Ikaalinen
Suunnittelen muuttoa Ikaalisiin. Kertokaa paikalliset ja Ikaalisissa asuneet kokemuksia, millainen paikka se on asua. Olen 30-vuotias yksin elävä nainen, onko paikkakunnalla minulle mitään?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpylä ja tarvittavat kaupat, sekä hyvät lenkkeilymaastot on.
Jos kaupunkiin haluaa, niin Tampereelle sitten 50 km matka autolla.Ihan sopiva välimatka Tampereeseen, saisi olla pidempikin. Itsekin katsellut ok-taloa vähän kauempaa, alkaa tämä Tampere jo kyllästyttää. Meno on keskustassa kuin Sörnäisten kurvissa. Myös Mänttä-Vilppula kiinnostaisi.
Huvikseni joskus katselen Mäntän asuntoja, kun olen sieltä lähtöisin. Nyt eläkkeellä ja vuosikymmeniä Helsingissä asunut. Mäntässä on paremmat palvelut kuin Ikaalisissa, ja sielläkin löytyy järviä ja luontoa. Asuntojen ja talojen hinnat naurettavan halpoja. Niin halpoja, että arvon säilymisestä ei tarvitse huolehtia, jos parin vuosikymmenen tai loppuiän asuminen on tavoitteena. Nythän melkein jokainen pikkukaupunki taantuu, vaikka niissä on asuinpaikkoina isoja plussia. Jos etätyöt onnistuvat, myös se puoli on kunnossa.
Minä olen Ikaalisista kotoisin ja olen miettinyt takaisin muuttamista, mutta tämä ketju kyllä palautti mieleen miksi aikoinani lähdin sieltä pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat juhlivat siellä. Porukka vaihtuu. Takavuosina joku heilui kadulla puukon kanssa.
No eipä ole paha, jos siitä on jo vuosia. Tampereella tuota tapahtuu vähintään 7 päivää viikossa.
No siellä Tampereella on porukkaakin se 35 kertaa enemmän.
Niin on. Narkkeja, mt-tapauksia ja muita ei toivottuja kansalaisia on suhteellisesti paljon enemmän. Ei sellaiset viihdy pienillä paikkakunnilla, kun niihin kiinnitetään niin helposti huomiota. Ison kaupungin keskustassa kukaan ei kiinnitä huomiota, koska ne kuuluu nykyaikana kaupunkikuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpylä ja tarvittavat kaupat, sekä hyvät lenkkeilymaastot on.
Jos kaupunkiin haluaa, niin Tampereelle sitten 50 km matka autolla.Ihan sopiva välimatka Tampereeseen, saisi olla pidempikin. Itsekin katsellut ok-taloa vähän kauempaa, alkaa tämä Tampere jo kyllästyttää. Meno on keskustassa kuin Sörnäisten kurvissa. Myös Mänttä-Vilppula kiinnostaisi.
Kannattaa kuitenkin ymmärtää että eivät pikkupaikkakunnatkaan mitään lintukotoja ole. Kaikenlaista pahaa tapahtuu niissäkin ja huumeitakin on nykyään kaikkialla. Niin kouluissa kuin muutenkin.
Myös kaikenlaista syrjäytymistä ja epäsosiaalista käytöstä on paljon kun ne koulutetut ja paremmin toimeen tulevat muuttavat kaupunkeihin ja näihin jää ne jotka eivät voi tai halua lähteä.
Eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun se huumekuski ajoi hengiltä kauniina kesäiltana sen lenkille lähteneet alaikäisen tytön.
Huumeita pikkupaikkakunnilla on paljon, niin myös Ikaalisissa.
Kummilapsen perhe asuu siellä, joten on tullut käytyä usein. Juhlissa huomaa sen kyräilevän ja sisäänpäinkääntyneen luonteen. Kun koettaa muutaman sanan vaihtaa vieressä istuvien kanssa, saa epäluuloisia mulkaisuja osakseen, vaikka siis olen ollut sen porukan kanssa samoissa juhlissa jo useita kertoja.
En ihan hevillä muuttaisi.
Tervetuloa. Minusta olisi kivaa saada uusia ihmisiä Ikaalisiin. Mutta en olekaan paljasjalkainen ikaalilainen
No siellä Tampereella on porukkaakin se 35 kertaa enemmän.