Auta löytämään shampoo ja hoitoaine!
Niiiin kyllästynyt kokeilemaan summamutikassa eri tuotteita, pahimmillaan kosteutta lupaava tuote kuivattaa latvat korpuiksi...
Eli sinä, jolla on kiiltävät, matalahuokoiset ns. lasimaiset hiukset, mikä tuote on toiminut? Kiroan jokaisen valmistajan, joka ei tuotteen kyljessä kerro, millaiseen tukkaan tuote on tarkoitettu...
Kommentit (59)
En tiedä onko mun hiukset lasimaiset vai ei, mutta ovat taipuisat, ja päänahka hilseilee helposti. Moni shampoo tekee hiuksistani kuin ruosteista rautalankaa ja se taipuisuus katoaa. Mä oon tykänny kaikista XZ shampoista ja hoitoaineista, huuhdeltavista että jätettävistä, sillä ne pitää sekä päänahan että kutrit kunnossa. Sain joululahjaksi Lumenen siniset putelit, mutta en ole niitä vielä käyttänyt.
Joku ehdotti saaren taikaa, mutta mun päänahka alkoi kutista saaren taika shampoosta. Kesti pitkään että sain kuntoon. Älkää tuhlatko rahoja tähän
Kérastasen Blond Absolu LHuile öljy on ainakin vaalennetuille hiuksille hyvä. Hiuksista tulee pehmoiset ja sileät, vaikka käsittelyt olisi kuivattanut, kannattaa googlettaa arvosteluja, tuo on pelastanut monien hiukset.
Elvital, punainen pullo. Mulla suorat, lasimaiset hiukset, jotka aina litissä. Sekä shampoo että hoitoaine toimii, ja ovat vielä edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja osaa neuvoa mikä tuote käy juurikin sinun hiuslaatuun.
Tää... kukaan täällä ei voi tietää minkälainen tukka ap on ja minkälaista shampoota tarvii..
Vierailija kirjoitti:
Kérastasen Blond Absolu LHuile öljy on ainakin vaalennetuille hiuksille hyvä. Hiuksista tulee pehmoiset ja sileät, vaikka käsittelyt olisi kuivattanut, kannattaa googlettaa arvosteluja, tuo on pelastanut monien hiukset.
En tiedä millä logiikalla tuo aine pelastaa mitään. Lähinnä meikkaa vaan piiloon huonokuntoisuuden.
Xz värjätyille persikkanektari. Sulfaatiton ja silikoniton. Itsellä ei värjätty tukka, mut sopii hyvin. Pesen joka päivä, ohuet silkkimäiset runsaat pitkät hiukset.
KMS Tamefrizz on mulla ainut, joka ei tee möykkyläjää tukasta. Kallis on, mutta ei tarvii kourallista lotrata eli kestää pitkään.
https://www.stockmann.com/kms-tamerfrizz-conditioner--hoitoaine-250-ml/…
Suosi kotimaista. XZ -merkillä on iso valikoima eri hiuslaaduille tarkoitettuja erinomaisia tuotteita. Ei tartte etsiskellä, löytyy vähänkin isommista marketeista pitkät rivit.
Onko rasvoittuvat vai kuivat hiukset?
Ohiksena ihmettelen, ettei "suomalaiselle" suoralle ja sähköistyvälle hiukselle löydy tuotteita? Luulin, että lähes kaikki tarjonta on niille. Mulla on kihara, kuiva ja huokoinen hius ja sille on ollut pitkä tie löytää mitään. Kenelle markettien shampoot siis sopii? Itse ostan Normalista nykyään, siellä on paljon halpoja tuotteita kiharille. Ennen sitä tilasin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja osaa neuvoa mikä tuote käy juurikin sinun hiuslaatuun.
Kampaaja myy kalliita kampaamotuotteita, joihin kaikilla ei ole varaa. Yhtä hyviä tuotteita voi löytyä marketeista, mutta niistä hän ei kerro.
Tresemme Rich moisture shampoo ja hoitoaine. Vuosia käytin erilaisia kalliita kampaamotuotteita kunnes löysin nuo. Parempaa ja paljon halvempaa kamaa kuin ns. merkkituotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena ihmettelen, ettei "suomalaiselle" suoralle ja sähköistyvälle hiukselle löydy tuotteita? Luulin, että lähes kaikki tarjonta on niille. Mulla on kihara, kuiva ja huokoinen hius ja sille on ollut pitkä tie löytää mitään. Kenelle markettien shampoot siis sopii? Itse ostan Normalista nykyään, siellä on paljon halpoja tuotteita kiharille. Ennen sitä tilasin netistä.
Ei kai suomalainen hius ole useinkaan täysin suora, vaan vähän taipuisa? Aasialaisilla on piikkisuorat hiukset. Piikkisuora hius ei kai takkuunnu, kuten skandinaavinen ohut ja helposti takkuuntuva hiustyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Suosi kotimaista. XZ -merkillä on iso valikoima eri hiuslaaduille tarkoitettuja erinomaisia tuotteita. Ei tartte etsiskellä, löytyy vähänkin isommista marketeista pitkät rivit.
XZ:lla ei ole tarpeeksi hoitavia shampoita tai hoitoaineita. Olen kokeillut suomalaisuuden takia lähes kaikki ja parasta niissä on suklaan ja vaniljan tuoksu tietyissä shampoissa, mutta kun tuo tuoksu olisi yhdistetty hoitavampaan hoitoaineeseen niin olisi hyvä. Lyhyille rasvoittuville hiuksille varmaan sopii hyvin.
Millaista etsit? Hyvää vai halpaa, joka on kelvollinen?
Itselle kelpaa hoitoaineeksi "Erittäin Huono Suomalainen". Sillä tulee sileä ja lötkö tukka, joka sopii minulle. Ennen käytin hajuttomia, mutta niiden resepti muuttui (?), ja tukka alkoi huopua, myös hinta on kalliimpi. eillä oli myös joku jostain saatu vanha ehkä kampaamon hoitoaine "Four reasons", joka oli ok.
Shampoona usein halvin tervashampoo laimennettuna vedellä. "XZ:"ä joskus käyttänyt, mutta hinta nousi.
Hyvää edullista hajutonta on mahdoton löytää.
Minulla on myös toiminut tuo XZ Kaste vaikka kaikki muut XZ tuotteet saa heittää roskiin. Biozell on ollut myös kiva.
Kampaaja suositus oli, että kosteisiin hiuksiin jätetään hiuksiin jätettävä hoitoaine ja hiusten latvoihin ihan vähän hiusöljyä. Molemmat sulkevat kosteuden hiuksen sisään.