Kaapissa yli parikymppisenä
Olen bi-/lesbonainen pienellä paikkakunnalla. Tuntuu, että vaikka suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin ei ole ollut täällä koskaan mitenkään edelläkäyvää, parin viime vuoden aikana myös lähipiirin asenteet ovat alkaneet koventua entisestään. Mulla ei ole mahdollisuutta muuttaa muualle, mutta tää jatkuva piilottelu tuntuu käyvän voimille. Onko kukaan muu samassa tilanteessa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Letunvispaushan on vain feminististä ja voimaannuttavaa.
Muista nenärengas, miesten vihaaminen ja kainalokarvojen värjääminen samalla shokkivärillä kuin tukkakin.
Ja äänestä vihervassareita
Olisi pitänyt arvata, että täällä saa kuulla juuri näin järkeviä kommentteja. Ja niin äänestänkin. -op
Huutista
Siellä kaapissa kannattaa pysyäkkin
Vierailija kirjoitti:
Käytkö viihteellä isommilla paikkakunnilla? Suosittelen! Tarvitset vähän happea tai tukehdut sinne!
En oo käynyt, kun kaikille isoille paikkakunnille on niin pitkä matka, mutta pitäisi kai alkaa harkitsemaan! -op
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaapissa kannattaa pysyäkkin
En tosiaan ymmärrä, miksi sun piti edes kommentoida tänne. -op
Kiitä Pride-kulkuetta. Viime kierroskin oli vähintäänkin hämmentävä kun paikalle tullaan gimp naamareissa, kireissä nahka-asuissa jotka eivät peitä mitään ja ruoskaa heiluttaen.
Olen lesbo enkä ole koskaan kokenut tarvetta tulla ulos mistään kaapista. Kai jotkut sen tajusi kun seurustelin hetken naisen kanssa.
Olen kaapissa oleva homo joka käy isommalla paikkakunnalla antamassa ahteria ja joskus pääsen itsekin painamaan. Kotopaikkakunnalla olen visusti kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitä Pride-kulkuetta. Viime kierroskin oli vähintäänkin hämmentävä kun paikalle tullaan gimp naamareissa, kireissä nahka-asuissa jotka eivät peitä mitään ja ruoskaa heiluttaen.
Miten pride-kulkue liittyy tähän mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Olen lesbo enkä ole koskaan kokenut tarvetta tulla ulos mistään kaapista. Kai jotkut sen tajusi kun seurustelin hetken naisen kanssa.
En mäkään olisi ilmoittamassa sitä jokaiselle kohtaamalleni ihmiselle, mutta muiden reaktiot pelottaa, jos se kävisi ilmi jotain kautta. -op
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin liittyvän silleen, että se aiheuttaa nykyään enää lähinnä negatiivista vastareaktiota positiivisen hyväksynnän sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin liittyvän silleen, että se aiheuttaa nykyään enää lähinnä negatiivista vastareaktiota positiivisen hyväksynnän sijaan.
Ehkä äärikonservatiivien ja joidenkin uskovaisten keskuudessa.
Aika ankeaa on jos et edes tapaile naisia tai käy bileissä. Etsi nyt hyvä ihminen edes verkosta seuraa!
Vierailija kirjoitti:
Aika ankeaa on jos et edes tapaile naisia tai käy bileissä. Etsi nyt hyvä ihminen edes verkosta seuraa!
Ei pienellä paikkakunnalla ole välttämättä mitään seksuaalivähemmistöille suunnattuja bileitä/baareja. Hyvin mahdollisesti sama pätee deittisovelluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hesapellejen kotkotuksia.
Ei tuo mun mielestä ole erityisen myöhäinen ikä olla kaapissa, mutta oman hyvinvointisi takia koita keksiä tapoja ja tilanteita, joilla saat olla oma itsesi. Käy isomma paikakunnan prideilla, tee reissu Tampereen leimareille (bileet kerran kuukaudessa) jne. Tule hyväksyvämmille tutuille kaapista yksi kerrallaan. Tosi harvoin ne reaktiot on niin ikäviä kuin kuvittelee. Muista myös antaa läheisille aikaa tottua ajatukseen. Eli älä lannistu jos ensireaktio on negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mun mielestä ole erityisen myöhäinen ikä olla kaapissa, mutta oman hyvinvointisi takia koita keksiä tapoja ja tilanteita, joilla saat olla oma itsesi. Käy isomma paikakunnan prideilla, tee reissu Tampereen leimareille (bileet kerran kuukaudessa) jne. Tule hyväksyvämmille tutuille kaapista yksi kerrallaan. Tosi harvoin ne reaktiot on niin ikäviä kuin kuvittelee. Muista myös antaa läheisille aikaa tottua ajatukseen. Eli älä lannistu jos ensireaktio on negatiivinen.
Mua varmaan auttaisi jo sekin, jos löytäisin myös vähemmistöön kuuluvia ystäviä, mut sekin on tuntunut vaikealta, kun en tiedä missä voisin kohdata sellaisia ihmisiä täällä päin. -op
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä äärikonservatiivien ja joidenkin uskovaisten keskuudessa.
No ne nyt aina on ollu vastaan. Mutta se kannatus on lähtenyt viimeaikoina laskuun ihan ns normaalienkin keskuudessa
Et ehkä löydä ihan helposti, mutta aloita ihmeessä oman seudun isomman kaupungin Jodelista tai jostain deittiäpistä (voi hakea myös kavereita). Aloita vaikka kysymällä seuraa johonkin sateenkaariväen tapahtumaan, koska niihin on tosi usein tulossa muitakin jotka ei tunne ketään. Enää ei oo kauhea pitkä aika pride-viikon tapahtumiin (kesäkuussa) tai sitten ihan vertaistapahtumista voi aloittaa. Niitä on myös etänä ja esim. Seta löytyy useimmista maakuntakeskuksista ja järjestää esim. lautapeli-iltoja. Eli rohkeesti vaan sellaseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua varmaan auttaisi jo sekin, jos löytäisin myös vähemmistöön kuuluvia ystäviä, mut sekin on tuntunut vaikealta, kun en tiedä missä voisin kohdata sellaisia ihmisiä täällä päin. -op
Oletko käynyt Setan nettisivuilla?
Pelkään, että läheiset hylkää, koska osa heistä suhtautuu todella vihamielisesti vähemmistöihin. -op