Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitiys sekoittaa joidenkin naisten pään?

Vierailija
07.03.2007 |

Oma asenteeni äitiyteen on se, että teen asiat kuten parhaaksi näen lapseni kohdalla. Ja muut äidit tekevät puolestani kuten he parhaaksi näkevät. En siis tuputa neuvojani kenellekään, koska YMMÄRRÄN että asioita voi tehdä eri tavoin. Ja että riippuu lapsesta, perheestä, äidistä ja isästä mikä sopii heille.

MIKSI, oi miksi, jotkut äidit katsovat asiakseen neuvoa muita? Kysymättä alkavat muutaman kuukauden tai vuoden äitiyden perusteella kertoa miten heidän mielestään kannattaisi toimia.

" Lapsestasi tulee sellainen ja sellainen, jos et tee näin ja näin."

" Et kai hyvänen aika osta sitä syöttötuolia, kaikki sellaisen omistajat ovat tällaisia."

" Eikä teidän Nico ole vieläkään nukkumassa, menepäs jo kylvettämään! Ai ettekö todellakaan kylvetä joka ilta?"

Jne. Jne. Tuoreena äitinä olen alkanut vältellä aiheita äitiys ja lapsenhoito joidenkin äitien kanssa. En tarvitse luentoja ja neuvoja aiheista, joista minulla on ihan IKIOMA käsitys.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko osan muiden äitien jutuista antaa mennä ohi korvien?

Vierailija
2/5 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin olen mukana kaikenmoisissa mammakuvioissa, pidän mm. äiti-lapsiryhmää, ja pakko on todeta, etten ole tällaiseen besserwisserismiin törmännyt kovin usein. Ja sekin on ollut hyvin satunnaista sillä lailla, että silloin tällöin joku äiti kokee itselleen tärkeäksi yhden tietyn asian ja neuvoo sitten ärsyttävästi siinä nimenomaisessa asiassa. Eikä muuten ole mitenkään päänsä sekoittanut.

Mä luulen, että ap:llä on nyt jotain epävarmuuden tunteita ja hän sitten projisoi niitä tällä lailla muihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttötuolin perusteella? Kerro tarkemmin, ap.

Vierailija
4/5 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tullut siihen tulokseen, että epävarmoja äitejä ovat nämä neuvovat. He testaavat neuvomalla miten toinen suhtautuu heidän tapaansa toteuttaa äitiyttään ja tuloksen perusteella määrittelevät sitten oman äitiytensä.

Mammapiireissä en todellakaan ole törmännyt tähän ongelmaan, äidit ovat liian vieraita toisilleen. Vain läheisemmät tutut ja sukulaiset harrastavat neuvomista. Muuten fiksut ja mukavat ihmisetkin.

Minä en ole epävarma. Ainoastaan ärsyyntynyt toistuvaan neuvomiseen.

Vierailija
5/5 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttötuoli -esimerkki oli suoraan erään äidin suusta. Kyse oli kalliimmasta syöttötuolista, jonka sanoin ostavani kun hän asiaa tiedusteli. Taustalla piili äidin huono (oman käsityksensä mukaan, minusta melko tavallinen asuntovellallinen) rahallinen tilanne ja katkeruus siitä. Sen hän sitten purki nälvimällä ostopäätöstäni ja niputtamalla minut tietyn syöttötuolin käyttäjänä tietynlaiseksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän