Oliko teidän lapsuudessa 80-luvulla aina se keltainen suolapurkki, aromisuola pöydässä?
Meillä oli. Isällä tapana lisätä suolaa lisää ruokaan, kun oli kuulema mautonta.
Kommentit (25)
Ei tainnut olla, mutta muilla oli. Purkin muistaa kyllä.
Olin 80-luvulla jo aikuinen, mutta nuoruudessani 70-luvulla kaverini yritti laihduttaa syömällä vain tuorekurkkua jonka päälle hän sirotteli aromisuolaa.
Mä käytän vieläkin Aromattia! Tiedän, että kaikki sitä inhoo ja on epäterveellistä ym. mut mä tykkään!🤗esim.tomaattiviipaleiden päälle leivälle ja ihan ruuanvalmistuksessa käytän. Ja muut aromisuolat ei käy vaan pitää olla just Aromattia!
Meidän kommuunissa käytettiin Herbamarea.
Suolapurkki oli kyllä pöydässä, ihan tavallista suolaa. Jostain syystä miesväki piti ruokaa aina suolattomana laittoi siihen suolaa vaikka kuinka paljon. En yhtään ihmettele että oli verenpaine pilvissä, päässä kohisi ja vinkui ja sydän hakkasi. Laskin että noilla lisäyksillä saatiin 100-300 grammaa liikaa suolaa ihan jo viikossa.
Ei ikinä.Onko jossainpäin suomea yleinenkin tapa?itä-suomi?Itse olen Helsingistä.
En muista sellaista aikaa, että meillä olisi ollut kotona aromisuolaa. Eikä ole koskaan ollut omassa taloudessanikaan. Normaalilla suolalla olen pärjännyt aina.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vieläkin Aromattia! Tiedän, että kaikki sitä inhoo ja on epäterveellistä ym. mut mä tykkään!🤗esim.tomaattiviipaleiden päälle leivälle ja ihan ruuanvalmistuksessa käytän. Ja muut aromisuolat ei käy vaan pitää olla just Aromattia!
Niin minäkin. Ihan sama mitä muut asiasta ovat mieltä.
On edelleen se purkki, tosin maustehyllyssä, ei pöydällä.
Ei, meillä käytettiin Herbamarea. Ja toki ihan vaan suolaa ja muita mausteita (maltillisemmin kuin nykypäivänä).
Vierailija kirjoitti:
Aromatti.Never heard.
Aromat
Vain koulussa olen sellaisen nähnyt, ei ollut kotona.
Maustehyllyssä oli. Isä lisäsi suolaa.
Meillä oli maustehyllyssä. En muista, että kukaan olisi koskaan käyttänyt sitä. Purkki oli muuttunut käyttämättömänä hyllyssä tahmeapintaiseksi ja vastenmieliseksi.
Monessa perheessä sitä oli pöydässä tai hyllyssä, se oli sellainen perusmauste. 80-luvulla ei maustehyllyt vielä notkuneet eksoottisia mausteita. Suolaa, pippuria, valkopippuria. Sitten oli tabascoa ja hp:ta.
Ei koskaan. Täällä on näköjään aromisuolahullu päässyt vauhtiin.
Ei ollut eikä ole vieläkään.