Ideoita millä voin koristella täytekakun jos en hienosti osaa?
Kakku on sisältä mansikkaa ja banaania kermavaahtoa
Kommentit (32)
Paljon marjoja päälle, ei tarvitse asetella mitenkään erityisesti. Vaikka pensasmustikoita.
Mansikkaa ja pensasmustikoita päälle
Levitä päälle tasainen kerros kermavaahtoa ja koristele päällinen mansikkaviipaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Levitä päälle tasainen kerros kermavaahtoa ja koristele päällinen mansikkaviipaleilla.
Tarkoitatko pakaste?
Masinkoita, pensasmustikoita ja persikkaa päälle
Mitään suklaata en itse laittaisi, karkit menee aina vähän ällöttäväksi kakun päällä
Kauppojen leivontahyllyssä on nykyään kaikenlaista kivaa millä voi koristella. Tärkeintä on se että, koristeet ovat sellaisia että ne voi syödä, eikä liian kovia ettei kukaan halkaise hampaitaan.
Marianne crush rouhe on yksi kiva ja ihan nätin näkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitään suklaata en itse laittaisi, karkit menee aina vähän ällöttäväksi kakun päällä
Varmaan, mutta suklaalevystä vuollut lastut ei. Ei täytekakkua päivätolkulla muutenkaan säästellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne pensasmustikat tule keittää?
Onko ihan pakko laittaa sitä 70-luvun banaania, hyi hele?!
Mutta pääsääntö on, että koristeet kertovat, miltä kakku maistuu. Tässäkin banaani on vaikea, koska se on rumaa ja tummuu heti.
Tumpeloille hyvä perusidea on kuitenkin tuoreet marjat ja hedelmät. Ei mitään ranskanpastilleja sieltä samalta 70-luvulta.
Levitä riittävän napakka kermavaahto (seassa voisi olla mascarponea jotta pysyy muodossa) lusikalla reunoille ja päälle. Älä yritä tehdä siistä, vaan luonnollista jälkeä ja suht syviä uurteita. Sitten keskelle kunnon keko tuoreita marjoja ja viipaloituja hedelmiä. Älä yritä mitään muodostelmaa, vaan ikään kuin kimppumaista elävää kokonaisuutta. Lopuksi lisää sinne tänne sitruunamelissan tai mintunlehtiä.
Tuo ei voi epäonnistua.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pääsääntö on, että koristeet kertovat, miltä kakku maistuu. Tässäkin banaani on vaikea, koska se on rumaa ja tummuu heti.
Tumpeloille hyvä perusidea on kuitenkin tuoreet marjat ja hedelmät. Ei mitään ranskanpastilleja sieltä samalta 70-luvulta.
Levitä riittävän napakka kermavaahto (seassa voisi olla mascarponea jotta pysyy muodossa) lusikalla reunoille ja päälle. Älä yritä tehdä siistä, vaan luonnollista jälkeä ja suht syviä uurteita. Sitten keskelle kunnon keko tuoreita marjoja ja viipaloituja hedelmiä. Älä yritä mitään muodostelmaa, vaan ikään kuin kimppumaista elävää kokonaisuutta. Lopuksi lisää sinne tänne sitruunamelissan tai mintunlehtiä.
Tuo ei voi epäonnistua.
Mitä sitten jos ei banskua? ;/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne pensasmustikat tule keittää?
Miksi?
Kaiken värisiä makeisia laitat päälle runsaasti. Värikästä ja hienoa. Ei vaadi sellaista taituruutta kuin muu koristelu.
Kermavaahtoa joka puolelle, ja joku yksivärinen ja yksinkertainen koriste, esim ruusu. Kermavaahto voi pursottaa helposti, ja heti tulee kivan näköinen. Ei vaadi erikoistaitoja.
Tyylikkyys kärsii, jos laittaa liikaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei voi epäonnistua.
Mitä sitten jos ei banskua? ;/
No nyt kun kysyt, niin esimerkiksi soseuta marjoja ja sekoita mascarponeen, lisää sokeria tarpeen mukaan ja laita sitä kakun väliin. Kunhan katsot, ettei tule liian löysää eli lähde vähitellen lisäämään marjasosetta mascarponeen ja lopeta ajoissa.
Netti on kyllä täynnä ohjeita.
Minä olen samanlainen tumpelo, mutta sitten keksin laittaa sulaa suklaata( ja muistaakseni vähän voita) pursotinpussiin ja pursottelin niitä pellille leivinpaperille
Tein semmoisia suklaaristikoita (kakun laitoihin kermavaahtoon kiinni) ja pieniä suklaa sydämiä, juhlakalun nimen alkukirjainta ja kaikenmoista muutakin.
Ei tietysti samaan kakkuun kaikkia, mutta marjojen kanssa näyttävät mun mielestä kivoilta ja ovat ihan tosi helppoja tehdä
Luovuus kunniaan!
Minä olen samanlainen tumpelo, mutta sitten keksin laittaa sulaa suklaata( ja muistaakseni vähän voita) pursotinpussiin ja pursottelin niitä pellille leivinpaperille
Tein semmoisia suklaaristikoita (kakun laitoihin kermavaahtoon kiinni) ja pieniä suklaa sydämiä, juhlakalun nimen alkukirjainta ja kaikenmoista muutakin.
Ei tietysti samaan kakkuun kaikkia, mutta marjojen kanssa näyttävät mun mielestä kivoilta ja ovat ihan tosi helppoja tehdä
Luovuus kunniaan!
Kermavaahdolla, kekseillä, marengilla, suklaakonvehdeilla, tuoreilla hedelmillä, säilykehedelmillä, strösseleillä tai vaikka kakkukuvalla.