Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoälykappaleet

Vierailija
16.02.2025 |

Huomasin tuossa Tik Tokia selaillessani, että tuli yksi Suomalainen kappale vastaan joka oli omaan mieleeni. En ollut ennen kuullut kappaletta ja rupesin etsimään enemmän kappaleesta tietoa.

Nyt vähän ihmetyttaa esiintyjän muut kappaleet. Eli siellä on suomenkielisiä sekä englanninkielisiä kappaleita. Eli tarkoittaako tuo, että kappale on tehty tekoälyllä?

Kappale on Zepala - Lähetkö landelle

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälymusiikki on keijoille jotka eivät musiikista muutenkaan mitään ymmärrä. Itse kuuntelen musiikkini jatkossakin ihmisten tekemänä.

Ne oikeat ihmiset käyttää myös tekoälyä. 

Tuohan ei pidä lainkaan paikkaansa. Tiedän tämän itse musiikintekijänä. Mihin perustat luulosi?

Vierailija
82/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälymusiikki on keijoille jotka eivät musiikista muutenkaan mitään ymmärrä. Itse kuuntelen musiikkini jatkossakin ihmisten tekemänä.

Tuohan ei pidä lainkaan paikkaansa. Tiedän tämän itse musiikintekijänä. Mihin perustat luulosi?

Mulla on pari muusikkoa ystävänä ja he käyttävät pienesti tekoälyä(sanoituksiin tai antamaan pohjan biisille jonka sitten kuitenkin muuttavat lopulta omiin mieltymyksiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komia kipale 💪🏻

Vierailija
84/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivukaupalla horinoita asiasta josta ei selvästikään ymmärretä yhtään mitään. Miksi taiteija käyttäisi tekoälyä kappaleeseen? Musiikintekijä nauttii prosessista ja luomisesta. Jos rakastat maalaamista, piirtämistä tai mitä tahansa taiteenmuotoa tai itseilmaisua, niin lopetatko sen nyt ja annat tekoälyn piirtää puolestasi? Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Vierailija
85/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivukaupalla horinoita asiasta josta ei selvästikään ymmärretä yhtään mitään. Miksi taiteija käyttäisi tekoälyä kappaleeseen? Musiikintekijä nauttii prosessista ja luomisesta. Jos rakastat maalaamista, piirtämistä tai mitä tahansa taiteenmuotoa tai itseilmaisua, niin lopetatko sen nyt ja annat tekoälyn piirtää puolestasi? Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Musiikintekijä tekee sen myös rahan takia ja aina yrittää tehdä sen hittikappaleen. Anssi kelan sanoja!

Vierailija
86/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari muusikkoa ystävänä ja he käyttävät pienesti tekoälyä(sanoituksiin tai antamaan pohjan biisille jonka sitten kuitenkin muuttavat lopulta omiin mieltymyksiin).

He eivät silloin ole oikeita muusikoita, vaan ihmisiä jotka haluaisivat olla muusikoita.

Vierailija
87/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät silloin ole oikeita muusikoita, vaan ihmisiä jotka haluaisivat olla muusikoita.

Voi olla. Vai yrittävätkö kuitenkin tienata sen verran, että voivat sitten tehdä musikkia ilman, että joutuvat käymään tavallisessa työssä. Kaikki ei tule toimeen pelkällä musiikilla. Sekö muusikon määrittää, että se tekee kaiken itse?

Vierailija
88/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikintekijä tekee sen myös rahan takia ja aina yrittää tehdä sen hittikappaleen. Anssi kelan sanoja!

Valtaosa maailman muusikoista tekee musiikkia sen tekemisen ilosta. He eivät myöskään yritä tehdä hittikappaletta vaan ilmaista itseään. Tiesitkö, että vain pieni osa musiikista on ns. kaupallista valtavirtaa? 

Vierailija
89/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälymusiikki on huijaamista. Siitä saa toki pitää jos ei paremmasta ymmärrä, mutta kappaleen generoiminen tekoälyllä ei tee kenestäkään muusikkoa. Se on laiskaa ja noloa. 

Vierailija
90/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa maailman muusikoista tekee musiikkia sen tekemisen ilosta. He eivät myöskään yritä tehdä hittikappaletta vaan ilmaista itseään. Tiesitkö, että vain pieni osa musiikista on ns. kaupallista valtavirtaa? 

Tottakai tiesin. Miksi ei tekoälyllä tehdyllä biisillä voisi ilmaista itseään? Osa varmasti kirjoittaa kuitenkin sanansa itse.

Vierailija
91/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiukutelko 😅

Vierailija
92/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kiukutelko 😅

JEP 😂

Vierailija
93/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tykkäsin kyllä kappaleesta. Mukavan sopiva mökille.

Vierailija
94/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana siis todella hyvä! 🤩😀👋

Vierailija
95/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin 👍🏻

Vierailija
96/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnibiisi jäi mieleen 😄

Vierailija
97/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen biisejä jotka ovat retroja ja aikamatkailen samalla.

Vierailija
98/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tekijänoikeudet. Esim ehkä junttimusiikin suosituin eli Suno kertoo, että jos käytät maksutonta versiota, voit levittää kappaletta, mutta et saa siihen kaupallisia oikeuksia.

Oikeudet kappaleeseen saa kun on kappaletta luodessaan käyttänyt maksullista versiota. Jälkikäteen maksaminen ei onnistu.

Vierailija
99/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea tunnelma tässä landella kappaleessa. Tästä tuli ehdottomasti mun mökkikappale

Vierailija
100/157 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi kuunnella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän