Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isovanhempien jatkuva herkkujen tuputtaminen

Vierailija
15.02.2025 |

Oletteko saaneet jotenkin omia vanhempianne kuriin, etteivät esimerkiksi loma-aikoina tarjoaisi lapsille jatkuvasti pullaa ja karkkia? Kauhistuttaa hiihtoloma jo valmiiksi, kun lapset ovat isänsä vanhempien luona koko viikon. On taas leivottu ja karkkia on koritolkulla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Loma on lyhyt aika, arjessa pidät sitten jöötä.

Vierailija
2/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arki on vaan niin raskasta sen yhdenkin viikon jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois!

Vierailija
4/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he ovat koko viikon siellä? Eivätkö voisi olla vähemmän aikaa?

Vierailija
5/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sovittiin näin jo kauan sitten. Ollaan lähdössä miehen kanssa lomamatkalle.

Vierailija
6/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sovittiin näin jo kauan sitten. Ollaan lähdössä miehen kanssa lomamatkalle.

Ja lapset ei sovi mukaan reissullenne ja vielä nalkutat kun isovanhemmat ottavat heidät.  Huhheijaa.  Töissä tietysti sanoitte että pakko saada silloin lomaviikko  kun kouluilla on loma ja pitää olla lasten kaa.

Vierailija
7/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei onneksi ole mitään idootteja.  Normaalijauhoiset tenavat tajuaa kyllä, että nää on mummolan säännöt ja kotona tää ei enää toimi. Esim. itse sain mummolassa sunnuntaisin aamupalaksi lauantaina leivottua pullaa, mikä ei kotona ikinä olisi tullut kyseeseen. Enkä todellakaan sitä kotona odottanut.

Mukavaa reissua teille ja leppoisia päiviä isovanhempien hoivissa lapsille. 

Vierailija
8/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi mieleen lähteä parisuhdematkalke juuri lasten lomaviikolla.  Ilman lapsia.

Vierailija
9/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arki on vaan niin raskasta sen yhdenkin viikon jälkeen...

Tottakai on. Lapset purkavat ikävää teihin ja teidän tehtävänä vanhempana on opettaa miten negatiivisia tunteita käsitellään.

Vierailija
10/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti isovanhemmat ovat niin hyväkuntoisia että jaksavat lasten kanssa hiihtää, luistella , uida, ulkoilla ja leipoa sitä pullaakin.   Eläkeläisiä kai vai ottivatko hekin talviloman?

Vierailija
11/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te itse vaan käyttäydy lomalla toisin kuin kotona,  esim juo alkoholia?  Vrt mummin pullat.

Vierailija
12/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vanhemmat hoida omia lapsiaan vaan lähtevät keskenään hupireissuun koko viikoksi, niin isovanhempien herkkujen syöttäminen ei ole se ongelma tässä kuviossa. 

Ehkä tää lomahomma oli joku provo, mutta jos ei ole niin kerronpa nyt että kun on lapsia saanut niin sen jälkeen heistä huolehditaan ja lomareissut tehdään heidän kanssaan. Joku raja siihen pohjattomaan mukavuudenhaluun ja itsekkyyteen. Onneksi lapsilla on noinkin jaksavat isovanhemmat kun omat vanhemmat eivät heidän kanssaan halua olla.

Vierailija
13/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ärsyttää. Mutta yritä suhteuttaa ongelmasi. Se on kovin pieni verrattuna vaikka isovanhempiin, joilla ei ole mitään rajoja ja hyppivät nenille kasvatukseen tai oikeastaan kaikkeen liittyvissä asioissa.

Jotenkin ärsyttävät herkut silloin tällöin vielä menee 😁 tai vaikka viikon..

Vierailija
14/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vanhemmat hoida omia lapsiaan vaan lähtevät keskenään hupireissuun koko viikoksi, niin isovanhempien herkkujen syöttäminen ei ole se ongelma tässä kuviossa. 

Ehkä tää lomahomma oli joku provo, mutta jos ei ole niin kerronpa nyt että kun on lapsia saanut niin sen jälkeen heistä huolehditaan ja lomareissut tehdään heidän kanssaan. Joku raja siihen pohjattomaan mukavuudenhaluun ja itsekkyyteen. Onneksi lapsilla on noinkin jaksavat isovanhemmat kun omat vanhemmat eivät heidän kanssaan halua olla.

No, itse olen kyllä todella onnellinen, että sain olla lomilla isovanhempien luona. Siitä on todella rakkaat lapsuusmuistot.  Ja minulla oli todella huolehtivat vanhemmat, jotka veivät meitä niin lomareissuille, kuin tarjosivat muutenkin elämyksiä, sekä ihan turvallista perusarkea kotona ja sukulaisten sekä ystävien luona vierailuja koko perheen kera. 

Vierailija
15/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset ovat lomat siellä. Joutuuko jännittämään vai saavatko olla oma itsensä. Isoilla lapsilla olisi varmaan muuta tekemistä kuin olla isovanhemmilla. Ellei ole jotain kivaa maisemaa mitä kokevat ja näkevät.

Vierailija
16/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse olen kyllä todella onnellinen, että sain olla lomilla isovanhempien luona. Siitä on todella rakkaat lapsuusmuistot.  Ja minulla oli todella huolehtivat vanhemmat, jotka veivät meitä niin lomareissuille, kuin tarjosivat muutenkin elämyksiä, sekä ihan turvallista perusarkea kotona ja sukulaisten sekä ystävien luona vierailuja koko perheen kera

Minullakin on lapsenlapsia joskus mutta vanhemmat eivät kyllä lomaile ilman lapsiaan,menivätpä ulkomaille tai laskettelemaan.

Joskus olen heillä jos sattuu työmatkoja tai -menoja yhtä aikaa molemmille.

Jos itse lähtee juhlimaan ja nipottaa lasten lomaherkuista jotka isovanhemmat kustantavat se on voivoi.  Kun ei itse halua lapsilleen järjestää lomakokemusta 

Vierailija
17/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset ovat lomat siellä. Joutuuko jännittämään vai saavatko olla oma itsensä. Isoilla lapsilla olisi varmaan muuta tekemistä kuin olla isovanhemmilla. Ellei ole jotain kivaa maisemaa mitä kokevat ja näkevät.

Missä luki, että ovat lomat siellä. No ehkä pöllöpalstalla loma luetaan lomat. 

Vierailija
18/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 16 et ole niin mukava tai luotettava isovanhempi, että haluaisivat jättää lapsiaan sinulle. Tai lapset eivät vaan pidä sinusta. 

Vierailija
19/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tulisi mieleen lähteä parisuhdematkalke juuri lasten lomaviikolla.  Ilman lapsia.

No tämä! Ei hemmetti käy ihminen kyllä kaikilla pytyillä jos ottaa loman lasten lomaviikolle ja häipyy koko viikoksi omalle reissulle! Ja sitten vonkuu että mummolaan dumpatut lapset syö liikaa herkkuja sillä aikaa..! Ihan vähän kuule ap arvelen että se loman jälkeinen arjen raskaus lasten kanssa johtuu jostain muusta kuin pullasta. 

Kaikkia se leipä elättää, en muuta kyllä osaa enää sanoa.

Vierailija
20/28 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte onnellisia, että lapsilla on isovanhmmat. Että lapset saavatenemmän huomiota kuin kotona. Kotona on määräyksiä ja käskyjä ja kieltoja kiellon päälle. Mummolassa lapset saavat kerrankin sen viikon ajan elää tykättynä ja sallaisina kuin he haluavat - ilman vanhempien kontrollia. Lapsille jää tulevaisuudessa hyvät muistot, kun äiti ei ole koko ajan kontrolloimassa.

Hyvä mummola!

Ihanat mummolat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi