Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaapissa yli parikymppisenä

Vierailija
16.02.2025 |

Olen bi-/lesbonainen pienellä paikkakunnalla. Tuntuu, että vaikka suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin ei ole ollut täällä koskaan mitenkään edelläkäyvää, parin viime vuoden aikana myös lähipiirin asenteet ovat alkaneet koventua entisestään. Mulla ei ole mahdollisuutta muuttaa muualle, mutta tää jatkuva piilottelu tuntuu käyvän voimille. Onko kukaan muu samassa tilanteessa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä kaapissa kannattaa pysyäkkin

En tosiaan ymmärrä, miksi sun piti edes kommentoida tänne. -op

Siellä kaapissa kannattaa todellakin pysyä, älä ryhdy perverssiksi. Jos ei normaali ja terve suhde kiinnosta, niin ole ilman.

Vierailija
42/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mun mielestä ole erityisen myöhäinen ikä olla kaapissa, mutta oman hyvinvointisi takia koita keksiä tapoja ja tilanteita, joilla saat olla oma itsesi. Käy isomma paikakunnan prideilla, tee reissu Tampereen leimareille (bileet kerran kuukaudessa) jne. Tule hyväksyvämmille tutuille kaapista yksi kerrallaan. Tosi harvoin ne reaktiot on niin ikäviä kuin kuvittelee. Muista myös antaa läheisille aikaa tottua ajatukseen. Eli älä lannistu jos ensireaktio on negatiivinen. 

Mua varmaan auttaisi jo sekin, jos löytäisin myös vähemmistöön kuuluvia ystäviä, mut sekin on tuntunut vaikealta, kun en tiedä missä voisin kohdata sellaisia ihmisiä täällä päin. -op

Oletko käynyt Setan nettisivuilla?

En ainakaan pitkiin aikoihin. Pitää ehkä käydä katsomassa mitä sieltä löytyy. Kiitos! -op

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä kaapissa kannattaa todellakin pysyä, älä ryhdy perverssiksi. Jos ei normaali ja terve suhde kiinnosta, niin ole ilman.

Jos sulla ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, niin voisitko vaan jättää kommentoimatta?

Vierailija
44/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaminen ei ole vaihtoehto? Entä miksi läheistesi reaktiot olisivat niin negatiivisia?

Minulle ei tule muuta mieleen, kuin omaishoitajuus, itse holhouksen alaisena oleminen, uskonlahkoon kuuluminen tai juuri otettu iso talolaina syyksi, miksi ei voisi muuttaa. Rahapuolen saa kyllä aina järjestymään, ja jotakin työtä luulisi edes löytyvän, jos ahkerasti etsii.

Lähde vaikka ensi viikonloppuna isommalle paikkakunnalle johonkin baariin/tapahtumaan, niin tapaat ihmisiä.

Vierailija
45/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla ei ole mitään väliä kumpaankaan suuntaan. Ole tai älä ole. Jokaisella on oma elämä.

Vierailija
46/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, niin voisitko vaan jättää kommentoimatta?

Tämähän oli erittäin rakentava ehdotus sinulle. Älä ryhdy perverssiksi, se rikkoo sinut jos sille tielle lähdet. On sinulle parempi olla ilman, kuin ryhtyä perverssiksi, uskoisit nyt vain.

Vierailija
47/47 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko raamattuvyöhykkeellä? Sielläkin on useita Setan aluejärjestöjä, ks. Setan verkkosivut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme