Te joiden kylppäristä ei löydy erillistä intiimipesunestettä... Millä te pesette alapäänne ja takapuolenne?
Väkisinkin miettii, että suihkusaippuallako te vaan hinkkaatte, vaikka se ei todellakaan limakalvoille kuulu!
Kommentit (485)
Pesisipä omakin vaimo alapäätään suihkusaippualla :(
Vierailija kirjoitti:
Ööööö. Minä olen aina ollut hygieniafriikki, enkä ole ikinä likainen. Olen kuitenkin sellainen kuin ihminen, joka hikoilee (myös pilde hikoilee) ja minulla on menkat. Todellakin pildeni vaatii pesua, samoin kuin persaukseni, josta tulee pas-kaa ja pieruja.
Ja voin paljastaa teille, jotka ette viitsi peseytyä kunnolla (eli pestä sitä pildeänne ja persausta), että teidät haistaa yleisessä vessassa🤢 Se ei ole mikään urbaani legenda, vaan totisinta totta. Pesemätön pillu HAISEE. Olette kuvottavia.
Kuvottavaa on se, että on sinunkaltaisiasi tyyppejä, jotka vartavasten haistelette tuotoksia yleisissä vessoissa. Se on kuulkaa wc, ihmiseritteet haisevat. Ihmiset eivät välttämättä niinkään. Toisten haaraväliäkö käyt haistelemassa, kun osaat niin tarkkaan sanoa, mistä haju tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelen että mitä ihmeen törkyä siellä alapäässä ja peräpäässä on, jos sitä täytyy jatkuvasti saippualla hinkata? Ettekö osaa peseytyä ettekä pyyhkiä?
Emättimen eritteitä, virtsaa, ulostetta, talirauhasten erittämää talia ja hikeä. Ja noita ravintonaan käyttäviä ihon bakteereita tietty.
Riittää hyvin kun bideellä huuhtelee. Suihkupäivinä voi sitten paremmin pestä. Vai hierotko saippuaa takarailoon pytyllä ennen kuin käytät pyllysuihkua? 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö. Minä olen aina ollut hygieniafriikki, enkä ole ikinä likainen. Olen kuitenkin sellainen kuin ihminen, joka hikoilee (myös pilde hikoilee) ja minulla on menkat. Todellakin pildeni vaatii pesua, samoin kuin persaukseni, josta tulee pas-kaa ja pieruja.
Ja voin paljastaa teille, jotka ette viitsi peseytyä kunnolla (eli pestä sitä pildeänne ja persausta), että teidät haistaa yleisessä vessassa🤢 Se ei ole mikään urbaani legenda, vaan totisinta totta. Pesemätön pillu HAISEE. Olette kuvottavia.
Kuvottavaa on se, että on sinunkaltaisiasi tyyppejä, jotka vartavasten haistelette tuotoksia yleisissä vessoissa. Se on kuulkaa wc, ihmiseritteet haisevat. Ihmiset eivät välttämättä niinkään. Toisten haaraväliäkö käyt haistelemassa, kun osaat niin tarkkaan sanoa, mistä haju tulee?
No välillä se haju vaan iskee niin vahvana vastaan yleisissä vessoissa, että ei voi olla haistamatta, ja silloin meinaa oksennus tulla. Usko pois, en todellakaan haluaisi sitä haistella.
Vierailija kirjoitti:
intiimipesuneste 🤭
Mitä naurettavaa siinä on? Jos vesi ei riitä ja koska saippua ei käy alapäälle.
Vierailija kirjoitti:
Pesen alapään Lactolinella. Suihkussa sillä voi teinit pestä myös finnisen naamankin.
Iso puolen litran pullo maksaa noin 2,5 euroa.
Pesen siis vain ulkoisesti, sisälle reikiin en tunge mitään.
Lacto Line pesuneste kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko keholle.
Lacto Line on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: usein toistuvaan pesuun finnisen ihon puhdistukseen intiimihygieniaan vauvan kylvetykseen.
Lacto Line sopii kasvojen, vartalon ja hiusten päivittäiseen pesuun. Se suojaa ja kosteuttaa ihoa. Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Se estää myös bakteerikasvua ja hajun muodostumista. pH 4,5
Tätä minäkin käytän. Nivusiin ja peräseutuun. Vedellä pesen genitaalit.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käynyt työpaikalla ikinä yhdessä tietyssä vessassa. Nimesin sen itsekseni "tulehdusvessaksi". Ajattelin, että sitä käytti joku, jolla krooninen tulehdus, eikä hyvää hygieniaa, haju leijaili siellä aina. Kerran möläytin ääneen läheisille työkavereille, etten halua mennä vapaana olevaan tulehdusvessaan, joten odotan vielä. Kaikki nauroi ja yksi sanoi hyvin tietävänsä mistä puhuin.
En tiedä kuka se käyttäjä oli, eikä sillä väliä. Vessaan vaan jää se haju, vaikkei käyttäjä enää sitä haista.
Voi sentään. Miten te jotka ette laita intiimipesunestettä tai lactoline pesunestettä sinne genitaali alueelle luulette että kuukautisveri, siemenneste, talirauhasten rasva ja muut ihon hiet ja rasvat peseytyy? Ei ne pelkällä vedellä peseydy ja haju jää.
pahimpia ovat nämä jotka luulevat että emätin puhdistaa itse itsensä niin se riittää eikä tarvii niitä ulkoisia osia sen kummemmin pestä.
suomalaisilla on todellisia ongelmia hygienian kanssa. Vasta lähivuosina pidee suihkun käyttö on yleistynyt ja monet hinkkaa edelleen pelkällä paperilla. Ei voi ymmärtää. Jotkut ei pese edes niitä nivusia saippualla kun alapää puhdistaa itse itsensä
se kenen alapää ei kestä pesunesteitä voi pestä vaikka perusvoiteella. Sekin auttaa enemmän kun vedellä huljuttelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tungen palasaippuan persreikään.
Otatko joskus poiskin ?
Etkö tiennyt, että näin saippuaa vapautuu sopivasti kerrallaan. Eli pois ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelen että mitä ihmeen törkyä siellä alapäässä ja peräpäässä on, jos sitä täytyy jatkuvasti saippualla hinkata? Ettekö osaa peseytyä ettekä pyyhkiä?
Emättimen eritteitä, virtsaa, ulostetta, talirauhasten erittämää talia ja hikeä. Ja noita ravintonaan käyttäviä ihon bakteereita tietty.
No pesetkö vauvan pyllyn saippuan kera?
Vierailija kirjoitti:
Voi sentään. Miten te jotka ette laita intiimipesunestettä tai lactoline pesunestettä sinne genitaali alueelle luulette että kuukautisveri, siemenneste, talirauhasten rasva ja muut ihon hiet ja rasvat peseytyy? Ei ne pelkällä vedellä peseydy ja haju jää.
pahimpia ovat nämä jotka luulevat että emätin puhdistaa itse itsensä niin se riittää eikä tarvii niitä ulkoisia osia sen kummemmin pestä.suomalaisilla on todellisia ongelmia hygienian kanssa. Vasta lähivuosina pidee suihkun käyttö on yleistynyt ja monet hinkkaa edelleen pelkällä paperilla. Ei voi ymmärtää. Jotkut ei pese edes niitä nivusia saippualla kun alapää puhdistaa itse itsensä
se kenen alapää ei kestä pesunesteitä voi pestä vaikka perusvoiteella. Sekin auttaa enemmän kun vedellä huljuttelu
Kun sitä vettä säästämättä käyttää genitaalialueelle niin riittää. Kaikki irtoaa limakalvoilta, myös siemenneste, kun heti pesee. Karvoitusalue on asia erikseen. Mikäli alapää haisee, on syynä huono hygienia tai jokin tulehdus/sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei alapää puhdistu millään vedellä, varsinkaan persereiän ympärys. Kuvottavaa kuinka alkeellista hygieniaa jotkut pitävät.
esim. miesten perseiden paisetulehdukset johtuvat siitä, kun eivät pese persereiän ympärystää ikinä intiimisaippualla ja pyyhkivät paskansa miten sattuu. Eli paska muhii siellä perseen ihossa kuukaudesta toiseen ja sitten onkin antibioottikuuria vaativat tulehdukset ja paiseet päällä
En oo tähän ikään vielä perspaiseisia nähny tai hoitanut. 35 vuotta hoitoalalla ollut. Ja oma mies liki 6 kymppinen. Saippuaa ei oo persvakoon tungettu. Ihan osaa pyyhkiä ja bidee suihkua käyttää. Vesi ei oo kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa, että jotkut uskovat tuohon, että alapäätä vain huljutellaan vedellä.
Paskaperse ei todellakaan puhdistu sillä, että suihkutat sinne vähän vettä.
Se, että alapää pestään intiimisaippualla ei tarkoita sitä, että sitä saippuaa tungettaisiin sinne reikiin sisälle. Sitä saippuaa hierotaan vain ulkoisesti ja sitten huuhdellaan
Pelkällä vedellä on sinunkin perseesi vauvana pesty.
Käsittääkseni vauvoilla harvemmin on kovin karvainen perse.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tulee niin tahmeaa ja koko takapuolen peittävää tahmapaskaa, että todellakin pesen suihkussa peräreikäni ympäryksen Lactolinella. Kuten sanoin, reikiin sisälle en tunge mitään.
Pesen siis myös pil*luni tuolla, mutta en tunge sisään sitä saippuaa
Tuli löysää tai jöötiä niin ei mulla kyllä koko takapuoli ole paskassa.
Ihmettelen minkälainen anatomia ihmisellä on kun noin käy.
Ei ehkä anatomia, mutta se mitä syö. Tahmapaska ei sisällä ravintoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Pillun höyrytän ja sen jälkeen pesu saippualla sitten desinfiointi lopuksi kosteutus bebanthen voiteella
No vähemmällä pääset painepesurilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä muka kerry smegmaa ja valkovuotoa häpyhuulien väliin, spermasta puhumattakaan? Ei ne pelkällä vedellä lähde. Katsokaa joskus alapäätänne peilin kautta, ja yllättykää.
No mutta kun. . . Alapää pestään aina heti seksin jälkeen. Joka päivä kun pesee, ei sinne muutoinkaan mitään kerry. Ennemmin peseydyn päivittäin ku pimperoa peilistä kattelen. Voi luoja 😂
Vierailija kirjoitti:
Aivan, jokin hapahko pesuneste on hyvä. Itse käytän halpaa Lactolinea. Noin kerran viikossa otan pyllykylvyn; laitan pesuvatiin vettä ja lorauksen Lactolinea ja istahdan vatiin joiksikin minuuteiksi. Tuloksena raikas pylly.
Bakteeripylly!