Jään töistä pois koska en voi enää työskennellä etänä
En todellakaan aio enää palata meluisaan avokonttoriin, jossa en voi keskittyä töihin. Ja työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin lösähtää sohvalle. Aamuherätykset on mulle täyttä tuskaa ja mietin jo ennen koronaa, etten enää pysty niihin. Etätyö on ollut mulle siunaus.. Nyt tuli päätös, että siitä luovutaan ja tein samantien päätöksen, että siihen loppui mun työura.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae heti johonkin koulutukseen. Vuosi pari menee hengaillessa ja tutustuessa uusiin ihmisiin.
Te akat oikeasti uskotte että koulutus keski-iässä = varma työ 🤣
Opiskelin taloushallinnon tradenomin paperit 45v ja töitä riittää! Kirjanpitäjille on kysyntää ja liksakin ihan mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään enää pärjäisi perinteisessä toimistotyössä kun olen etäillyt jo 8 vuotta joita viimeiset 5 sataprosenttisesti. Minulla on jo toimintasuunnitelma tehtynä sitä varten jos joskus joudun luopumaan nykyisestä työpaikastani (nykyisessä saan sanella omat työehtoni täysin vapaasti).
Vanhukset pois työelämästä, jos ei pärjätä
Minä oon valmis antamaan tilaa nuoremmille tekijöille, joilla riittää vielä virtaa ja motivaatiota! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että mulla toisinpäin. Kotona etätöissä on yksin niin tylsää, että mietin työpaikan vaihtoa. Toimistolla väkeä vain kerran viikossa, siitä nautin. Pystyn hyvin keskittymään ja kiva kun saa vastauksia nopsaan vaan siitä pöydän yli.
Minua taas ottaa päähän olla siellä toimistolla koska minä olen se jolta kysellään niitä vastauksia. Enkä muutenkaan kaipaa väkeä ympärilleni hölisemään, teen työni ja se riittäköön, työpaikka ei ole minulle mikään keskustelukerho. Kaverit on erikseen.
Meillä töissä nyt vaan täytyy kysellä asioita niiltä, jotka kyseistä asiaa hoitaa. Etänä ne kysymykset kysytään jossain Teams kanavalla josta joku ne joskus huomaa, jos huomaa. Livenä saat vastauksen heti. Ja minusta se sosiaalinen puoli on tärkeä myös. Työhön kuulumattomat asiat jutellaan lounaalla, mutta yleensä lounasaikakin kuluu työasioissa.
Kyllä mä ymmärrän että jos saa valita toimistolla vai etänä, valinta on jälkimmäinen. Tietokoneella pystyy tosiaan tekemään asioita paikasta riippumatta, ajatella. Ei tarvitse matkustaa sinne työpaikalle käyttämään tietokonetta.
Vaihdoin edellisestä duunista kun siellä ei vieläkään oltu siirytty koronastakaan huolimatta etätöihin. Jos ne nyt kiellettäisiin, kyllä varmasti katselisin uuden. Miksi maksaa kallista vuokraa toimistosta, jossa moni ei viihtyisi ja tuottavuus kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti oikea päätös. Itse lopetin kanssa koska työympäristö ja työ vei kaikki voimat. Nyt jotain muuta. Ja onnea rohkeasta päätöksestä. Kaikki eivät uskaltaisi luopua.
Halusit sanoa: tervetuloa köyhien ja syrjäytyneiden jengiin.
MInä kävin just esihenkilön kanssa kehityskeskustelun. Kuulemma tiimi jää tavoitteista, sairauspoissaolot lisääntyneet ja on ongelmia saada väki joustamaan sen verran, että tehtäisiin työt loppuun samana päivänä, liian usein jää seuraavalle aamulle jotain ja se taas saa systeemin sakkaamaan muualla. Olin kovasti ihmeissäni, kehuin avokonttoria ja sitä, miten joka aamu menee 20-30 min siihen, että yhteydet ja salasanat toimivat ja saan kolmelle ruudulle tarpeelliset asiat näkyviin. Sitten onkin aamupalaverin aika, koneet kiinni ja palaverihuoneeseen, sieltä kun pääsee, on paikkani mennyt jollekin toiselle (meillä ei saa varata paikkaa) ja aloitan alusta. Tehokasta työaikaa on noin 3 tuntia päivässä enkä tee yhtään ylimääräistä, saldo ei kasva enkä lounastauolla suostu tekemään töitä. Sama monelle meistä: kun on tultu työpaikalle, niin ollaan työpaikalla ja noudatetaan sen sääntöjä. Kotona ei ollut kahvitaukoa, sitä istui teamspalaverissa kuppinsa kanssa, mutta työpaikalla on selkeä ero työn ja tauon välillä.
Teen töitä työsopimuksen mukaisen ajan, en yhtään enempää. Siitä ajasta menee liian paljon muuhun kuin työhön, mutta koska verkottuminen on tärkeä asia, niin rupatellaan sitten niitä näitä. En minä ole luvannut asiakkaalle mitään valmista, pomo on luvannut, joten jos joku ei saa bonuksia niin se en ole minä vaan pomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että mulla toisinpäin. Kotona etätöissä on yksin niin tylsää, että mietin työpaikan vaihtoa. Toimistolla väkeä vain kerran viikossa, siitä nautin. Pystyn hyvin keskittymään ja kiva kun saa vastauksia nopsaan vaan siitä pöydän yli.
Minua taas ottaa päähän olla siellä toimistolla koska minä olen se jolta kysellään niitä vastauksia. Enkä muutenkaan kaipaa väkeä ympärilleni hölisemään, teen työni ja se riittäköön, työpaikka ei ole minulle mikään keskustelukerho. Kaverit on erikseen.
Juurikin näin, kaverit on muualla kuin töissä. Kaikki tietää tän mahtavan ihmistyypin, jotka tulevat toimistolle sosialisoimaan (eli häiritsemään toisten töitä) ja ovat etätöitä vastaan, koska eivät kykene olla hölöttämättä ja kaipaavat juttukavereita. Usein yksinäisiä naishenkilöitä.
Ajattele nyt asiaa vielä. Näinä aikoina on iso riski että jäät työttömäksi, töitä ei löydy.
Lisäksi saat karenssin jos irtisanoudut.
Ei hätä ole tuonmukainen! Toimi. Perusta on yritys, sitten saat tehdä duunia siellä missä haluat. Esimmäiseksi asiakkaaksi voit ottaa nykyisen työpaikkasi.
Minä olen ollut ensimmäisestä koronakesästä lähtien yksinyrittäjä. Asiakkaan toimistolla käynyt kerran kuukaudessa maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele nyt asiaa vielä. Näinä aikoina on iso riski että jäät työttömäksi, töitä ei löydy.
Kai se ap on miettinyt nuo? Ikää varmaan paljon ja voi hyvin säästöillään elää eläkepäiviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ap on miettinyt nuo? Ikää varmaan paljon ja voi hyvin säästöillään elää eläkepäiviin asti.
Toivotaan näin, sehän olisi hienoa.
Vierailija kirjoitti:
MInä kävin just esihenkilön kanssa kehityskeskustelun. Kuulemma tiimi jää tavoitteista, sairauspoissaolot lisääntyneet ja on ongelmia saada väki joustamaan sen verran, että tehtäisiin työt loppuun samana päivänä, liian usein jää seuraavalle aamulle jotain ja se taas saa systeemin sakkaamaan muualla. Olin kovasti ihmeissäni, kehuin avokonttoria ja sitä, miten joka aamu menee 20-30 min siihen, että yhteydet ja salasanat toimivat ja saan kolmelle ruudulle tarpeelliset asiat näkyviin. Sitten onkin aamupalaverin aika, koneet kiinni ja palaverihuoneeseen, sieltä kun pääsee, on paikkani mennyt jollekin toiselle (meillä ei saa varata paikkaa) ja aloitan alusta. Tehokasta työaikaa on noin 3 tuntia päivässä enkä tee yhtään ylimääräistä, saldo ei kasva enkä lounastauolla suostu tekemään töitä. Sama monelle meistä: kun on tultu työpaikalle, niin ollaan työpaikalla ja noudatetaan sen sääntöjä. Kotona ei ollut kahvitaukoa, sitä istui teamspalaveriss
Olet varmasti korvaamaton kultakimpale työpaikallasi. Onko sinulla kotikonttorillakin 3 näyttöä?
Meillä työntekijät itse paskoivat hybridi työn. Oli velvollisuus olla 2 päivää min konttorilla, sitten 3. Pari hlöä ei näkyny kun joskus 1-2kk konttorilla.
Varoituksista huolimatta. Ja nyt sitten lopulta käskettiin kaikki jokapäivä konttorille.
Oli jos jonkinmoista vinkumista noista 2-3 päivästä jotka ta vaati konttorille.
Ai että sapettaa, itse noudatin ohjeistusta ja oli oikein hyvä mulle.
Turha sitä on töillä itseään tapattaa. On aivan ennenkuulumaton ajatus, että nykyisenlaista työelämää olisi edes parin-kolmen vuoden päästä enää. Kyllä tekoäly etenee valtavin harppauksin ja valtavat määrät ihmisiä muuttuvat pysyvästi hyödyttömiksi. Mikä on tietysti iloinen asia, ihminen makaa sohvalla ja syö jäätelöä, tekoäly hoitaa hommat.
no voehan nyt kyynel. haetko vain kivoihin töihin?
Mitä työtä teette te, jotka pystytte kotona etänä töitä kotona tekemään? Mikä on ammattinimikkeesi, entä koulutus? Introvertille työ kotona olisi parasta.
Jos mut pakotettaisiin toimistolle, laittaisin vastamelukuulokkeet päähän. En vaan jumalauta kestä sitä avotoimiston huutokonserttia.
Minäkin olen tehnyt 80 % etätyötä (välillä vuoden 100 %) vuodesta 2020 ja tekisin enemmänkin, mutta nykyään täytyy käydä yksi päivä viikossa toimistolla. Sen vielä kestää, mutta jos täytyisi palata täysin toimistohommiin, niin alkaisin miettimään ammatin tai työpaikan vaihtoa.
Meillä on alkamassa pian lähityöpakko. Tosin vain 2 kertaa viikossa, mutta monet on tehneet 100 % etää tähän asti, joten suuri muutos omassa tiimissä. Mun mielestä on ihan kiva käydä toimistolla, mutta pelottaa jo valmiiksi tuleva. Ensiksi, meillä ei ole paikkoja kaikille. Työntekijöitä on 50 ja paikkoja 20. Paikka pitää varata etukäteen ja välttämättä et mahdu juuri silloin, kun haluaisit mennä. Sitten ahdistaa taukotilat. Meillä on nytkin vaan tosi pieni taukotila, jatkossa pitää varmaan syödä omalla työpisteellä, kun taukotilaan ei mahdu. Myös autopaikat kiven alla, nopeat syö hitaat, toimistopäivinä on varmaan hyvä mennä jo klo 7 töihin, että varmasti saa paikan.
En ymmärrä mitä tällä lähityöpakolla haetaan. Pomot perustelee yhteisöllisyydellä, mutta tuntuu ettei pätkääkään kiinnosta nämä käytännön asiat.
Vanhukset pois työelämästä, jos ei pärjätä