Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käsitä osinkohehkutusta sijoituksessa

Vierailija
17.02.2025 |

Siis ne firmat jotka maksavat osinkoa tuppaavat olemaan sellaisia, joiden osakkeen hinta on ymmärrettävästi myös kallis.

Kuinka monella muka on rahaa omistaa niin paljon niitä osakkeita, että niitä olisi rittävästi, jotta osingot tuntuisivat yhtään missään? Tarvitaan käytännössä satojen tuhansien edestä sijoituksia.

Tietenkin monilla on sitä rahaa eikä siinä mitään, mutta näin tavallisena palkansaajana en vain käsitä mitä varten minun pitäisi myös innostua erityisesti osingoista. Paljon fiksumpaa on sijoittaa vaikka johonkin matalakuluiseen rahastoon.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen osinkoja kuussa? Mitä ihmettä🤣🤣

Vierailija
62/66 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasen osinkoja kuussa? Mitä ihmettä🤣🤣

Minulla näin. Salkun pääpaino rahastoissa. Olen tyytyväinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikiven tavoitteena on vuoden 2027 loppuun mennessä saavuttaa yli 50 miljoonan euron liikevaihto, josta uusien Jero- ja saunakiuasmallistojen osuus on noin 30 prosenttia. Vertailukelpoisen liiketuloksen osalta tavoitteena on ylittää 12 prosenttia liikevaihdosta.

Aivan loistava uutinen. Osingonkin saa, jos nyt ostaa!

Vierailija
64/66 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osinkojen jakaminen pörssiyhtiöstä on idioottimaista ja -yllätys yllätys- hyvin suomalaista perinnettä. Jos välttämättä haluaa vuosittain maksaa veroa sijoituksistaan eikä halua sijoituksilleen arvonnousua niin osinkoyhtiöt ovat oiva valinta. Normaalisti sijoittajat kylläkin haluavat sitä kasvua. Apple oli kuuluisa siitä ettei maksanut osinkoa mutta kasvu olikin sit päätä huimaava. Tätänykyä taitavat osinkoa maksaa kun suurimmat kasvun vuodet takana ja suursijoittajat jo siirtyvät muualle.

huom, oman yrityksen osingonjaot on aivan eri asia. Kun voi itse päättää ja optimoida verot

Vierailija
65/66 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen euro kotiinpäin on plussaa 👍

Vierailija
66/66 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olen ainoa, joka on säästänyt keskivertotuloista yli 100 000 €. Tuottoa on tullut osinkojen ja arvonnousun myötä noin 25 %. Salkku tuotti viime vuonna 5 000 € osinkotulona ennen veroja.

Olen osinkosijoittaja. Tuottopotentiaali on näillä lafkoilla pienempi kuin kurssirakettiyhtiöillä, mutta kun tililleni kilahtelee osinkoja, se tarkoittaa, että voin joko sijoittaa ne uudelleen tai käyttää käteisenä elämiseen (= töiden vähentämiseen). Saan vaihtoehtoja rahojen käyttöön ja tarvitsen vähemmän palkkatuloja elämiseen. En välitä siitä, nouseeko osinkofirman osakekurssi ajan saatossa 5 % vaiko 50 %. Kunhan osingonjako vähintään pysyy samana, mieluiten nousee säännöllisesti. Tärkeintä on saada tilille lisää rahaa joka kuukausi ja lisätä vapauden astetta.