Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kuukautta vanha viikon hoidossa

Vierailija
16.09.2008 |

Mitä varten te olette sen lapsen hommanneet, jos ette voi etelänmatkaa lykätä paria vuotta. Tai ottaa lasta mukaan??

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mietitty etelänmatkaa...Onko kokemuksia miten 10 kk vanha pärjäisi isovanhempien hoidossa viikon verran? Entä miten suhtautui paluuseenne? Tuleekohan traumoja...

Vierailija
2/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt ihan pakko päästä etelään just nyt, menkää kun lapsi isompi tai ottakaa mukaan ja menkää perheenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pientä. Samanikäsen olen jättänyt yhdeksi yöksi, eikä ollut helppoa, tuon ikäsellä on usein eroahdistus muutenkin.

Vierailija
4/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme, että voisimme antaa enemmän aikaa kolmelle koululaisellemme uimisten sun muiden lomajuttujen suhteen,

Vierailija
5/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta erossaolo pelkästään 2vuotiaasta (jouduin sektion takia olemaan sairaalassa viikon) oli kamalaa.. oli niin kova ikävä!!! Lapsi varmaan tottuu vaikka ikävöikin, mutta entäs sinä itse??? Se tuntuu nyt, että ihanaa varmaan olla erossa ja pääsee mukavasti tekemään omia juttuja, mutta jo alta kahden päivän tulee tyhjä olo.. :)

Vierailija
6/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus oli 6kk ja hyvin meni joukonjatkona. 10kk tykkää varmassti myös läträtä vedessä ym

Vierailija
7/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme, että voisimme antaa enemmän aikaa kolmelle koululaisellemme uimisten sun muiden lomajuttujen suhteen,

Neljä lasta, eikä mitään käsitystä lapsen tarpeista.

Vierailija
8/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matka meni mainiosti ilman pienintä 7 kk. Etelän lämpö olisi hänelle ollut varmasti liikaa, mutta 5 v. ja 9 v. nauttivat lämmöstä ja kerrankin ei ollut pienin "häiritsemässä". Ikävä oli kova, mutta jälleennäkeminen sitäkin ihanampi. Isovanhempien hoidossa viikko oli sujunut hyvin. Suosittelen!

Vierailija
9/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitte vain viikonlopun? tai siirtäisitte matkaanne edes jonkin verran? eikö eroahdistus ole juuri tuossa iässä "pahimmillaan"?.. toki tunnet lapsesi ja hänen isovanhempansa ja tiedät miten tämä heiltä onnistuisi. entä teiltä muilta? haluaako isommat lapset lähteä ilman vauvaa reissuun? miettikää tarkkaan miten teette...

Vierailija
10/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää yksi kotiin, kun muut lomailee... Vaikkei hän sitä vielä tajuakaan. Koko perhe mukaan vaan, ei noin pieni kestä viikkoa ilman vanhempia!

Vierailija
11/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 10kk ikäinen viikon hoidossa kun olimme miehen kanssa lomalla. Oli hoidossa kotona isovanhemmillaan, joita paljon nähnyt, eli ei vierastanut tms. Myös sisarukset olivat kotona, eli turvallisia ihmisiä oli ympärillä koko ajan.

Kaikki meni tosi hienosti, ei eroahdistusta ollenkaan, eikä ainakaan vielä vaikuta mitenkään traumaattiselta 5 vuotiaalta.

Itse olin tuossa vaiheessa aivan poikki lapsen sairastelujen ja valvomisten takia. Olin loman kipeänä ja särkylääkkeiden avulla siellä palloilin. En jaksanut edes ikävöidä mitenkään hirveästi.

Vierailija
12/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matka meni mainiosti ilman pienintä 7 kk. Etelän lämpö olisi hänelle ollut varmasti liikaa, mutta 5 v. ja 9 v. nauttivat lämmöstä ja kerrankin ei ollut pienin "häiritsemässä". Ikävä oli kova, mutta jälleennäkeminen sitäkin ihanampi. Isovanhempien hoidossa viikko oli sujunut hyvin. Suosittelen!

että matka on mennyt _vanhempien_ mielestä hienosti. Vaikka about kaikki asiantuntijat maailmassa on sitä mieltä, että vauvan perusturvallisuuden kehittymiselle on haitaksi, jos joutuu olemaan varhain erossa lähimmistä hoitajistaan! Miten tämä ei vanhemmille riitä, vaan jaksavat vakuuttaa, että hyvinhän se meni, kun vauva ei viikon kuluttua olekaan oppinut puhumaan ja sano: "senkin paskiaiset, kun jätitte mut yksin." :/

Vierailija
13/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuollaista huvin vuoksi pois jaloista-ajattelua en ymmärrä. Vauvahan tuo on vielä.

Vierailija
14/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 1½ vuotiaana (syynä pitkä välimatka) viikoksi, mutta 10kk vauvaa en jättäisi, tuo eroahdistus on juuri kovimmillaan tuon ikäisillä, niin ja muutenkin. On kyllä liian pieni.

Vierailija
15/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielesta tuossa ei ole mitaan kummallista.

Itse menin takaisin toihin kun poika oli tasan 4kk, olen toissa kokopaivaisena.

Ehka sen neuvon antaisin, jos teille mahdollista, etta isovanhemmat hoitaisivat sita vauvaa teilla, silla jos on tuttu ymparisto eli oma koti, vauvalla on siella kaikkii omat jutut ja ehka ei tuntisi olonsa vahan turvallisemmaksi.

Onnea matkaan ja oikein hyvaa lomaa teille!

Vierailija
16/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempani olivat matkoilla. En tietenkään muista itse tuosta mitään, mutta tunnen lievää katkeruutta asiasta. En ole kyllä koskaan äidilleni tätä sanonut, en tunne niin paljon traumatisoituneeni.

Mutta ihmettelen, miksi minut on jätetty, itse en voisi jättää pieniä lapsiani pitkäksi aikaa ilman pakottavaa syytä.

Kun vanhempani olivat tulleet reissun jälkeen minua hakemaan, olin mennyt piiloon ja olin jo sanonut hoitajaani äidiksi.

Vierailija
17/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni kokee tulleensa hyljätyksi, jos joutuu olemaan noin pitkään erossa vanhemmistaan. Kuinka voit äitinä edes ajatella pystyväsi olemaan viikkoa erossa pienestä vauvastasi?!

Vierailija
18/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän palstan mielestä pitäis huostaan ottaa kaikki tämmösen perheen lapset, kun niin huonosti kohdellaan ja ihan heitteille jätetään. Ehkä se on enimmäkseen kuitenkin sitä oman kruunun kiillottamista, minä olen ainakin parempi äiti kun en tee näin. Ja osittain voi olla kateuttakin siitä, että jollakin on mahdollista lomailla.

Mutta mun mielestä voi hyvin lähteä jos isovanhemmat on tuttuja ja lapsi saa olla tutussa ympäristössä. Ei kannata liikaa välittää näistä mielipiteistä täällä. Nauti lomasta vaan!

T. Yks kasvatusalan ammattilainen, jolle koulussa opetettiin, että max niin monta vrk voi lapsi olla hoidossa kuin on ikävuosia. Silti maalaisjärkeäkin saa käyttää.

Vierailija
19/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matka meni mainiosti ilman pienintä 7 kk. Suosittelen!

Kuulostaa sangen kylmältä ja laskelmoivalta. Mitenhän poissalolemanne aika tuntui tuosta pienestä? ...

Vierailija
20/33 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti alle vuoden ikäisen lapsen isovanhempien luokse, kun lähti miehensä kanssa viikon lomamatkalle. Hyvin oli mennyt, mutta jälleennäkeminen oli hysteeristä.. Äidillä tuli kieltämättä huono omatunto, kun lapsi oli selvästi suunniltaan. Ei halunnut päästää äitiä pitkään aikaan näkyvistä. Tästä on jo 10v aikaa eikä siitä ole traumoja jäänyt :) Hyvin tasapainoinen lapsi, mutta toki kaikkihan ovat erilaisia yksilöitä..

Ettekö voisi ottaa lasta matkaan? Mutta hauskaa lomamatkaa kuitenkin, kyllä kaikki järjestyy. Tärkeitä ja läheisiä ihmisiä isovanhemmatkin ovat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi