Lasten isovanhempien jatkuva herkkujen tuputtaminen
Oletteko saaneet jotenkin omia vanhempianne kuriin, etteivät esimerkiksi loma-aikoina tarjoaisi lapsille jatkuvasti pullaa ja karkkia? Kauhistuttaa hiihtoloma jo valmiiksi, kun lapset ovat isänsä vanhempien luona koko viikon. On taas leivottu ja karkkia on koritolkulla.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 16 et ole niin mukava tai luotettava isovanhempi, että haluaisivat jättää lapsiaan sinulle. Tai lapset eivät vaan pidä sinusta.
Lukutaito. Kirjoitin etteivät vanhemmat tee lomamatkoja ulkomaille eilä edim lappiin kahden kesken vaan lastensa kanssa.
Kirjoitin jopa että lastenlapset ovat kyllä meillä ja vanhempien töiden takia käyn siellä kotimiehenä lasten kanssa.
Et voi ymmärtää noin huonosti lukemaasi tai kolahti kovaa kun jotkut vanhemmat tahtovat lapsilleen tarjota ulkomaan/laskettelureissuja eivätkä kaksistaan vaan viettele lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vanhemmat hoida omia lapsiaan vaan lähtevät keskenään hupireissuun koko viikoksi, niin isovanhempien herkkujen syöttäminen ei ole se ongelma tässä kuviossa.
Ehkä tää lomahomma oli joku provo, mutta jos ei ole niin kerronpa nyt että kun on lapsia saanut niin sen jälkeen heistä huolehditaan ja lomareissut tehdään heidän kanssaan. Joku raja siihen pohjattomaan mukavuudenhaluun ja itsekkyyteen. Onneksi lapsilla on noinkin jaksavat isovanhemmat kun omat vanhemmat eivät heidän kanssaan halua olla.
No, itse olen kyllä todella onnellinen, että sain olla lomilla isovanhempien luona. Siitä on todella rakkaat lapsuusmuistot. Ja minulla oli todella huolehtivat vanhemmat, jotka veivät meitä niin lomareissuille, kuin tarjosivat muutenkin elämyksiä, sekä ihan turvallista perusarkea kotona ja sukulaisten sekä ystävien luona vierailuja koko perheen kera
Tässä olikin kyse vanhemmista jotka lähtivät reissuun ILMAN lapsia! Varmasti aika monikin lapsi viettää loma-aikaa isovanhempien luona silloin kun omat vanhemmat on töissä tai muuten ei ole mahdollista järkätä mitään kohotusta arkeen.
Heh, nyt ollaan vauvapalstan trollailun ytimessä kun vanhemmat eivät saa enää lasten syntymän jälkeen käydä missään tai tehdä mitään kahdestaan 18 vuoteen.
Eipä se nyt tarkoita, etteivätkö vanhemmat lomailisi lasten kanssa jos lapsi joskus loman aikanakin on isovanhempien seurassa.
Tai ainakaan minun todellisuudessa ei. Mutta on kai muitakin todellisuuksia.
Milloin vietätte perheenä aikaa, kun arkisin se aika on väkisinkin niukkaa? Outo ajatus viedä lasten loman ajaksi lapset hoitoon, jos itsekin on lomalla. Ehkä lapset reagoi loman jälkeen ikävään eikä liialliseen pullan syöntiin? Jos kerran itse menette jonnekin matkalle, mihin lapset ei pääse, antaisin heidän kyllä nauttia herkuista lomallansa.
Olen tuo 16. On mullakin ollut lapset syys/hiihtolomia kun vanhemmilla töitä.
Mutta eivät koskaan ole ilman lapsia olleet viikkoa reissussa huvittelemassa .
Ei ois pokkaa kieltää herkkuja lapsilta, jos itse lähtisin lomamatkalle ilman heitä.
Joo, se ei oo järkevää, että haukkuu isovanhempia, mutta muuten on kyllä ihanaa jos on sellaiset luotettavat hyvät isovanhemmat joiden luo lapset mielellään menevät.