Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vi tu tus Vanhojen tanssien jälkeen

Vierailija
16.02.2025 |

Maksoin melkein tonnin kaikesta lystistä ja näin lastani muutaman vilauksen kun tanssijoita oli niin paljon. Turhaa touhua! 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä siihen menee noin paljon rahaa? Hiukset ja meikin voi laittaa itse, puvun voi ommella itse... ei varmasti mene tonnia. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa ja raha ei takaa onnea tässäkään tapauksessa.

Ommella itse? Moniko edes omistaa ompelukonetta, saati että osaisi pukuja ommella? 

No aika moni. Ompelua opetetaan koulussakin. Oma nuoreni ompeli oman vanhojenmekkonsa vuonna 2014 ja hieno tuli. Eipä ollut kellään samanlaista

Eikö tämä ole jo sitä ikäluokkaa jossa kaikilla on ollut yhteinen käsityö-oppiaine, tekstiili, puu, metalli, kaikkea kaikille? Siinä ompelu jää aika vähälle. 

Siis tarkoitan näitä tämän vuoden wanhoja. Joskus aiemmin piti valita erikseen tekstiili/tekninen ja silloin varmaan tekstiilityössä oppi enemmän ompelua. 

Vierailija
82/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi sen "liian kalliin" mekon helma repesi joten ei sitä voi edes myydä eteenpäin 😑

Ap

HALOO PAHVI ei ollu SUN juhlat! Aina MinäMinäMinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi sen "liian kalliin" mekon helma repesi joten ei sitä voi edes myydä eteenpäin 😑

Ap

HALOO PAHVI ei ollu SUN juhlat! Aina MinäMinäMinä!

Kyllä tuo iltajuhla on vanhemmille. He ovat kutsuvieraina. 

Vierailija
84/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Lukiossa minä ja eräs toinen oltiin ainoat, jotka skipattiin tuo touhu kokonaan ja kertaakaan ei ole kaduttanut. Sen sijaan osallistunut kaveri totesi muutama vuosi sitten, että ei siinä mitään järkeä ollut. Enää edes muistanut kenen kanssa tanssi ja ainut muistijälki mikä vielä selkeä oli hien haju koska ne tanssit oli tosiaan siellä lukion hieltä haisevassa urheilusalissa...

Vierailija
85/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi on tanssinut vanhat kolme kertaa. Joka kerta olen käynyt katsomassa ja nähnyt sen vilauksen. Minulle riittää, että lapsi on tyytyväinen. Kotona ollaan sitten otettu kuvat. Ei se päivä ole vanhemmille vaan niille nuorille.

Vierailija
86/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Lukiossa minä ja eräs toinen oltiin ainoat, jotka skipattiin tuo touhu kokonaan ja kertaakaan ei ole kaduttanut. Sen sijaan osallistunut kaveri totesi muutama vuosi sitten, että ei siinä mitään järkeä ollut. Enää edes muistanut kenen kanssa tanssi ja ainut muistijälki mikä vielä selkeä oli hien haju koska ne tanssit oli tosiaan siellä lukion hieltä haisevassa urheilusalissa...

Yleensä se on nuorille elämys ja parin muistaa läpi elämän. Meillä oli luokkakokous pari vuotta sitten, kun wanhoista oli kulunut 30 vuotta. Tanssittiin yksi kappale vanhojen tassiparin kanssa ja kaikki kyllä löysi parinsa, jos oli vain paikalla. Taitaa sinulla olla tuo mielikuva joku puolustusreaktio omaan päätökseen.

Vierailija
87/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on nuorille elämys ja parin muistaa läpi elämän. Meillä oli luokkakokous pari vuotta sitten, kun wanhoista oli kulunut 30 vuotta. Tanssittiin yksi kappale vanhojen tassiparin kanssa ja kaikki kyllä löysi parinsa, jos oli vain paikalla. Taitaa sinulla olla tuo mielikuva joku puolustusreaktio omaan päätökseen.

Pienissä lukioissa varmaan tuntee ja muistaa. Mun tyttärellä oli joku vieras tyttö parina ja nyt abivuonna yritti muistella että mikäs sen nimi olikaan. Liikunnanopettaja hommasi sen parin. 

Vierailija
88/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella pitäisi olla oikeus pyörähdellä yksin tyhjässä salissa yleisön ihasteltavana!

Vierailija
89/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä siihen menee noin paljon rahaa? Hiukset ja meikin voi laittaa itse, puvun voi ommella itse... ei varmasti mene tonnia. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa ja raha ei takaa onnea tässäkään tapauksessa.

Ommella itse? Moniko edes omistaa ompelukonetta, saati että osaisi pukuja ommella? 

Kannattaisko opetella? Ihan sieltä ala-asteen käsityötunneilta alkaen. On muuten hyödyllinen taito elämässä. Ja oikein ajoissa kun aloittaa ja kärsivällisesti tetkee hiljalleen, niin ei tarvitse välttämättä edes ompelukonetta, käsin ne hienot haute couture -luomuksetkin ommellaan.

Voi helevata, mikä jankkaaja.

Vierailija
90/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo varmaan enemmän siitä porukasta, joka löysi vielä paikalle.

Vierailija
91/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko tyttö edes munaa juhlien jälkeen? Hukkaan meni laittautuminen jos ei saanut iskettyä ketään.

Setämiehen lerppa taas tarjolla.

Vierailija
92/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienissä lukioissa varmaan tuntee ja muistaa. Mun tyttärellä oli joku vieras tyttö parina ja nyt abivuonna

Kyse ei todellakaan ollut pienestä lukiosta. Pääkaupunkiseudun lukio kyseessä. Oma parini ei myöskään ollut samalta luokalta. Tansseihin harjoiteltiin pitkä aika, joten kyllä siinä ehti tutustua. Luokkakokous koski koko ikäluokkaa ja paikalla oli n. 70  prosenttia sen ikävuoden oppilaista.

Vierailija
93/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan mitä turhin juttu. Onneksi tanssien jälkeen lähettiin porukalla ryyppäämään ja tytöt oli halukkaina meitä harvoja poikia kohtaan. Lukiossamme oli vain 1/5 poikia niin "tanssipareja" riitti

Vierailija
94/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär ei käyttänyt vahoihin juurikaan rahaa, mutta ehkä juuri siksi jäi oikein hyvät muistot. Ostettiin käytetty mekko Torista 30 eurolla. Koska mekko ei ihan istunut ja oli liian pitkä, saimme yhdessä muokata tuota mekkoa. Oli tosi ihanaa tuolla tavalla auttaa tytärtään ja yhteistä tekemistä tuli monelle päivälle. Olimme ylpeitä itsestämme, kun onnistuimme.

Pojan tyttäystävä, joka on taitava kauneusasioissa tuli jo edelliseksi yöksi meille, jotta sai laittaa kampauksen ja meikin työlle aamulla. Toi mukanaan kaiken tarvittavan. Hauskaa näytti heillä olevan ja tulos oli hieno. 

Isoveli tuli opiskelupaukkakunnaltaan kuvaamaan siskoaan (ja koko kaveriporukkaa) jo päivällä ja tuli myös iltajuhlaan. Oli kiva nähdä. Tuloksena kuvausta harrastavan taidolla otetut upeat kuvat ja videot jaettavaksi myös suvulle ja tallennettavaksi muistoiksi. 

Ruokapaikasi tytön kaveriporukka valitsi keskihintaisen, mutta kivan ravintolan. 

Tansseja esitettiin monessa paikassa. Koulussa, vanhainkodissa ja illalla läheisille. Tarkka paikka, missä kantsii istua, jotta näkee parhaiten oman oli kerrottu.

Iltabileiden alkuun osallistui, mutta sovitisti kävin hakemassa tytön ja osan kavereista tila-autolla yöllä, ennen kuin meno yltyi ihan hurjaksi. Tosi kivaa oli jutella nuorten kanssa autossa, fiksua porukkaa!

Kaikki tuo yhdessä tekeminen toi lisää fiilistä päivään. Se itse päivä oli tytölle oikein hieno ja varmasti muistaa sen aina.

Mekko aiotaan joko antaa ilmaiseksi tai myydä ehkä kympillä eteen päin. On jo pesty käsin, eli puhtaana odottelee seuraavaa käyttäjää.

Vierailija
95/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, alushame ja tiara 90€. Kengät tanssiharrastuksen jäljiltä. Meikin ja hiukset laittoi itse. 25€ osallistumismaksu (tilavuokriin).

Päivän kuljetuksiin 12€ bensaa ja 14,7€ parkkimaksuja (no itsepä valitsin kalliin parkkihallin läheltä).

Ei halunnut jatkoille, alaikäinen kun on.

Mitäs tuosta sitten tuli hinnaksi... 142€. Näin kyllä lapseni lähes koko esityksen ajan ja juutuubista voi katsoa uusintaa niin paljon kuin lystää.

Vierailija
96/96 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aikoinaan mitä turhin juttu. Onneksi tanssien jälkeen lähettiin porukalla ryyppäämään ja tytöt oli halukkaina meitä harvoja poikia kohtaan. Lukiossamme oli vain 1/5 poikia niin "tanssipareja" riitti

Nykyisin saattaa sitten joku tytöistä muistaa asiat uudelta kantilta, jos sulla sattuu olemaan vaikka rahaa lypsettäväksi.

Meetoo you nou!