ilmaantuu niin se on kyllä todellinen rakkausvauva,et näin.
Koti on n.170m2 omakotitalo,runsaalla pihamaalla,hepat on aiemmin asunut tässä meillä mut nyt vein ne hoitoon vauva-ajaksi.
mä taidan mennä keittämään nyt kahvit ja katson jonkun dvd:n...
Näkyillään myöhemmin taas:)
Ihan ekana kun vielä muistan:
EMMUSKA sä kerroit että sulta oli löytyny munasarjakysta. Sama täällä, ja maha on todellakin päivittäin siitä kohdasta kipeä ja arka. Mun kysta oli 5,5cm kokoinen. Ja sitä aiotaan kontrolloida vasta kesällä! Tätä ihmettelen, että miksi niin myöhään. Kuinka sulla?
Nyt en muista nikkiä, mutta sinä joka kerroit että olitte tytöille kertoneet tulevasta vauvasta. Ja tyttö oli kysyny että koska se vauva on sinne mahaan laitettu? Niin kiitos päivän piristyksestä! Huikeat naurut sain sun tarinasta! :D
Esikoinen sen kun jatkaa mahatautiaan, tsemppiä KEWA teillekin kun kerroit että sitä poika sairastaa sielläkin! Meillä tuli illalla pojalle hirveät näpyt jalkoihin, selkään ja vaippa-alueelle ja olenkin nyt ihan ihmeessä että mitä tää on. Kyllästyttää jo tää sairastelu ja varsinki ku mies sano aamulla että silläki on huono olo. Ja nyt tuntuu itestäki että on huono olo - tosin se voi johtua kyllä masuvauvastakin. Toivottavasti. Oksennustauti on ihan kamala tauti ja EN HALUA SITÄ!!!
Päästin kunnolla raitista ilmaa kämppään, avasin kaikki ovet ja ikkunat kun laitoin esikoisen parvekkeelle nukkumaan. Tuntuu että se ehkä vähän helpottaa oloa.
Mulla on tosi ihanat appivanhemmat, ovat aina valmiita auttamaan ja asuvat aika lähellä. Nytkin sovittiin että voisin pojan kanssa siellä käydä päivisin tällä viikolla kun anopilla ei oo töitä, ni saisin vaikka lepäillä ite. Mutta nyt kun on tuo mahatauti ni ei tietenkään uskalla mihinkään sitä tautia viedä! Näin on käyny monesti ennenkin, että kun ollaan suunniteltu jotain päiviä tai viikonloppuja niin sitten jompi kumpi taho sairastaa ja on pakko perua. Harmittaa!!!
Pääsis jo näistä sairasteluista, tuntuu että on ihan mieli maassa. Luojan kiitos mies jää isäkuukaudelle jo 1,5 viikon päästä!
Musta tuntuu että olen alkanut kärsiä jonkinasteisesta synnytys pelosta:(
Eilen juteltiin miehen kanssa pitkään sängyssä synnytyksistä.
Ekan kun synnytin niin toimitus kesti 12h ja kun vauva oli ulkona ensimmäiset sanani olivat että tässäkös tää nyt sitten olikin.
Koko synnytyksessä oli sellainen kiireetön lämmin tunnelma ja kätilö oli ihana joka kehuikin muo vähän väliä että tosi hienosti sujuu ja olen kuulemma synnyttäjä tyyppi.Toki sattui mutta kuvittelin sen olevan vielä kamalampaa.
Sain synnytyksessä muistaakseni 2 piikkiä,toisen kohdun suulle ja toisen mikä laitetaan kun ommellaan tikit joten se tikkien laittokaan ei sattunut mitenkää paljon.
Toinen synnytys kesti 2h.Koko ajan olin TOSI kipeä ja niin sekaisin että en olisi tiennyt edes nimeäni jos oltais kysytty.Muistan että silmissäkin pimeni ja ponnistus oli kamalinta tuntui että vauva ei mahdu ulos.Tunsin kun repesin ja vauvanpään ollessä melkein ulkona(käsiposkella)supistukset meinasivat loppua.Ei tämä vaihe kestänyt kuin 10min mutta tuntui lähinnä 10 vuodelta.Vauva painoi 4kg.
Nyt lähinnnä pelkään että menetän taas kontrollin omaan kehooni enkä pääse synnytykseen kunnolla mukaan.Pelkään myös että vauva on 4 kiloinen tai vaikka enemmän.
Näin toissa yönä UNTA jossa olin mieheni kanssa sairaalassa jo menossa synnyttämään.Meidät otti vastaan kätilö joka kovasti halusi hoitaa synnytykseni.Hän vilkuili kelloa ja ehdotti leikkausta ja sanoi että ajattele nyt vauva voisi olla jo parin minuutin päästä sylissäsi ja säästyt synnytyskivuilta ja synnytyksestä joka voi viedä useita tunteja.
Olin hämmentynyt ja sanoin kuitenkin haluavani synnyttää alakautta vaikka leikkaus toisaalta olisi kiinnostanutkin...
Mitenköhän näin aikaisessa vaiheessa näen jo moisia unia(?)
Toivottavasti tää pelko menisi pian ohi.Eihän sitä koskaan tiedä millainen synnytys on edessä tai joudunko leikattavaksi jostakin syystä.
Molemmissa synnytyksissä epiduraali oli taivaan lahja.Onneksi viimeksi ehdin juuri ja juuri sen saada.
Viimeksi kätilö sanoi että jos kolmannen lapsen teen niin tule ajoissa paikalle.
Ehkä kuitenkin on silläkin vissi ero että viimeksi esikoinen oli 1v8kk eli edellisestä synnytyksestä oli aikaa aika vähän.Nyt kuitenkin sitten jo reilusti päälle 7v.
Että tämmöisiä ajatuksia tähän väliin.
Sitä ehtii kaikenlaista miettiä kun on kotona sairiksella ja aika käy pitkäksi:)
Hereillä täälläkin ollaan nipin napin, vaikka työmaalla olenkin. Tällainen harmaa sää vetää kyllä mielenkin matalaksi. Muuten on kyllä selvää piristymistä havaittavissa, ehkä tämä tästä.
Piti tulla teille " hehkuttamaan" kun mieheni yllätti minut täysin eilen. Oli ostanut nätin kaulakorun ja ajatteli että antaa sen vasta sitten kun Hermis on syntynyt mutta antoi sitten kuitenkin eilen ja sanoi että yhdenkin lapsen äitinä olen sen enemmän kuin ansainnut. Ymmärtää siis täysin miten koville minä joudun raskauden ja synnytyksen kanssa. Hintalappu oli 749 ja meikä meinas selälleen lentää. Ei sillä, miehellä on kyllä varaa moiseen eikä meillä lahjoja ostella kun joskus kerran kymmenessä vuodessa mutta silti. Voisihan sillä summalla ostaa jotain " järkevämpääkin" , en uskalla moista edes käyttää koskaan. Mutta miehen pisteet kyllä nousi ja tuntui oikein mukavalta tehdä tuollaisen miehen kanssa toinenkin lapsi nyt maailmaan.
Yleensä sanotaan että pienestä sitä tulee iloiseksi mutta tässä tapauksessa ei kait voida puhua pienestä :)
Mukavaa että lähes kaikilla on ollut jotain hyviä uutisia. Tsemppiä alkoholi ongelman kanssa painiville, minä olen alkoholistin tytär ja tiedän mitä eläminen sellaisen kanssa samassa paikassa on. Läheisriippuvuus on suurin synti mitä läheiset voivat tehdä, niin karua kun se onkin. Muut jotka peittelevät ja salailevat ovat myös tietyllä tavalla sairaita. Ensi askeleet on kuitenkin otettu jos uskaltaa tunnustaa että homma mättää ja jottain pitäisi tehdä. Voimia valintoihin, yrittäkää muistaa että elämä on lyhyt jos se pitää tuhlata sellaiseen mitä ei halua. En kannusta ketään eroamaan mutta valintojaan on hyvä miettiä ja mikäs sen parempi sauma kuin miettiessä lapsien parasta. Menipäs taas syvälliseksi, hoh hoijaa!
Taidanpa verrytellä itseni vessalenkille jos vaikka hiukan heräisi.
Ai niin, minäkin kovasti mietin tulevaa synnytystä jo etukäteen. Esikoisen ison koon (4750) vuoksi olen aika huolissani. Vauva lehdessä luki että jossain sairaalassa (olisiko ollut naistenklinikka) suosivat yli 4,5 kiloisille sektiota jotta voidaan ehkäistä vauvan solisluun murtumia ja hermoratavaurioita. Tiedän odottavani jotain lähes viisi kiloista lasta ja vitsit on vähissä kun ajatteleekin sitä päivää kun tulokas päättää tulla ulos. Mielenkiintoista nähdä miten Espoossa tätä asiaa " käsitellään"
Käynnistetäänkö vai leikataanko vai eikö tehdä mitään? Onko jollain kokemusta siitä että esikoinen oli iso ja toisestakin tulossa/tuli iso?
T: Typykkä ja Hermanni, huomenna vihdoin ne 12 vkoa täynnä ja maanantaina se np-ultra
Pitäjänmäellä alkaa justiinsa paistaan aurinko, joten ainakin tästä osasta Helsinkiä taitaa sumu kaikota, jessss!!!
Mulla on ihan hirmuinen kiire kun pitäs tänään saada hommat sille mallille että voin huomenna lähteä aamusta Jyväskylään ja ensi viikolla olla ainakin maanantain pois.. Ja kun ti ja ke on se lääkäri ja ultrakin (iik iiik) niin en sitten tiedä tulenko töihin ollenkaan.. Torstaina kun kutsuu jo Lahti ja Raksa messut..
Ke luultavasti tulen jos vaan kaikki on hyvin. Ja tulen tiistainakin jos sydänäänet kuuluvat. Mutta jos eivät niin sitten hermoilen takuulla kotona keskiviikon ultraan asti.
Milloinkas teillä alkoi ne sydänäänet kuulua??
Maanantaina makaan luultavasti väsyneenä ja pahoinvoivana taas sohvalla messujen jälkeen..
Mua kuulkaa likat alkaa jännittää ihan sikana se ultra!!!! Ja pelottaa tietenkin jos se onkin tuulimuna.. Mutta enemmän kyllä olen toiveikkaan jännittynyt... Jo siitäkin onko siellä vain yksi.. Mä nimittäin olen nähnyt jo useamman kaksosunen samoin kun mun paras kaverinikin.. Se tästä viel puuttuisikin =D
Mutta luoja sentään miten paljon mä toivon että kaikki on hyvin ja syksyllä saataisiin oma pieni kotiin!!!
apinaemo, kiitti vinkistä, tarvii vinkata miehelle! Sen mielestä tosin farkut on kaikki rumia, paitsi joku Volvon kallein malli ja Audin ihan sikakallis malli. Ääliö siis!! Ei siinä jos ne oliskin ihan sairaan hyviä ja hienoja, mutta mulle kun riittäää todellakin se JÄRKEVÄ auto ja kun eipä nuokaan mun mielestä mitään kummoisia ole. Ostelkoon ne niitä ihan sikamaisen kalliita keillä on ylimääräistä sellaiseen heittää.
Lupauduin makin sitä Sebringiä lähtee katsomaan, käydään sitten systerin luona kokeilemassa miten vaunut menee kyytiin. Hienohan se on, en mä sillä.. Mut melkein väitän että tämä juttu päättyy niin, että mä vaihdan ite Puntoni farmariin ja mies voi sitten ajella volvollaan. Onneksi tää ei tosiaan ole vielä ajankohtaista! Mut enpä olis uskonu että saadaan näinkin kiivaita keskusteluja aikaiseksi. Mäkin olen kuin paraskin autoasiantuntija! Hehheh!
Leikkelin muuten omat rakkaat farkkuni.. Tein pari viiltoa niihin etutaskujen kohdalle ja taas mahtuu!! Jess!! Kyl mä niitä mammafarkkujakin käytän, sitten kun on pakko. Mutta toistaiseksi olen onneni kukkuloilla että saan vielä messut vetää omissa farkuissa.
Heh muuten, pesin eilen sekä nämä omani että ne mammafarkut ja aamulla sitten, jippii, molemmat märkiä ja mulla ei ollu mitään muita housuja jotka menee päälle!! Verkkareissa EN tule töihin enkä oikein kyl voikkaan joten päätin yhdet suorat housut sitten fiksailla sopiviksi.. Hih, muuten hyvät mutta kun ei ne noussu siltikään edes ylös... Näin siis meni yhet pilalle kun blondilla oli kiire. Kosteat pökät sitten päälle ja autossa penkinlämmitys täysille.. Aika kuivilta tuntui jo kun pääsin duunipaikan pihaan.
Tarvii sieltä jyväskylästä nyt kiireesti hankkia jotkut housut!! Vaik osastolla aionkin olla farkuissa. Onneks tämä on niin koomista ettei voinu muuta kun nauraa! Mun läskiystraumani alkaa siis oikeasti laantua, kai mä tosiaan vihdoin tajuan että vauva sieltä on tulossa.. (toivottavasti ainakin)
No niin, nyt mä tein taas romaanin! Oikein hyvää loppuviikkoa ja viikonloppua teille kaikille! En varmaan ota konetta mukaan Jkl´ään joten palailen vasta maanantaina.
Colis ja Joululahja K-P 11+6 (huomenna jo 12 vkoa <3)
Typykkä, voi miten ihana lahja!! Aivan suloinen mies sulla!!!
Colis
Hui kauhia kun teillä juttua on riittäny, meikä putosi kärryiltä kun silloin viikonloppuna olin kirjotellut just siihen väärään pinoon jossei ollu kuin muutama viesti. Nyt sit menee aikaa et saan kaikki jutut luettua.
PIIU: Vautsi vau.. olihan se varmaan yllätys:) Määkään kun en saa niitä menkkojani mitenkään täsmäämään tuon viikkomäärän kansa,mulla olisi mukamastas ollu menkat én ultran mukaan joulun aikaan mutta musta vaan tuntuu jottei oo ollu kun ne on ollu joskus itsenäisyyspäivän tienoilla. Van kun kävin siellä ultrassa niin sillon oli sen mukaan sen 6 viikkoa. Saakohan sen iän noin aikasin miten tarkasti selville? Munki maha on jo melko pulla ja kokoajan turvoke olo vaikka olisi nälkäkin.
KEWA: Ei mitään, sun tekstiä on kyllä kiva lukea:) Toivottavasti siellä parannutaan pian.
PAPULLE edelleen jaksuja.
Mitähän vielä.. nikki ei tuu muusta ku kun olen äiti ja lapset on syntyny 00 ja 04 ja piti vaan joku vetästä kun kirjauduin. Voinpa tuon muuttaa joskus jos keksin paremman.
Mekin ollaan tyttöjen kanssa kotosalla, hoitaja hälytti mut töistä eilen kun nuorimmalla oli kuumetta mutta eipäö tuolla sit kotiin tullessa mitään ollut ja ei oo ollu tänäänkään mutta parin päivän sairasloman soitin sitten kumminkin ku hoitoonkaan en voi viijä.
Oma olo.. TURVONNU ja vois vaan syyä! Hirvittää muakin kesä ja ne turvotukset ym. Huh.. meilläkin kun on ensi kesä niin täynnä ohjelmaa kun talon maalaus ja aidan tekoa ja jos aika riittää niin sitten yläkertaa täytyis alotella. Ihan kiva jotta riittää hommaa.
Ihana kun alkaa olla jo näin keväisiä kelejä, pitäis kait tuo ulkonakin käyä.
Häpeäkseni tunnustan teille jotta minulla on vasta toinen täysin tupakatonpäivä tänään.. Mulle ihan hirveen vaikea oli lopettaa tupakanpoltto kun kumminki askin ennen raskautta poltin päivässä. Vähensin heti todella paljon.. sitten yritin vaan jämillä ja nyt sitten pari päivää täysin ilman eikä pahemmin oo tehnyt mielikään. Toivotaan että jäis taas tähän.
Esikoinen hinkuu tähän pelaan, palaan myöhemmin.
Äiti0004 ja salamatkustaja 11 tasan (viikko on ultraan)
vajaa kaksi viikkoa meni noro-viruksen aiheuttamasta mahataudista selviämiseen ja vieläkin on tosi heikko olo, mut enpähän enää oksenna koko aikaa ja totta kai koko perhe kävi saman läpi ja siinä rytäkässä lähti 5 kg! Se ei oo huono asia ollenkaan, sillä massaa on ihan liikaa....kävin tänään verikokeessa kun joudun pistämään napapiikkejä kun ollut veritulppia ja huomenna lääkäri soittaa tuloksista, minkä verran tarttee pistää.
meiän neiti 2v4kk on auliisti kertonut kaikille tulevasta vauvasta joka on äitin mahassa, että salaisuutta ei pahemmin voi pitää jos aikoo poistua talosta. no, huomenna alkaa 14 viikko, joten eipä ole enää niin väliäkään....
jahas, jos alkais raivaamaan tätä 2 viikon sekasotkua edes jostain päästä....
maitohamsteri ja kirppu
Eli aamupäivä vietettiin laavulla makkaran paistossa lasten kanssa. Ja sille haisenkin. Ulkovaatteet suoraan pyykkiin, silti lemuaa ;)
[b]Rakkausvauva[/b], mä eilen meinasin availla samaa keskustelua synnytyksestä. Mut aattelin et oon tampio, kun jo snyt sitä jännään.. Onneks oli muitakin.
Tytön synnytyksestä on jo pitkä aika (6v), hyvä kun ees muistaa miten se meni. Mutta silti pelottaa pikkasen tuleva synnytys. Tytön synnytys saatiin päätökseen imukupin avulla ja edelleen mulle on epäselvää mikä siinä loppujen lopuks oli kun ei ponnistusvaihe edennyt. Mulla voimat vähissä, johtuko vaan siitä? Tyttö ei ollut missään vaiheessa laskeutunut kunnolla, eikö sittenkään meinannut mahtua? Ja sydänäänetkin laski niin paljon että oli saatava nopeasti vauva ulos. Tyttöhän ei ollut edes iso, 3370g/49cm. Synnytystapa-arvio on onneks automaattisesti tuon imukupin takia..
[b]Typykkä[/b] - Niin, pienestäkin voi olla onnellinen. Mutta saatpahan olla aika isosta onnellinen ;D Ihana yllätys! Minäkin sain yllätyksen mieheltä eilen, mutten mitään noin mittavaa. Sain koskettavan pienen runon, joka sai kyyneleetkin silmiin..
[b]Äiti0004[/b] - Onnittelut tupakoimattomuudesta!! Mun oli esikoisen aikana aika vaikea päästä tupakasta eroon, sit vasta kun masu alko näkymään en kehdannut enää polttaa ja siihen jäi! (imetyksen jälkeen taas sorruin) Tästä lopetin heti. Olin ehkä asennoitunut siihen niin hyvin.
Huonosti nukuttu yö taas takana. Jos nää yöunet vähenee entisestään, oon kohta ihan loppu. En tiiä miks oon öisin niin levoton?! Ihan kun koiranunta nukkuis ja ihme unia!
Ei kai tänne muuta. Onneks kevät jo kolkuttelee ovella, vaikka tänään onkin synkkä päivä :) Ja viikonloppu ihan kohta. Ja hei tajusin tänään et mulla ei oo töitä enää kun 1,5kk!! Apua sit jään jo muka kotia odottelemaan vauvaa :D Ehkä mä oon sittenkin vielä toukokuun töissä, niin en tylsisty ;)
Nyt morot! Ja typykän kanssa samoissa kun mennään, niin jes nyt on 12vkoa täynnä :D
Mä kun viimeksi hehkuttelin mun hyvää oloani, niin su oli ihan mahdottoman huono olo koko päivän ja yön ravasin vessassa oksentamassa. Päätä särki ihan mahdottomasti. Ma söin vähän kerrallaan, et pysyis sisällä ja olo oli tosi heikko ja vatsassa kiersi. Sama juttu eilen. Päätä on särkenyt joka ilta su lähtien, vaikka yleensä en kärsi päänsärystä. Tänään olenkin sitten elävien kirjoissa taas! Pojalla oli A-virus, josta toipui niin, että pääsimme pitkästä aikaa ulos tänään. Yksin olen kyllä iltaisin käynyt kävelyllä, kun mies on tullut töistä. Ja mä olin kuin uusi ihminen, kun pääsin päiväsaikaan ulos! Onko muilla ollut kovaa päänsärkyä? Ihmettelin, kun nyt alkoi, eikä heti alussa, kun muut oireet tulivat.
Huomenna on äitiysneuvola+lääkäri. Toka käynti mulla vasta. Ekan kerran nyt sit kuunnellaan sydänääniä, ihquu! =) Saa nähdä, onko paino laskenut. Mulla tökkii vähän yks sun toinen ruoka ja monesti pystyn syömään vaan keittoja, salaatteja ja jogurtteja ja lisäks on ollut sitä oksentelua. Voi kun pystyis kohta syömään jotain lihapullia taas, niin olokin varmaan siitä vahvistuisi. Mieskin on nyt joutunut mun takia laihikselle, vaik oon kyllä kehottanut ostamaan itselleen jotain pihvejä.
Mun nimimerkistä: Edea vaan kuulostaa kivalta. Tuli mieleen siitä takavuosien euroviisuedustajabändistä, missä Marika Krook lauloi. Mä oon käyttänyt tätä nimimerkkiä muillakin keskustelupalstoilla ja tein sille myös sähköpostiosoitteen. 3 tulee siitä, että sähköpostia rekisteröitäessä pelkkä Edea oli jo varattu ja tuo 3 luo jonkin kivan peiliefektin tuolle ekalle E-kirjaimelle ja vaikuttaa mukavammalta kuin Edea2.
Edea+Pikkis 14+2
Oon tässä nukkunut melkein koko päivän,tää on kyl tosi kypsää kun joutuu olemaan levossa.
äiti004:toivottavasti pääset nyt haisukääryleestä eroon.Mä olen kanssa poltellut.Aiemmissa raskauksissa en yhtään,tai olen joo ehkä 5 per raskaus,silloin kun on TODELLA mennyt hermot.
Nyt oon poltellu 0-5 päivässä.Yritän todella päästä siitä eroon.!!!
Typykkä:Aivan upean lahjan sait mieheltäsi:))
Kirahvi:Toivottavasti nuo sairastelut pian jo teillä loppuisivat,se on kyl tosi raastavaa aikaa.
Papu:Toivottavasti se miehesi tulee järkiinsä tai teillä tilanne tavalla tai toisella siellä rauhoittuu.Saanko kysyä että minkä ikäinen miehesi on?että voiko nuo tyhmyydet laittaa nuoruuden piikkiin..?
Olikos se nyt dumle joka myös synnytystä jännäili.On joo tosi kurjaa et näin aikaisessa vaiheessa sitä asiaa miettii.Mulla on tänään tasan puoli vuotta synnytykseen.
Eipä tässä tällä hetkellä muuta.
palaillaan...:)
Enpä kopioinu jää taas hävisi mun tekstit.. vissiin kirjotan liian hitaasti niin ehtii umpeutuu tuo aika tai jotain kun tulee evästeet ja virhetekstit ja kaiken maan paska. Menipäs sitten yksi vartti taas ihan hukkaan. Enkä älynny kopioida.
Tupakasta kirjotin paljon.. kait mää huomenna sitten kirjotan uusiksi.
Uni kaikille, Äiti0004 ja salamatkusta 11+0 (vielä viikon kait... ennenko oon sata varma et näin on)
Kuinka moni aikoo kysyä vauvan sukupuolta ennakkoon?
Mää kysyn ainaki.. oon niin utelias:) Esikoista en halunnu tietää van tokasta sain kolmelta eri lääkäriltä vastauksen tytöstä ja nyt haluun tietää kans. Olisihan se ihana saada poika kahen tytön jälkeen kun tää on sit viimonen, mutta jos on tyttö niin teretulemasta vaan ja on edelleenki viimonen.
Tuo nuorempi eiku hilluu.. ei taas millään nukkumaan. Mää sain ainaki saunassa kunnon pesut kun tytöt mut sienellä oikein pesi.. ja varpaanvälitki ja esikoinen pesi mahan ja sano jotta nyt on vauvaki puhdas.
Joo.. se mistä vauva on äitin mahaan laitettu vai kuinka se nyt menikään juttu oli hyvä:)
Mulla on pakko kertoo yksi juttu esikoisesta. Se oli jotain 3v 7 kk ja oltiin uimahallín suihkussa. Samassa suihkussa oltiin ja odotin silloin tuota nuorimmaista.. siin meijän vastapäätä oli nainen suihkussa niin tyttö sano mulle isolla äänellä jotta äiti kato, tuolla naisella on samanlainen karvapylly kun sullaki on. Vähä vaapuin mahani ja tytön kans nopiaan hallin puolelle:)
No mutta nyt nuijanukutusta tuolle pienemmälle, meni huoneeseen ja laitto oven kii.. varmaan isolla hädällä yövaippaansa. Niin se tekee aina jos vaippa on, menee jonnekki piiloon vääntään paskat!!! Jipii
Äiti0004 ja salamatkustaja edelleen 11+0
Kiva lukea näitä viestejä, kaikilla aika samanlaisia ajatuksia.
Kuka pelkäsikään synnytystä, Dumleko. Mua kanssa mietityttää se tosi usein. Esikoisen synnytys oli tosi helppo, oli kuin olisin käynyt vessassa. Sain kaksi epiduraalia juuri nappiin. Mun synnytys oli tosi lääketieteellinen, paikalla oli paljon henkilökuntaan kun lapsi syntyi kuitenkin keskosena ja kasvuhäiriö epäilyksen alla. Nyt pelottaa, että joudunkin synnyttämään luomuna.
Sukupuoli. Hesan nkl:lla ei sukupuolta sanota, vaikka se huomattaisiinkin. Mulla on pari ylimääräistä lääkärin kontrollia tässä raskaudessa. Lääkärit sano edellisessäkin raskaudessa mutta kätilöt ei (np-ultra ja rakenneultra). Ensi viikolla onkin sitten np-ultra. Mitäköhän siellä näkyy vai näkyykö mitään? Kyllä jännittää.
Äitiysloma taitaa useimmilla meillä ajoittua mukavasti kesäloman päälle. Tässä olen pähkäillyt loma-ajankohtaa - jäisikö lomalta suoraan äitiyslomalle vai kävisikö pari viikkoa töissä. Jos tämä menee niin kuin edellinen raskaus on mulla vauva jo siinä vaiheessa, kun äitiysloma alkaa. Eli liika suunnittelu ei liene hyvästä.
Sukupuolta meillä ei täällä kerrota kuin yksityisellä eikä näillä näkymin olla ainakaan menossa. Rakenneultran tehdään sairaalassa ja sen tekee yleensä kätilö mutta jos tuurilla on ultraa tekemässä sellainen vanha mieslääkäri niin hän kertoo. Mutta jos sukupuoli näkyy ja se meille suostutaan kertomaan niin kyllä haluan tietää. Meillä on siis kaksi poikaa ennestään. Oikeesti mulla ei mitään välilä ole kumpi on tulossa kunhan tulee, ehkäpä aavistuksen verran enemmän odotan poikaa kuin tyttöä. Pojalle olisi jo loistava nimikin valmiina.
Me sitten päätettiin naistenpäivän kunniaksi kertoa tuleville mummoille uudesta vauvasta, tekstarina pistettiin heti aamusta (molemmat aamuvuorossa töissä) Olivat molemmat oikein iloisia. Mun äiti oli ihan varma että ei me kolmatta enää tehdä kun mä joskus olen niin sanonut (varmaan joku sellainen päivä kun jätkät ovat olleet äärees rasittavia) Äitikin vaan sanos että ei susta kyllä mitään päälle näy, totesin vaan että no näkyypä vaikka kuinka hyvin ja myönsi sitten vähän epäilleensä. Miehen äiti ei mua ole pitkään aikaan nähnytkään ilman toppatakkia niin eipä juuri ollut osannut arvata, hänelle tulee nyt viides lapsenlapsi ja syntymävuodet menee hauskasti niin että meidän esikoinen on 2001, kuopus 2004 ja miehen veljen lapset 2005 ja 2006 ja meille tulee 2007 eli neljä perättäistä vauvavuotta.
Olo on ihan hyvä mutta illallla ei tahdo millään pysyä hereillä, kahtena perättäisenä iltana olen nukahtanut sohvalle klo 21. Tosin se vaikuttaa niin että aamulla nousen klo 7. Jos vaikka tänään illalla jois kahvia että jaksaa katsoa idolsin tuloksetkin. Kohtu on noussut ylemmäs, enää ei pissata öisin. Tiedän että palaa kyllä kun raskaus etenee. Ilmaa kertyy vatsaa, varsinkin jos syö kylässä, en tiedä että mikä siinä on. Eilenkin oltiin mun mummin synttäreillä ja kun kotiin tultiin niin mun vatsa oli kuin pallo.
Mutta nyt päivän hommiin
minttupipsa kera mölliäisen rv 13+3
Täälläkin ollaan heräilty, puurot naamaan ja sitten ulos.. kaupassa pitää maidon haussa käydä ja terveyskeskuksella. Äkkiä vaan ulos niin ei ehdi tulla kauheeta masennusta ja sitten ei jaksa lähtee minhinkään.. siispä suunnataan nyt heti aamusta niin jospa sitten vielä illallakin tulisi mentyä. Ukkokin tulee illalla kotiin viikonlopun viettoon. Vois käydä varastossaki penkoo et mitähä kaikkee siellä olikaan.
Mullaki on kyllä kohtu noussu /kasvanu.. aamulla tuntee kyllä ihan selvästi sen kun maha on ihan suht litteä. se just tossa noiden luiden välissä.. mun mielestä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, tulee varmaan taas iso masu.. yläkäyrää meni sf- mitta toka raskaudessa melko pitkälle saakka niin varmaan menee nytkin. Esikoinen kasvoi tarkalleen keskellä koko matkan laskutumiseen asti.
Mä käyn todennäkösesti taas neljässä ultrassa tässäkin raskaudessa. Meillä kun kunta tarjoaa sen np ja rakenne ja olen käynyt jo ihan alkuraskauden ultrassa silloin vkol 6 ja sitten varmaan ihan lopussa.. jotain 35 viikolla käyn yksityisellä. Täällä kun on myös sellainen yksityinen neuvola jossa on hyvä ultra ja ultraaja kokenut kätilö-sairaanhoitaja-terapeutti ja mitä kaikkee lie.. maksaa 40e. saapa vaan nähdä kuinka sinne on täyttä.
Mutta tää oli taas ihan vaan omaa napaa.. nyt keittään puurot, on nälkä jo.
Äiti0004 ja salamatkustaja 11+1
Synkkä ilma jatkuu.. Olimpa sitten eilen illalla vähän siivotessani uhontanut maton ulkosalla.. Se on nyt hieman märkä.. Eikun saunalle kuivamaan..
Täälläpä ei sen kummempaa, tänään selkeästi enemmän virtaa kuin eilen, joten nyt touhuilemaan kotitöitä.
Palailen paremmalla ajalla...
Piiu ja 007 rv 15+6
Käytiin 1.5 h ulkoilemassa, voi ihanuus.. kauppareissu ei ollu kyllä mikään ihanuus.. heh.. nuorimmainen särki jugun keskelle kaupan käytävää:( Maksettu oli siis jo. sitten hirvee ulina kun sanoin jottei kuule nyt oo enää et roskiin menee.
Niin siitä eilisestä kun kirjottelin pitkät pätkät tupakasta.
Nyt tosissaan kolmas päivä ilman savun suvua, harmi vaan kun tuo syöminen tulee sitten sen tilalle.. jos olisi jotain muuta.
Ukko tulee nytten illalla kotiin.. toivotaan että pystyn pitään pintani enkä ota niitä jämiä siltä. Ei mulla silleen tee edes mieli. Esikoiselta minä lopetin kessun polton heti siihen paikkaan kun sain tietää että odotan ja poltinkin vaan sen 1o kpl päivässä. Keskimmäisestä meni jotain viikko kun lopettelin pikkuhiljaa, poltin normaalisti n. askin päivässä. Yhet savut otin silloin keskiraskaudessa silloin. No tää kolmonen kun oli nIin totaalinen yllätys ja alussakin kun olin niin sekasin enkä oikein uskonu tätä todeksi ja hirvee stressi kaikesta niin eipä se onnistunu röökin heitto kerralla nurkkaan, askin kun tottunu päivässä vetämään. No päätin mää että yritän parhaani kokoajan lopettaa ja nyt näyttää hyvältä. Eihän kukaan halua polttaa kun odottaa van nyt tiedän ettei se lopettaminen käy niin helposti vaikka kuinka sitä haluaa. Joten dumblelle onnittelut tupakoimattomuudesta ja se on hienoo kyllä... RAKKAUSVAUVALLE oikein paljon tsemppiä, onnistut varmasti ko annat itsellesi aikaa.. kumminkaan et niin hirveitä määriä polttele.
No tää tästä, peukut pystyyn meille:)
Synnytyksestä: mÄÄ en oo vielä ainakaan miettiny, en mä miettiny oikein tuon tokankaan kohdalla.. ajattelin vaan et ko ei voi tietää kuinka menee niin suotta mietin, tiesin vaan sen et yöllä syntyy ja niinpähän tuo teki:) Esikoinen syntyi iltapäivällä, käynnistys kun oli.
Enempi ressaan tätä raskauden kulkua kun ei oo kummankaan aikaan menny aivan silleen hyvin, aina jotain.. supistelua tm.Ja sit mua hirvittää jos mää lihon aivan kamalana.. huoh!! Syksyllä heti laihdutuskuuri päälle, tietty imetys huomioonottaen.
Nuorimmaista pitä laittaa päikkäreille niin pääsis taas sitten ulkoileen. Oli kyllä niin kiva aamu. Mukava ko ei töitä nii ei tartte aamulla meikkailla eikä muutakaan. vaatteet päälle ja menoksi.
Minäpäs palailen taas illemmalla.
Jestas että on ollut hässäkkää koko alkuviikko. Ollut synttäreitä ja uimassa on käyty ja kaikenlaista. Tänään on vielä mun mummin synttärit.
Eilen oli lääkärineuvola. Aika liukuhihnaolo tuli, sisään ja ulos ja 15min meni. Kaikki kuitenkin kunnossa, hemppa vielä 127 ilman rautatabuja, ei ollu laskenut kuin yhdellä. Verenpaine vähän nousut mutta ei paljon. Vauvan syke on 150. Mulla oli pojat (3v ja 5.5v) mukana ja olivat aivan häkellyksissä kun sydänääniä kuunneltiin. Verinäytteen otto sormenpäästä sai pojat myös aivan hiljaisiksi. Terkka ja lääkäri oli molemmat tosi mukavia vaikka kiire painoikin päälle. Yritin kovin valittaa mun kipeytyvästä issiashermosta mutta eipä tuo lääkäri juuri siihen kantaa ottanut.
Mutta nyt alkais makuuhuoneen remppaprojekti tänään. Jos sais sieltä yhden seinän selväksi niin alan repimään tapetteja pois että saan maalia tilalle. Jotain ruskeaa ja valkoista sinne haluan, joku tehosteväri vielä mutta en oikein vielä tiedä että mikä, vaihoehtoina on kulta, vaalea limen vihreä tai ehkä viininpunainen tai vaalea sininen.
Siivousta, pyykkäystä ja ruuanlaittoa myös olis tälle päivää joten ei työt kesken täällä kotonakaan lopu :)
minttupipsa rv 13+2