Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo hamstraus vie pohjan pois koko lakolta

Vierailija
17.02.2025 |

Tuohan sataa suoraan työnantajien laariin, kaikki viedään käsistä, eihän parempaa myyntikampanjaa voisi ollakaan.

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikataan ja koska keräysaika piteni moni ei saa sitä kerättyä, hallituksen päätöksiä.

Liittoon kuuluminen tuo mukanaan muita etuja, joista ei juuri keskustella. Esimerkiksi lainopillinen neuvonta riitatilanteissa. Ehkä lakoilla saadaan nostettua myös palkkoja, vaikkakin järkevämpää olisi, että liittojen johtajat ja työnantajat sopisivat palkankorotukset ilman näitä näytösluonteisia lakkoja.

Niin siis liittoon kuuluminenhan tuo pelkästään näitä muita etuja. Ansiosidonnainen ei kuulu liiton etuuksiin, vaan se on kassan hommia. 

Vierailija
82/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, millä olisi tarkoitus elää jos lakon aikana kaupat kiinni, enkä olisi hankkinut kaappeihin mitään niille päiville?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jonkinsortin kauppiaiden yhdessä keksimä hyllyjentyhjennyskampanja se on, saadaan vähemmän myydytkin tavarat pois hyllyistä.

Vierailija
84/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen illalla kaupassa ja hämmästyin kuinka paniikissa ihmiset ovat. Jauheliha, leipä, makarooni, wc/talouspaperi (taas) jne. loppu. Muutaman päivän lakon takia, siis lakon johon kauppiaat ovat valmistautuneet jo ajat sitten. varastot ovat täynnä tavaraa. Ruoka ei lopu kesken. 

En ymmärrä lakkoilua, teette itsestänne pidemmällä aikavälillä työttömiä. 

Vierailija
85/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen illalla kaupassa ja hämmästyin kuinka paniikissa ihmiset ovat. Jauheliha, leipä, makarooni, wc/talouspaperi (taas) jne. loppu. Muutaman päivän lakon takia, siis lakon johon kauppiaat ovat valmistautuneet jo ajat sitten. varastot ovat täynnä tavaraa. Ruoka ei lopu kesken. 

En ymmärrä lakkoilua, teette itsestänne pidemmällä aikavälillä työttömiä. 

Tietynlaista ahneutta. Kunhan minä saan...

Vierailija
86/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? En tue näitä sdpn tueksi masinoituja lakkoja, joilla yritetään horjuttaa demokratiaa. 

Kyse on työnteon ehdoista eikä minkään puolueen tukemisesta.

Unohtavat lähimenneisyyden lakot samalla kun nauttivat niillä hankituista eduista.  Saattaisin kutsua sellaisia aaaika tyhmiksi.

Vierailija
87/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakot ovatkin todella älyttömiä tempauksia.

Sinäkö olisit tyytyväinen matalaan palkkaan ja huonoihin työoloihin?

Olisin syvästi kiitollinen yleensä työpaikasta. Sain kenkää pari kuukautta sitten. Ei ole vastattu hakemuksiin. Olen kuusikymmentä. Tuhannen euron nettopalkka riitäisi minulle hyvin, mutta tuskin saan sitäkään enää koskaan.

Vierailija
88/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kaupasta ( s market) eikä lakko näkynyt ainakaan vielä mitenkään. Oli kyllä yllätys. Varauduin korvaaviin tuotteisiin. Mutta sain kaikki ne tuotteet mitä pitikin. Ehkä täällä jns asuu järkevämpää porukkaa jotka ei hamstraa?

Vierailija
89/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin syvästi kiitollinen yleensä työpaikasta. Sain kenkää pari kuukautta sitten. Ei ole vastattu hakemuksiin. Olen kuusikymmentä. Tuhannen euron nettopalkka riitäisi minulle hyvin, mutta tuskin saan sitäkään enää koskaan.

Eri oon, mutta siis HALUAT  huonompaa palkkaa? Että ei asiallista kohtelua minulle,kiitos?

Vierailija
90/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että lakot nostaa ruuan hintoja.

Ruuan hinta nousee jokatapauksessa.

Vierailija
91/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lakkoilijat kuvitteli että tapahtuisi? Että ihmiset paastoaa kolme päivää?

Tämä. Itsellä on aina hyvä kotivara. Varmaan puoli vuotta selviäisi helposti, mikäli ei kaipaa tuoreita maitotuotteita ja vihanneksia ja hedelmiä.  Ennen lakkoa hankin näitä pariksi viikoksi.

Vierailija
92/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri oon, mutta siis HALUAT  huonompaa palkkaa? Että ei asiallista kohtelua minulle,kiitos?

Työttömän 60 vn kannalta mikä tahansa palkka olisi parempi kuin työttömyystuki.

Vierailija
93/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän lakkojen tulisikaan vaikeuttaa niiden ihmisten elämää, jotka eivät asioista päätä.

Vierailija
94/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajillakin on kuulemma kesämökkejä ja kohta heidät saa helposti irtisanoa ja laitta 595 työmarkkinatuella kotiin.

Pätevistä opettajista alkaan vaan olla huutava pula koko maassa, tuskin heistä säästöt alkaa. Kuka haluaa opettaa enää hemmoteltuja kusipäisiä kakaroita.

Ikäluokkien pienentyessä kaikilla koulutuksen tasoilla tarvitaan vähemmän opettajia. Iso osa kouluista voidaan sulkea.

Vierailija
95/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy työkkäristä saatko palkkatukityöpaikkaa. 

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Vierailija
96/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy työkkäristä saatko palkkatukityöpaikkaa. 

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

2 kuukauden työttömyys ehkä ei vielä riitä, mutta ehkä vuoden päästä voit päästä palkkatuella. 

Vierailija
97/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella voi päästä myös kauppoihin töihin.

Vierailija
98/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te jotka ulisette palkoista tajuatte, että nuo työt tehdään halvalla jos palkat eivät nouse ja se porukka joka tekee halvalla polkee laadun pohjamutiin.

Sieltä kaupan varastosta lähtee samassa rullakossa rikkinäinen muropaketti, liiskaantunut liha ja lattian kautta käynyt kaali ja puolet kioskin sämpylöistä voi olla rutussa. Hyllyssä on tuotepuutteita siellä kaupassa ja kun heviosastolta ostaa perunoita osa on tummuneita kun niitä on alkuperäisessä varastossa säilytetty liian kauan tai väärin.

Sitten itse kaupassa kaikkia em. tuotteita säilytetään väärin kun ei myymäläpäällikkö kerkeä joka paikkaan vahtimaan alaisia. Joka kertaa joutuu asiakas katsomaan onko päiväystä jäljellä ja onko tuote ostokelpoinen.

No kaikki pilaantunut tavara menee kaupan piikkiin. Kuka ei muka itse katso nytkään, että tuote, jonka ostaa on virheetön ja päiväystä jäljellä?

Vierailija
99/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

https://yle.fi/a/74-20138031

Vierailija
100/266 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala palkka ei olisi ongelma, jos esimerkiksi peruselintarvikkeet ja asuminen olisivat kohtuuhintaista. Lakot johtavat suoraan ruuan hinnan nousuun. Asumisen hintaa pitävät puolestaan keinotekoisen korkealla nimenomaan liitot, jotka saavat verovapaata voittoa Kojamon Lumo-asunnoista. Liitot eivät edusta muita kuin itseään eivätkä välitä pätkääkään, millaiseen ahdinkoon ne vievät sekä töissä käyvät että esim. opsikelijat ja eläkeläiset.

Ansiosidonnaista leikataan ja koska keräysaika piteni moni e

>Liittoon kuuluminen tuo mukanaan muita etuja, joista ei juuri keskustella. Esimerkiksi lainopillinen neuvonta riitatilanteissa. Ehkä lakoilla saadaan nostettua myös palkkoja, vaikkakin järkevämpää olisi, että liittojen johtajat ja työnantajat sopisivat palkankorotukset ilman näitä näytösluonteisia lakkoja.

saman saa nykyään ytk:n kassastakin 22e/v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi