Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikaalinen

Vierailija
16.02.2025 |

Suunnittelen muuttoa Ikaalisiin. Kertokaa paikalliset ja Ikaalisissa asuneet kokemuksia, millainen paikka se on asua. Olen 30-vuotias yksin elävä nainen, onko paikkakunnalla minulle mitään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen opiskellut siellä ja se oli "pahin" paikka mitä olla voi, jos ei lasketa lukuun vielä pahempia paikkoja Suomessa. Tietysti optimisti löytää sieltäkin hyvää. Liian pieni, ei kauppaa, ei palvelua ja nurkkakuntainen, ei ole siis yhtään mitään. Jos on rahakas silloin voi asua maalla, laittaa pihaa ja olla auto, tosin on sitten parempiakin paikkoja Pirkanmaalla. Köyhän ei kannata, jos ei pääse keskusta-alueelta mihinkään. Ei myös Parkanoon, Nokialle eikä Hämeenkyröön. Jokaisella on kuitenkin oma maku paikkakunnissa ja värähtely, jos se tuntuu oikealta niin mikäs siinä. Myös bussireitti oli mutkikas, kuoppainen ja toi matkapahoinvointia - jos asioi muualla kauempana. Sinkkuna en ottaisi sitä riskiä että jää sille paikkakunnalle. Hyvää olisi tietysti jos pääsee järven rantaan tai muualle. Siellä on susia myös jossain maalla.

Vierailija
2/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaalinen on mukava paikka asua. Täällä on rauhallista, mutta kaikki tarvittavat palvelut lähellä. Jos olet yksin elävä ja jatkossakin haluat olla yksin, on Ikaalinen mitä parhain paikka asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Siellä on se Keskiyön Mato ja ekatimantteja!

Insmountin väki saastuttanut Ikaalisen!

Vierailija
4/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Otettiinko sinut ulkopaikkakuntalaisena hyvin vastaan Ikaalisissa? Onko siellä mahdollista saada ystäviä vielä tämän ikäisenä? Olen ostamassa taloa sieltä, joten kaikki hyvät ja huonot kokemukset otan mielelläni vastaan ennen päätöksen tekoa.

Vierailija
5/27 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Siellä on se Keskiyön Mato ja ekatimantteja!

Insmountin väki saastuttanut Ikaalisen!

Mitä tarkoitat?

Vierailija
6/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne kannata tulla

Vierailija
7/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Otettiinko sinut ulkopaikkakuntalaisena hyvin vastaan Ikaalisissa? Onko siellä mahdollista saada ystäviä vielä tämän ikäisenä? Olen ostamassa taloa sieltä, joten kaikki hyvät ja huonot kokemukset otan mielelläni vastaan ennen päätöksen tekoa.

Olen itse ulkopaikkakuntalainen mutta naimisissa ikaalilaisen kanssa. Ja suoraan sanon että täällä ei ole mitään jos ei ole jolloin tavalla kytköksissä johonkin paikalliseen. Moni asia on ensin vaikeaa mutta helpottuu sekunnissa kun toiselle selviää että "ai, sinä olet siis naimisissa sen ja sen ihmisen pojan kanssa. No sitten..."

Yksi en ikinä muuttaisi.

Vierailija
8/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikaalinen on mukava paikka asua. Täällä on rauhallista, mutta kaikki tarvittavat palvelut lähellä. Jos olet yksin elävä ja jatkossakin haluat olla yksin, on Ikaalinen mitä parhain paikka asua.

Kaikki palvelut lähellä on aika suhteellinen käsitys Ikaalisissa. Keskustassa varmaan näin, mutta esim. tevaniemiläisille ja röyhiöläisille olisi paljon kätevämpää mennä Parkanoon tai Hämeenkyröön palveluiden pariin mm. terveyskeskus ja koulut.

Vierailija
9/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. On sisäänpäin lämpenevin paikkakunta minkä tiedän. Sisko muutti sinne reilu 10 vuotta sitten ja edelleen pidetään "ulkopaikkakuntalaisena".

Vierailija
10/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palvelut lähellä on aika suhteellinen käsitys Ikaalisissa. Keskustassa varmaan näin, mutta esim. tevaniemiläisille ja röyhiöläisille olisi paljon kätevämpää mennä Parkanoon tai Hämeenkyröön palveluiden pariin mm. terveyskeskus ja koulut.

Järvi jakaa kyllä Ikaalisen aika pahasti kahtia. Länsipuolella on kaikki palvelut ja kolmostie, itäpuolella ollaan aika korvessa ja hitaan mutkaisen tien takana.

Itäpuolelle Kyrösjärveä ei kannta muuttaa kuin korkeintaan mökkeilemään.

Vierailija
11/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoista. Onkohan tämä sisäänpäin lämpeävyys yleistä pienille paikkakunnille vai vaan ikaalilaisten ominaisuus... Itse olen aina asunut suurehkossa kaupungissa, missä ei ole ollenkaan tuollaista. 

Vierailija
12/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylä ja tarvittavat kaupat, sekä hyvät lenkkeilymaastot on.

Jos kaupunkiin haluaa, niin Tampereelle sitten 50 km matka autolla.

Vierailija
13/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoista. Onkohan tämä sisäänpäin lämpeävyys yleistä pienille paikkakunnille vai vaan ikaalilaisten ominaisuus... Itse olen aina asunut suurehkossa kaupungissa, missä ei ole ollenkaan tuollaista. 

Se on yleistä pienillä paikkakunnilla mutta on sitä monissa isoissakin kaupungeissa, Turku yksi pahimpia.

Vierailija
14/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä pienillä paikkakunnilla, mutta jotenkin toi Ikaalinen on tässä suhteessa vielä ihan oma lukunsa.

Vierailija
15/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylpylä ja tarvittavat kaupat, sekä hyvät lenkkeilymaastot on."

Nämä vaan ovat ehkä kylpylää lukuunottamatta asioita jotka läytyvät lähes jokaiselta pikkupaikkakunnalta. Eikä siellä kylpylässäkään koko ajan ravata joten sellaiseen voi ajaa hieman kauemmaksikin.

Monesti tuntuu että pikkupaikkakunnat tuntuvat ajattelevan että ne ovat jotain ihan uniikkeja kun ovat luonnonläheisiä, niissä on hyvät ulkoilumahdollisuudet ja ne samat pari kolme kauppaa kuin kaikkialla muuallakin.

Vierailija
16/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sopiva välimatka Tampereeseen, saisi olla pidempikin. Itsekin katsellut ok-taloa vähän kauempaa, alkaa tämä Tampere jo kyllästyttää. Meno on keskustassa kuin Sörnäisten kurvissa. Myös Mänttä-Vilppula kiinnostaisi.

Vierailija
17/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat juhlivat siellä. Porukka vaihtuu. Takavuosina joku heilui kadulla puukon kanssa.

Vierailija
18/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat juhlivat siellä. Porukka vaihtuu. Takavuosina joku heilui kadulla puukon kanssa.

No eipä ole paha, jos siitä on jo vuosia. Tampereella tuota tapahtuu vähintään 7 päivää viikossa.

Vierailija
19/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on koiravarkaita. Ne on niitä joilla on iso hame päällä.

Vierailija
20/27 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sopiva välimatka Tampereeseen, saisi olla pidempikin. Itsekin katsellut ok-taloa vähän kauempaa, alkaa tämä Tampere jo kyllästyttää. Meno on keskustassa kuin Sörnäisten kurvissa. Myös Mänttä-Vilppula kiinnostaisi.

Kannattaa kuitenkin ymmärtää että eivät pikkupaikkakunnatkaan mitään lintukotoja ole. Kaikenlaista pahaa tapahtuu niissäkin ja huumeitakin on nykyään kaikkialla. Niin kouluissa kuin muutenkin.

Myös kaikenlaista syrjäytymistä ja epäsosiaalista käytöstä on paljon kun ne koulutetut ja paremmin toimeen tulevat muuttavat kaupunkeihin ja näihin jää ne jotka eivät voi tai halua lähteä.