Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäluomi turvonnut, punertava ja kipeä?

Vierailija
16.02.2025 |

Perjantai-iltana tämä aivan yllättäen alkoi, silmän yläluomea alkoi yhtäkkiä aristaa, kun istuin telkkaa katsomassa. Pesin meikit pois ja silmä näytti aivan normaalilta. Seuraavana aamuna kipu jatkui, nyt luomi punertava ja selkeästi turvonnut. Tuntuisi kuin silmässä olisi roskaa, vaikka tsekannut ettei mitään näy ja olen huuhdellut silmää myös "silmämunasta" puhtaalla vedellä. Etenkin räpytellessä sattuu, snadisti kutittelee toisinaan muttei koko aikaa. Silmästä ei tule rähmää eikä se vuoda.

Tänään, sunnuntaina, turvotus ja aristus jatkuu. Silmäluomi tuntuu aristavalta kun silmää liikuttaa, silmä itessään ihan terveen näköinen, ei punerra eikä vuoda. Eli olettaisin että tää on nyt joku luomeen liittyvä juttu. Mitään selkeää näppylää ei näy (näärännäppy esim), mutta tuo "ripsiranka" on yhdestä kohtaa kipeä. Itse asiassa tuota aristusta voisi hyvinkin verrata siihen, kun iholle tulee arkaan kohtaan finni. 

Toki soittelen huomenna työterveyteen lääkärin vastaanottoaikaa, mutta onkos kellään olut vastaavia oireita / mikä diagnoosi? Flunssassa olin tammikuun puolivälistä helmikuun tokalle viikolla, nyt ollut viikon verran kuitenkin terveenä flunssasta (no edelleen hieman nuhainen), ja iski tämä silmäkuvio. Käytän silmälaseja, ripsenpidennyksiä mulla ei ole, ja ripsiväriäkin käytän ehkä parina päivänä viikossa, eli en meikkaa päivittäin. Hygienia mielestäni hyvällä tolalla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuollaista toisinaan allergisena reaktiona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme