Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaapissa yli parikymppisenä

Vierailija
16.02.2025 |

Olen bi-/lesbonainen pienellä paikkakunnalla. Tuntuu, että vaikka suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin ei ole ollut täällä koskaan mitenkään edelläkäyvää, parin viime vuoden aikana myös lähipiirin asenteet ovat alkaneet koventua entisestään. Mulla ei ole mahdollisuutta muuttaa muualle, mutta tää jatkuva piilottelu tuntuu käyvän voimille. Onko kukaan muu samassa tilanteessa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole parasta tulla sieltä kaapista. Mitä ajattelet käytännössä tapahtuvan, jos tulet ulos?

Harva muutenkaan katsoo kovin pahalla silmällä lesboja. Homomiehillä saattaa olla vielä tukalat oltavat peräjyyrälöissä.

Pelkään, että läheiset hylkää, koska osa heistä suhtautuu todella vihamielisesti vähemmistöihin. -op

Vierailija
22/47 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letunvispaushan on vain feminististä ja voimaannuttavaa.

Muista nenärengas, miesten vihaaminen ja kainalokarvojen värjääminen samalla shokkivärillä kuin tukkakin. 

Ja äänestä vihervassareita

Olisi pitänyt arvata, että täällä saa kuulla juuri näin järkeviä kommentteja. Ja niin äänestänkin. -op

Huutista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kaapissa kannattaa pysyäkkin

Vierailija
24/47 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö viihteellä isommilla paikkakunnilla? Suosittelen! Tarvitset vähän happea tai tukehdut sinne!

En oo käynyt, kun kaikille isoille paikkakunnille on niin pitkä matka, mutta pitäisi kai alkaa harkitsemaan! -op

Vierailija
25/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kaapissa kannattaa pysyäkkin

En tosiaan ymmärrä, miksi sun piti edes kommentoida tänne. -op

Vierailija
26/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä Pride-kulkuetta. Viime kierroskin oli vähintäänkin hämmentävä kun paikalle tullaan gimp naamareissa, kireissä nahka-asuissa jotka eivät peitä mitään ja ruoskaa heiluttaen.

Vierailija
27/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lesbo enkä ole koskaan kokenut tarvetta tulla ulos mistään kaapista. Kai jotkut sen tajusi kun seurustelin hetken naisen kanssa. 

Vierailija
28/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaapissa oleva homo joka käy isommalla paikkakunnalla antamassa ahteria ja joskus pääsen itsekin painamaan. Kotopaikkakunnalla olen visusti kaapissa.

Vierailija
29/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä Pride-kulkuetta. Viime kierroskin oli vähintäänkin hämmentävä kun paikalle tullaan gimp naamareissa, kireissä nahka-asuissa jotka eivät peitä mitään ja ruoskaa heiluttaen.

Miten pride-kulkue liittyy tähän mitenkään?

Vierailija
30/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo enkä ole koskaan kokenut tarvetta tulla ulos mistään kaapista. Kai jotkut sen tajusi kun seurustelin hetken naisen kanssa. 

En mäkään olisi ilmoittamassa sitä jokaiselle kohtaamalleni ihmiselle, mutta muiden reaktiot pelottaa, jos se kävisi ilmi jotain kautta. -op

Vierailija
31/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin liittyvän silleen, että se aiheuttaa nykyään enää lähinnä negatiivista vastareaktiota positiivisen hyväksynnän sijaan. 

Vierailija
32/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin liittyvän silleen, että se aiheuttaa nykyään enää lähinnä negatiivista vastareaktiota positiivisen hyväksynnän sijaan. 

Ehkä äärikonservatiivien ja joidenkin uskovaisten keskuudessa.

Vierailija
33/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankeaa on jos et edes tapaile naisia tai käy bileissä. Etsi nyt hyvä ihminen edes verkosta seuraa!

Vierailija
34/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ankeaa on jos et edes tapaile naisia tai käy bileissä. Etsi nyt hyvä ihminen edes verkosta seuraa!

Ei pienellä paikkakunnalla ole välttämättä mitään seksuaalivähemmistöille suunnattuja bileitä/baareja. Hyvin mahdollisesti sama pätee deittisovelluksiin.

Vierailija
35/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesapellejen kotkotuksia.

Vierailija
36/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mun mielestä ole erityisen myöhäinen ikä olla kaapissa, mutta oman hyvinvointisi takia koita keksiä tapoja ja tilanteita, joilla saat olla oma itsesi. Käy isomma paikakunnan prideilla, tee reissu Tampereen leimareille (bileet kerran kuukaudessa) jne. Tule hyväksyvämmille tutuille kaapista yksi kerrallaan. Tosi harvoin ne reaktiot on niin ikäviä kuin kuvittelee. Muista myös antaa läheisille aikaa tottua ajatukseen. Eli älä lannistu jos ensireaktio on negatiivinen. 

Vierailija
37/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mun mielestä ole erityisen myöhäinen ikä olla kaapissa, mutta oman hyvinvointisi takia koita keksiä tapoja ja tilanteita, joilla saat olla oma itsesi. Käy isomma paikakunnan prideilla, tee reissu Tampereen leimareille (bileet kerran kuukaudessa) jne. Tule hyväksyvämmille tutuille kaapista yksi kerrallaan. Tosi harvoin ne reaktiot on niin ikäviä kuin kuvittelee. Muista myös antaa läheisille aikaa tottua ajatukseen. Eli älä lannistu jos ensireaktio on negatiivinen. 

Mua varmaan auttaisi jo sekin, jos löytäisin myös vähemmistöön kuuluvia ystäviä, mut sekin on tuntunut vaikealta, kun en tiedä missä voisin kohdata sellaisia ihmisiä täällä päin. -op

Vierailija
38/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä äärikonservatiivien ja joidenkin uskovaisten keskuudessa.

No ne nyt aina on ollu vastaan. Mutta se kannatus on lähtenyt viimeaikoina laskuun ihan ns normaalienkin keskuudessa 

Vierailija
39/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä löydä ihan helposti, mutta aloita ihmeessä oman seudun isomman kaupungin Jodelista tai jostain deittiäpistä (voi hakea myös kavereita). Aloita vaikka kysymällä seuraa johonkin sateenkaariväen tapahtumaan, koska niihin on tosi usein tulossa muitakin jotka ei tunne ketään. Enää ei oo kauhea pitkä aika pride-viikon tapahtumiin (kesäkuussa) tai sitten ihan vertaistapahtumista voi aloittaa. Niitä on myös etänä ja esim. Seta löytyy useimmista maakuntakeskuksista ja järjestää esim. lautapeli-iltoja. Eli rohkeesti vaan sellaseen! 

Vierailija
40/47 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua varmaan auttaisi jo sekin, jos löytäisin myös vähemmistöön kuuluvia ystäviä, mut sekin on tuntunut vaikealta, kun en tiedä missä voisin kohdata sellaisia ihmisiä täällä päin. -op

Oletko käynyt Setan nettisivuilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä