Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jään töistä pois koska en voi enää työskennellä etänä

Vierailija
17.02.2025 |

En todellakaan aio enää palata meluisaan avokonttoriin, jossa en voi keskittyä töihin. Ja työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin lösähtää sohvalle. Aamuherätykset on mulle täyttä tuskaa ja mietin jo ennen koronaa, etten enää pysty niihin. Etätyö on ollut mulle siunaus.. Nyt tuli päätös, että siitä luovutaan ja tein samantien päätöksen, että siihen loppui mun työura. 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti näitä ihmisiä! Halutaan tehdä oman mielen mukaan ja tuo etätyö pitäisi poistaa kaikkialta. Muka töitä kotona tietokoneen ääressä. Kunnollinen työntekijä tekee työnsä työpaikalla firman rakennuksessa. Eihän myyjät, siivoojat ja monet muutkaan ammatin edustajat voi tuommoisia töitä tehdä. Etätyöläinen tunnetusti lintsaa suurimman ajan työajastaan. Nukkuu pitkään, tekee kotityöt siinä päivän aikana varastamalla aikaa työnantajalta. 

Vierailija
22/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos pyytäisit työnantajaltasi vastamelukuulokkeet? 

Kaikkea sitä kuuleekin, ettei töihin tarttis mennä

Sellaiset on jo. Tällaiselle introvertille ja epäsosiaaliselle ihmiselle avokonttorin jakaminen yli 20 ihmisen kanssa on todella uuvuttavaa. Ap

Miten sinä pärjäsit ennen koronaa?

Luuletko että kukaan ei tehnyt etätöitä ennen koronaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas eli susta on ok olla vapaamatkustaja? Se että olet viallinen ei tarkoita,.että sulla olisi oikeus loisia! 

Vierailija
24/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itsekäs kusi pää, joka haluaa maksattaa turhan elämänsä muilla. 

Vierailija
25/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset on jo. Tällaiselle introvertille ja epäsosiaaliselle ihmiselle avokonttorin jakaminen yli 20 ihmisen kanssa on todella uuvuttavaa. Ap

Huonosti!! Olin umpiväsynyt töitten jälkeen ja harkitsin vakavissani työelämästä poisjäämistä. Laskeskelin jo silloin, miten pärjäisin, jos vain lopettaisin. Ap

Vierailija
26/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti!! Olin umpiväsynyt töitten jälkeen ja harkitsin vakavissani työelämästä poisjäämistä. Laskeskelin jo silloin, miten pärjäisin, jos vain lopettaisin. Ap

Pitäiskö sun vaan hypätä kaulakiikkuun, kun et näemmä elämässä pärjää?

Vierailija
27/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joka tapauksessa tehnyt äitiyslomia lukuunottamatta töitä 17-vuotiaasta asti. Alkuunsa opiskellen yhtä aikaa. 35 vuotta töitä tehnyt tälle yhteiskunnalle. Etätöissä oon ajatellut, että näin jos mennään, niin jaksan kyllä, mutta tämä päätös työnantajalta muutti kaiken. Ap

Vierailija
28/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jälkeenpäin ajateltuna huonosti. Työssäkäynti vei voimat aivan täysin. Enää en suostu siihen palaamaan. Onneksi olen niin vanha, että voin alkaa nostamaan varhennettua eläkettä, jos työnantaja päättäisi kieltää etätyöt. 

On muutenkin aivan älytöntä, että konttorit ovat sellaisia, että siellä pitää istua vastamelukuulokkeet päässä. Joskus ennen oli muutaman henkilön huoneita, joissa oikeasti pystyttiin tekemään ryhmätyötä, nykyisissä avokonttoreissa ei.

Vierailija
29/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että mulla toisinpäin. Kotona etätöissä on yksin niin tylsää, että mietin työpaikan vaihtoa. Toimistolla väkeä vain kerran viikossa, siitä nautin. Pystyn hyvin keskittymään ja kiva kun saa vastauksia nopsaan vaan siitä pöydän yli.

Minua taas ottaa päähän olla siellä toimistolla koska minä olen se jolta kysellään niitä vastauksia. Enkä muutenkaan kaipaa väkeä ympärilleni hölisemään, teen työni ja se riittäköön, työpaikka ei ole minulle mikään keskustelukerho. Kaverit on erikseen.

Sama juttu!! En kestä sitä, kun koko ajan on joku kyselemässä neuvoja. Olen paljon tuotteliaampi kotona, kun saan tehdä työt rauhassa. Ap

Eikö työkavereiden neuvominen tai auttaminen siis kuulu tehtäviisi? Onko esihenkilösi myös tätä mieltä?

Vierailija
30/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jälkeenpäin ajateltuna huonosti. Työssäkäynti vei voimat aivan täysin. Enää en suostu siihen palaamaan. Onneksi olen niin vanha, että voin alkaa nostamaan varhennettua eläkettä, jos työnantaja päättäisi kieltää etätyöt. 

On muutenkin aivan älytöntä, että konttorit ovat sellaisia, että siellä pitää istua vastamelukuulokkeet päässä. Joskus ennen oli muutaman henkilön huo

Koulumaailma alkaa ilmeisesti jo herätä siihen, ettei isot, avoimet tilat edistä kenenkään keskittymistä, ja ovat monen sietokyvylle aivan liikaa. Vielä kun saataisiin joku järki työtiloihin konttoreissakin.. Se on vaan halvempaa pitää yllä yhtä isoa tilaa, jossa jokaisella vain 1x1m. Pienet huoneet vaatii enemmän tilaa.

Vierailija
31/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää pärjäisi perinteisessä toimistotyössä kun olen etäillyt jo 8 vuotta joita viimeiset 5 sataprosenttisesti. Minulla on jo toimintasuunnitelma tehtynä sitä varten jos joskus joudun luopumaan nykyisestä työpaikastani (nykyisessä saan sanella omat työehtoni täysin vapaasti).

Vierailija
32/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti näitä ihmisiä! Halutaan tehdä oman mielen mukaan ja tuo etätyö pitäisi poistaa kaikkialta. Muka töitä kotona tietokoneen ääressä. Kunnollinen työntekijä tekee työnsä työpaikalla firman rakennuksessa. Eihän myyjät, siivoojat ja monet muutkaan ammatin edustajat voi tuommoisia töitä tehdä. Etätyöläinen tunnetusti lintsaa suurimman ajan työajastaan. Nukkuu pitkään, tekee kotityöt siinä päivän aikana varastamalla aikaa työnantajalta. 

Siltä varalta että tämä ei ole sarkasmia. Ja tottahan tämä on, koska ei kukaan ole noin yksinkertainen.

Mutta! Jos siivooja ei voi tehdä työtä etänä ja tarvitsee työhönsä mopin, niin miksi sellaisen joka pystyy työt etänä tekemään, pitäisi mennä työpaikalle? Ja miksi hänellekin pitäisi hankkia moppi? 

Vierailija
33/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joka tapauksessa tehnyt äitiyslomia lukuunottamatta töitä 17-vuotiaasta asti. Alkuunsa opiskellen yhtä aikaa. 35 vuotta töitä tehnyt tälle yhteiskunnalle. Etätöissä oon ajatellut, että näin jos mennään, niin jaksan kyllä, mutta tämä päätös työnantajalta muutti kaiken. Ap

Onneksi sulle tulee karenssi ja sen jälkeen pääset työkkärin hyppyteltäväksi. Katotaan, miten jaksat sitä. 😅 Pääset kursseille ja työharjoitteluihin! Jees!

Vierailija
34/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, kunhan et ala tukia nostelemaan vaan pärjäät säästöilläsi 👍 

Vierailija
35/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti oikea päätös. Itse lopetin kanssa koska työympäristö ja työ vei kaikki voimat. Nyt jotain muuta. Ja onnea rohkeasta päätöksestä. Kaikki eivät uskaltaisi luopua.

Etätyöstä luopuessa voi joutua ihan oikeesi töihin, no harmittaahan se toki kun palkallinen kotona makaaminen loppuu

Vierailija
36/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae heti johonkin koulutukseen. Vuosi pari menee hengaillessa ja tutustuessa uusiin ihmisiin.

Te akat oikeasti uskotte että koulutus keski-iässä = varma työ 🤣

Vierailija
37/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#naiset

Vierailija
38/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai etätyöläinen oikein tunnetusti lintsaa?? Kuka ne työt sitten tekee? Etätyössäkin on työajanseuranta, tiedoksesi vaan, se on lainkin mukaan pakollista. Tunnetusti te, jotka ette saa etätyötä tehdä, ette ymmärrä, että työ voi olla sellaista, että sen voi tehdä mistä ja milloin vaan. Mutta sitä ei voi jättää tekemättä.

Vierailija
39/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti sellaisia työnantajia olemassa, jotka ovat sallineet etätyön, mutta yhtäkkiä kieltävät sen kokonaan? 

Vierailija
40/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti sellaisia työnantajia olemassa, jotka ovat sallineet etätyön, mutta yhtäkkiä kieltävät sen kokonaan? 

Porvoossa 😏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän