Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jään töistä pois koska en voi enää työskennellä etänä

Vierailija
17.02.2025 |

En todellakaan aio enää palata meluisaan avokonttoriin, jossa en voi keskittyä töihin. Ja työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin lösähtää sohvalle. Aamuherätykset on mulle täyttä tuskaa ja mietin jo ennen koronaa, etten enää pysty niihin. Etätyö on ollut mulle siunaus.. Nyt tuli päätös, että siitä luovutaan ja tein samantien päätöksen, että siihen loppui mun työura. 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teette te, jotka pystytte kotona etänä töitä kotona tekemään? Mikä on ammattinimikkeesi, entä koulutus? Introvertille työ kotona olisi parasta.

It-suunnitelija. Työkaverit pitkin Suomea, asiakkaan henkilöt samoin, muita yhteistyötahoja pitkin maailmaa, joten kaikki palaverit Teamsissä. Useimmilla meistä on joku korkeakoulu- tai insinöörikoulutus, joka sisältää tietotekniikan opintoja. 

Vierailija
62/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että mulla toisinpäin. Kotona etätöissä on yksin niin tylsää, että mietin työpaikan vaihtoa. Toimistolla väkeä vain kerran viikossa, siitä nautin. Pystyn hyvin keskittymään ja kiva kun saa vastauksia nopsaan vaan siitä pöydän yli.

No olet todellakin vähemmistöä. Ja syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että työnantaja haluaa rajoittaa etäpäiviä. 

Mitä omassa työpaikalla on tapahtunut koronan jälkeen, kun täyttä konttoripäivää tekevät siirtyivät etään. Usein ei ketään saanut kiinni, puhelimella, sähköpostilla, teamsissa.. ei vain asiakkaat antaneet palautetta vaan myös sisäisesti hyvin vaikeaa saada yhteyttä, jos on kiireellinen asia. Jopa esimiehelleen ei vastata.. 

Kysehän on siitä, ketkä ovat sisäistäneet mitä etätyö on. Itse tehnyt sitä jo 13 vuotta, toki konttorilla käynyt jokaviikko väh. 1 päivän.

On aivan käsittämätöntä, miten koko etätyö saatiin mustamaalattua kun ns. kaikki jotka pystyivät saivat niin tehdä. 

Että terveisiä näille etäläisille jotka turmeli koko homman.

Vierailija
64/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mut pakotettaisiin toimistolle, laittaisin vastamelukuulokkeet päähän. En vaan jumalauta kestä sitä avotoimiston huutokonserttia.

Ne vastamelukuulokkeethan ei toimi ollenkaan noin.

Vierailija
65/66 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun mä olisin kirjoittanut aloituksen! Olen viimeisen vuoden tehnyt 80% estää, mikä on sopinut mulle tosi hyvin. Toimistolla mieluisaa ja jatkuva hälinä ja olin ihan loppu työpäivien jälkeen. Oikeestaan multa on filmi katki sen 1,5 vuoden ajalta, jolloin olin kokonaan toimistolla. Viime viikolla ta ilmoitti, että tästä eteenpäin vain yksi etäpäivä viikossa. 

Nyt olen ollut lomautettuna kaksi kuukautta ja ensi viikolla alkaa taas yyteet (kuudennet kahdessa vuodessa), joissa ilmeisesti tulen irtisanotuksi. Mahtavaa! Olen käyttänyt tän lomautuksen erittäin tehokkaasti järjestelmällä ja suunnittelemalla hyppyä kokonaan pois työelämästä. Ei ole mitään motivaatiota palata kuvattavaksi, kun pärjään ilman palkkatuloa. 

Olen roikkunut pari vuotta jaksamisen äärirajoilla useista syistä (iso osa työhön liittyviä), mutta etätyömahdollisuus, jota myös työterveys on keskivaikean masennuksen vuoksi tukenut, on auttanut jaksamaan työskentelyä. Eipä tartte enää sinnitellä. 

Vierailija
66/66 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaSun sossuksi otetaan ketä vain, mielellään kaikki epäpätevimmät, jotka ei saa muita hommia, koska niille ei tarvi maksaa niin paljon ja lain vaatimat pestit saadaan täytettyä. Potkuja et saa, vaikka osallistut lapsenmurhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä