Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin

Vierailija
16.02.2025 |

Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011031266.html

Kommentit (680)

Vierailija
441/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa kukaan mitään pakota. Itse keinottelevat lisää tukiaisia.

Jos pariskunta joutuu asumaan yksiöissä siksi, etteivät saa kahden aikuisen tukia kaksioon tai kolmioon mihin kämppikset saavat, kyseessä on ihan vaan syrjintä. 

Ihmisoikeuksien mukaan, joihin suomi on sitoutunut perustuslaillisesti, kaikilla pitää olla oikeus esim. perustaa perhe. Tuollainen syrjintä lähisukulaisuuden tai parisuhteen perusteella on siis ihmisoikeuksien vastaista. 

Yhteiskunnan piikkiin ei kenenkään tarvitse perustaa perhettä. Esimerkiksi lapsilisät voisi muuttaa tuleverovähennyksiksi.

Ihmisoikeussopimuksen mukaan kaikilla on oikeus perustaa perhe ihan tulotasosta riippumatta. Ymmärrätkö?&nbs

Ja työssäkäyvillä veronmaksajilla on siis OIKEUS maksella tuilla elävien perheen perustamiset ja kaikki muutkin kulut?

Vierailija
442/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet?  Ei Kela pakota tekemään yhtään mitään. Kelan kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä jos ei halua. 

Miten tämä on voinut saada yli 30 yläpeukkua? Onko ihmiset seonneet? Miten köyhä työtön ja/tai työkyvytön elää, ellei ole tekemisissä Kelan kanssa. Ei se ole käytännössä vapaaehtoista ollenkaan. 

Vai yritättekö vihjata, että tällaisten ihmisten pitäisi tappaa itsensä?  Tai lähteä kerjuulle, elämään niin kuin se Laukku-Leena? Tai varastamaan?

Meillä oli vielä minunkin elinaikanani huomattavaa maastamuuttoa. Itsekin muistan tv-uutisissa selostetun kuinka viime vuonna niin ja niin monta tuhatta ihmistä muutti maasta. Mihin se keino elättää itsensä on unohtunut? Nykyään on liian hyvät sosiaalituet, kun ei ole enää pakkoa

Onhan nyttenkin maastamuuttoa. Nimittäin korkeastikoulutettujen sellaista. Suomessa on jatkuva aivovuoto ollut päällä jo pitkään muutamaan poikkeusvuotta lukuunottamatta. Eli enemmän lähtee koulutettuja kuin tulee. vastaavasti kouluttamattomissa tilanne aivan päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

QAWESD587

89765WA4S45R6T78

ÅPIJHUFXWS56RT7890

ÅPKOIJHUYGFSE54ER68

ÅPJHGVFDXDR789ÅGFYFTY87I9O0Å

Vierailija
444/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei modet puutu tähän yhden spämmitulvaan omissa asioissaan ja sitten raivoissaan vielä noita kirjainketjuja.  En kyllä koskaan ole häntä ilmiantanut vaikka raivostuttAA keskustelujen pilaaminen

Vierailija
445/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Eikö tuo ole normaalia, että läheisistä huolehditaan? Tietenkin teen näin. Tukielätti tietenkin muuttaa hevonwuun, jottei vahingossakaan kuntaan voisi sanoa, että hänkin voisi tehdä jotain iäkkään äitinsä hyväksi.

Mulla on toinen vanhempi kuollut.

Ja työttömällä ei ole autoa niin ei välttämättä voi hoitaa, jos vanhempi asuu omistusasunnosssa kauempana.

Työmarkkinatuki on 595 netto. Se menee vuokraan ja ruokaan. Ei siitä mitään matkoja eläkeläisen luo maksella.

Tukielätin vahvuus on seliseli

Minä johtajana ajan auto perseen alla töihin ja ihmettelen miksi kukaan ei osta autoa 6 kuukautta vuorotyösijaisuuden takia?

Vierailija
446/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…

jankuti jankuti jankuti.

Vierailija
447/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta erosiko Jarno ja Soili oikeasti vai jatkuuko esim sexi? 

Parisuhde päättyi marraskuussa 2023.  Paperilehti lauantaina.   (Soililla ollut sairaalahoitoa vaativa psyyk.sairaus, mutta ei kai sitten ees kuntoutuseläkettä)

Eikö se ole pikemminkin tämä psyyk sairaus joka on sen parisuhteen kaatanut? Itselle ainakin tuli tämä päällimmäisenä syynä mieleen.

Vierailija
448/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun köyhät menee naimisiin "rakkaudesta". Naimisiin meno ennen tarkoitti sitä että puoliso ja mahdolliset jälkeläiset pystyy itse elättämään. Sitten kun ei pysty niin erotaan. Ei kannata mennä naimisiin jos ei oo varaa ottaa siitä aiheutuvaa vastuuta.

Vierailija
449/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on hyvä hallitusohjelma"  😂

Ei ole tarpeeksi hyvä. Monisairaat ei ole vielä kadulla/teltassa asumassa. Ja niillä on vielä jonkinlainen mahdollisuus saada jopa hoitoa. Paljon on vielä tehtävää.

Haluamme oikeistossa kansanmurhaa.

Vierailija
450/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä temu itkua, näitä halleja on Suomessa melkoinen määrä jotka hankkivat temu kaltaisista tukista lähes kaiken myynnissä olevat tavarat Aasiasta. He nyt yrittävät kampittaa temua kun eivät pysty kilpailemaan kun työväki eri hintaista kun Aasiassa.

Vierailija
451/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työtön ei osta autoa 6 kuukautta vuorotyösijaisuuden takia ja maksa sitä ja vuokraa ja ruokaa muina kuukausina 595 työmarkkinatuella.

Minä johtajana ajan auto perseen alla töihin. Palkkaa lisää tana.

Vierailija
452/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette menis töihin niin sitten te ette saisi kelalta mitään rahaa ja sitten teidän ei tarvitsisi kiukutella sitä kun kela leikkaa tukia? 

no siksihän he eivät mene töihin kun työt leikkaavat tukia.

Vierailija
453/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun köyhät menee naimisiin "rakkaudesta". Naimisiin meno ennen tarkoitti sitä että puoliso ja mahdolliset jälkeläiset pystyy itse elättämään. Sitten kun ei pysty niin erotaan. Ei kannata mennä naimisiin jos ei oo varaa ottaa siitä aiheutuvaa vastuuta.

Nönnönnöö lässynlää päläpälä

Vierailija
454/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei saa leskeneläkettä.

Vierailija
455/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän. 

No niinhän sen pitääkin olla.

no on siinä se "vääryys" että ne tulot huomioidaan bruttona, vaikka pieniä pääomatuloja verotetaan paljon ankarammin kuin pieniä ansiotuloja.

Vierailija
456/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aiheeseen mitenkään, mutta kerron silti. Minua on kohdannut aivan käsittämätön tuuri. Olen itse 42 vuotias mies ja minulla on 25 vuotias tyttöystävä. Ja ei liity aiheeseen mutta kerron tämän silti aina kaikille. 😋

Vierailija
457/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette menis töihin niin sitten te ette saisi kelalta mitään rahaa ja sitten teidän ei tarvitsisi kiukutella sitä kun kela leikkaa tukia? 

no siksihän he eivät mene töihin kun työt leikkaavat tukia.

Niin, teet 300 eurolla töitä ja 595 työmarkkinatuesta leikataan 300 pois.

Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.

Sellainen  SUOMI.

Vierailija
458/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän. 

No niinhän sen pitääkin olla.

no on siinä se "vääryys" että ne tulot huomioidaan bruttona, vaikka pieniä pääomatuloja verotetaan paljon ankarammin kuin pieniä ansiotuloja.

Yhtä kaikki. Ne on TULOJA. Miksi ei makseta samantein jollekin satatonnia vuodessa tienaavalle toimarille asumistukea? On tää niin väärin 

Vierailija
459/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity aiheeseen mitenkään, mutta kerron silti. Minua on kohdannut aivan käsittämätön tuuri. Olen itse 42 vuotias mies ja minulla on 25 vuotias tyttöystävä. Ja ei liity aiheeseen mutta kerron tämän silti aina kaikille. 😋

Teillä on varmaan Ranen kanssa sama työttöystävä. Rane oli teillä eilen, kun olit iltavuorossa.

Vierailija
460/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei modet puutu tähän yhden spämmitulvaan omissa asioissaan ja sitten raivoissaan vielä noita kirjainketjuja.  En kyllä koskaan ole häntä ilmiantanut vaikka raivostuttAA keskustelujen pilaaminen

Menee nää ilkeät trollit aivan totaalisesti ihon alle. Mä jatkan tätä spämmäilyä niin kauan että tää ketju poistuu. Tai mä saan bännit, ihan sama. Miksi noita pask oja ei saada pois täältä?????????????????????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi