En käsitä osinkohehkutusta sijoituksessa
Siis ne firmat jotka maksavat osinkoa tuppaavat olemaan sellaisia, joiden osakkeen hinta on ymmärrettävästi myös kallis.
Kuinka monella muka on rahaa omistaa niin paljon niitä osakkeita, että niitä olisi rittävästi, jotta osingot tuntuisivat yhtään missään? Tarvitaan käytännössä satojen tuhansien edestä sijoituksia.
Tietenkin monilla on sitä rahaa eikä siinä mitään, mutta näin tavallisena palkansaajana en vain käsitä mitä varten minun pitäisi myös innostua erityisesti osingoista. Paljon fiksumpaa on sijoittaa vaikka johonkin matalakuluiseen rahastoon.
Kommentit (66)
Eipä niitä osinkoja kannata toljottaa. Yhtenä vuotena saatetaan maksaa ja seuraavana sitten taas ei ja siinäpä sitten olet turskan kanssa jos kurssi muutenkin syöksyy.
Mulla on 5 osaketta. Eriteltynä, Kurssi $ 9,96 (osinko $7,02), kurssi $5,12 (osinko $ 1,37), kurssi €14,02 (osinko €2,81), kurssi €19,20 (osinko €5,86) ja kurssi 9,02 (osinko €1,48)
Voi voi kun Pölhex:istä ei irtoa mitään kurssinousuja niin osinkoihin on tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kun Pölhex:istä ei irtoa mitään kurssinousuja niin osinkoihin on tyytyminen.
Hesulin yleisindeksi on noussut 10% vuoden alusta. Ei se minusta nyt ihan surkea tuotto ole 1,5 kk:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että saadakseen edes 1000 euroa kuussa osinkoina, täytyy käytännössä olla sijoitettuna noin puoli miljoonaa - miljoona euroa. Tuohon kykenee vain kourallinen ihmisiä. Siksipä minäkin olen aina ihmetellyt osingoista hehkuttavia.
5% osingoilla 1000 euroa kertyy 20000 euron salkulla. Mikäli osakkeet eivät ole osakesäästötilillä, niin tuosta tonnista toki menee verot. Verojen jälkeen tonni saa 28200 euron salkulla.
Toinen puhuu osingoista per kuukausi, toinen per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tapana kehua omaa tilannetta varsinkin HE joilla on omistuksia tai sijoituksia, näissä yleensä muistetaan kertoa ne positiiviset asiat mutta niitä ei muisteta ikinä kertoa esim sijoituksessa tappiot! tai sitä että omistuksissa vaikka asuntolainaa ei olla lyhennetty kuin pelkät korot kun ei ole rahaa enää maksella ( työpaikka lähtenyt alta)
naurattaa näitten mukamas sijoittajien jutut kuin joku tosissaa jostain hikisestä 100k salkusta leveilee täällä, muutama sata tonnia ei ole yhtään mitään kun mennään Valtioihin joissa asuu miljonäärejä ja miljardöörejä sekä biljonäärejä! kyllä menee näiltä kehujilta turvat kiinni. Suomalaiset on suurinosan persaukista porukkaa.
M46
Enpä usko, että useimmat sijoittajat edes kuvittelevat tulevansa miljonääreiksi, saati miljardööreiksi. 100 k:n salkulla voi helposti tienata kuukauden parin palkan vuodessa. Niillä voi sitten vaikka käydä Kanarialla. Tai jos malttaa sijoittaa tuotot uudelleen, onkin äkkiä tuplannut pääoman. Tämä riittää varmaan monelle.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tapana kehua omaa tilannetta varsinkin HE joilla on omistuksia tai sijoituksia, näissä yleensä muistetaan kertoa ne positiiviset asiat mutta niitä ei muisteta ikinä kertoa esim sijoituksessa tappiot! tai sitä että omistuksissa vaikka asuntolainaa ei olla lyhennetty kuin pelkät korot kun ei ole rahaa enää maksella ( työpaikka lähtenyt alta)
naurattaa näitten mukamas sijoittajien jutut kuin joku tosissaa jostain hikisestä 100k salkusta leveilee täällä, muutama sata tonnia ei ole yhtään mitään kun mennään Valtioihin joissa asuu miljonäärejä ja miljardöörejä sekä biljonäärejä! kyllä menee näiltä kehujilta turvat kiinni. Suomalaiset on suurinosan persaukista porukkaa.
M46
Itse olen sijoittanut yli kymmenen vuotta ja ihan tyytyväinen olen tuloksiin. En oleta, että tällä pelillä miljonääriksi muutun, mutta ihan kiva saada pari tonnia vuodessa osinkoja. Lisäksi on tietenkin erittäin mukavaa, jos lappujen arvo nousee. Joistain alkusijoituksista olen saanut jo enemmän osinkoja, kuin mitä alunperin sijoitin.
En tiedä miksi sun mielestä on hikistä saada extratuloja. Et varmaan ikinä pyydä palkankorotustakaan, kun sekin on varsin hikistä, jos nyt edes jotain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se juuri näin on. Ei normituloinen rikastumaan pääse elinikänään. Hehkuttajat on aina saanut satojatuhansia perinnöksi yms. niin se on helppo sitten päteä miten tienaa.
Totta. Kannattaa sijoittaa mieluummin lottoon joka viikko niin on mistä haaveilla.
Loton palautusprosentti on 41,1, saattaa sieltäkin saada osinkoja takaisin 😅
Vuosituhannen vaihteessa ostin stora ensoa jotain 11 egee, ja osinko taisi olla 40 senttiä.
Myin pois ja nyt yli 20 vuotta myöhemmin osake maksaa edelleen tuon saman. En viitsi edes tarkistaa mikä on osinko.
Mulla on noin 40 k€ salkku säästettynä tavallisista palkkatuloista. Saan tasaisesti vuodelle jaettuna osinkoja n. 150 €/kk. Sillä maksan jo suurimman osan ruokaostoksistani. Tavoitteenani on jäädä osinkotuottojen turvin eläkkeelle viimeistään viisikymppisenä, nyt ikää on 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että saadakseen edes 1000 euroa kuussa osinkoina, täytyy käytännössä olla sijoitettuna noin puoli miljoonaa - miljoona euroa. Tuohon kykenee vain kourallinen ihmisiä. Siksipä minäkin olen aina ihmetellyt osingoista hehkuttavia.
Minä olen ostanut (palkkatuloista säästetyillä rahoilla) osakkeita 33 000 eurolla. Saan näistä osinkoa 1750-1850 euroa vuodessa eli käteen noin 1300 €. Eihän se vielä mikään huikea sunma ole, mutta voihan sillä tehdä vaikka mukavan matkan kerran vuodessa.
Ja tuosta on aika helppo laskea, että jos olisin ostanut jokaista osaketta kymmenkertaisen määrän eli yhteensä 330 000 eurolla, niin saisin nyt osinkoja yli tonnin kuukaudessa. Eli puoli miljoonaa ja varsinkin miljoona ovat yläkanttiin.
"Kuinka monella muka on rahaa omistaa niin paljon niitä osakkeita, että niitä olisi rittävästi, jotta osingot tuntuisivat yhtään missään? Tarvitaan käytännössä satojen tuhansien edestä sijoituksia."
Minun tilanteessa tuntuu hyvinkin positiiviselta, jos tilille tulee esim. satanen kuussa osinkoina. Sinä olet onnellisessa tilanteessa, jos voit heittää satasen tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin 40 k€ salkku säästettynä tavallisista palkkatuloista. Saan tasaisesti vuodelle jaettuna osinkoja n. 150 €/kk. Sillä maksan jo suurimman osan ruokaostoksistani. Tavoitteenani on jäädä osinkotuottojen turvin eläkkeelle viimeistään viisikymppisenä, nyt ikää on 26 vuotta.
Sinulla on tainnut olla alusta saakka harvinaisen hyvä palkka noin nuoreksi. Eikä siinä mitään, hyvä sinulle. Moni muu nuori ei pysty osa-aikaisista kaupankassahommista säästämään ihan tuollaisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5% osingoilla 1000 euroa kertyy 20000 euron salkulla. Mikäli osakkeet eivät ole osakesäästötilillä, niin tuosta tonnista toki menee verot. Verojen jälkeen tonni saa 28200 euron salkulla.
Skilj på månad och år. I ditt exempel behövs 338.400 € i kapital för att uppnå det som du svarade på.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on tainnut olla alusta saakka harvinaisen hyvä palkka noin nuoreksi. Eikä siinä mitään, hyvä sinulle. Moni muu nuori ei pysty osa-aikaisista kaupankassahommista säästämään ihan tuollaisia summia.
Tuossa ei kerrota, että paljonko rahaa on sijoitettu ja paljonko salkku on jo tuottanut. Mutta esimerkiksi 19-vuotiaana amiksesta valmistuneelle ja heti töihin päässeelle ei ollenkaan vaikea juttu, jos motivaatiota säästämiseen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se juuri näin on. Ei normituloinen rikastumaan pääse elinikänään. Hehkuttajat on aina saanut satojatuhansia perinnöksi yms. niin se on helppo sitten päteä miten tienaa.
Totta. Kannattaa sijoittaa mieluummin lottoon joka viikko niin on mistä haaveilla.
Loton palautusprosentti on 41,1, saattaa sieltäkin saada osinkoja takaisin 😅
Är det före eller efter skatten (50 %) som Veikkaus innehåller?
Suhteellisen pienelläkin voitolla (vaikka rahastoon) saa katetta pitkässä juoksussa.
Jos vaikka nuori sijoittaa yo-lahjaksi saamansa 1000e niin että saa siitä 5% tuoton, niin hän ehtii eläkeikään mennessä(45vuodessa) saada korkoa-korolle hyötyä 7985e +sijoitettu tonni, niin rahaa on 8985e.
Jos tuon lisäksi säästää 10e/kk, 45 vuoden aikana summa mikä 65-vuotiaana on kasassa on jo 28'664e josta säästettyä rahaa on se 1000e ja 10/kk kertyneet yht. 5400e +korkoakorolle arvonnousu.
Ja kyllä: sijoituksissa on AINA riskit, voi myös hävitä. Mutta jos kertasijoituksena laittaa 1000e ja sen jälkeen 10e/kk sijoituksiin ja "unohtaa" asian, niin aika moni tuollaiset summat herkästi tuhlaa "turhaan" (jättää yhden lomareissun väliin tonni säästetty, ja pari karkkipussia/ viinipullo /pulla ja leivos kahvilassa/ tmv. kerran/kk väliin niin saa tuon verran kasaan suht pienituloisenakin.
Jos on iäkkäämpi, niin 20 vuodessa saa em. liki 7000e kasaan, tai jos on alkuun panostaa 5000e ja se 10e/kk, nii tuollasaa kasaan reilut 17'000 tuossa 20 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
26-vuotias on ehtinyt tehdä ammattilaisena vaikka raksahommia 6-7 vuotta.
Minulla ei ole miljoonia sijoitettuna, mutta saan silti 3000-4000 euroa osinkoja vuodessa.
Jossain määrin sama mulla. Tosin viina maistuu vieläkin silloin tällöin mutta baareilu on enimmäkseen ohi. Viisi vuotta nyt nordnetissä sijoittajana. En kadu vaikka oppirahoja joutunut maksaa.