Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ihmisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
15.02.2025 |

Minne he omat rahansa tuhlaavat kun heillä ei ole yhtään säästöjä,osakkeita tai heillä ei ole edes omaa asuntoa?

Itse olen vasta 33 vuotias ja minulla on sijoitussalkussa 20 000e, säästötilillä 5000e ja minulla on velaton asunto jonka arvo on noin 80 000e. Sain juuri maksettua asuntolainan pois eli saan sijoitettua enemmän rahaa nyt eli salkkuni arvo nousee nyt tosi paljon. 

Miten voi olla että jotkut ei omista mitään? En väitä että minä olen mikään rikas koska en ole rikas vaan ihan keskiluokkaan kuuluva ihminen. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan sanonnan mukaisesti suurin osa on sellaisia, että sairastuvat jos on yön yli satanen taskussa. Nämä sitten ruinaa at lähipiiriltä mikä on ärsyttävää. En lainaa koskaan kenellekään.

Vierailija
22/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 90-luvun lama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla ajattelultaan niin köyhä, ettei ymmärrä erilaisia skenaarioita ihmisten elämässä. Kaikilla ei ole sellaista palkkaa, että siitä jäisi yhtään mitään yli, eikä edes kyvykkyyttä tai motivaatiota sellaista hankkia. Osalla on sairauksia, paljon lapsia, erilaisia vastoinkäymisiä, you name it. 

Jos palkka ei miellytä niin sitten opiskelet sellaisen ammatin mistä saat parempaa palkkaa tai sitten menet sellaiseen työpaikkaan mistä saat parempaa palkkaa. 

Köyhyys tai oikeastaan oma tulotaso on jokaisen itse pääteltävissä oleva asia. 

Kaikista ei ole tähän, miten vaikka masentunut kipuaa elämässä ylöspäin tai entä heikkolahjainen. Itse olen hyvätuloinen yrittäjä, mutta ymmärrän hyvin ettei kaikilla ole samoja lähtökohtia elämään tai halukkuutta tehdä aamusta iltaan töitä, kuten itse teen. 

Vierailija
24/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla ajattelultaan niin köyhä, ettei ymmärrä erilaisia skenaarioita ihmisten elämässä. Kaikilla ei ole sellaista palkkaa, että siitä jäisi yhtään mitään yli, eikä edes kyvykkyyttä tai motivaatiota sellaista hankkia. Osalla on sairauksia, paljon lapsia, erilaisia vastoinkäymisiä, you name it. 

you name it. Oliko pakko sönkkää anglismi väliin! Lapsellista. Ollaan Suomessa!

Vierailija
25/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. On otettu opintolainaa tai muuta lainaa, että on saatu elämä alkuun. Sitten on maksettu sitä lainaa pois. Samalla asuttu vuokralla ja mukaan mahtuu muutama työttömyysjakso tai muuta onnettomuutta.

Opintolainat ja muut lainat, itse en ota opintolainaa ja muutenkin ainoa laina minkä otan on asuntolaina. Velkaraha on aina kalliimpaa rahaa. 

Ei ole. Velkaraha on monesti paljon halvempaa kuin oma pääoma.

Vierailija
26/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon arvosta päätellen asut jossain Takahikiän reunalla.

Asunto ei ole sijoitus, vaan kuluerä. Luulisi sinunkin tietävän. Asun itse pk-seudulla ja kyllä kuulee paljon puhuttavan, että ei ole varaa omistusasuntoon. Kyllä lun mielestä silloin kannattaa hieman miettiä elämäänsä uusiksi. Hienoa ap! Jatka samaan malliin.

Ja pidän omaakin asuntoa kulueränä. Kulut ovat minimaaliset ja sijoitan kaiken ylimääräisen.

Vierailija
27/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

you name it. Oliko pakko sönkkää anglismi väliin! Lapsellista. Ollaan Suomessa!

Kukahan tässä on lapsellinen, kun tarttuu aivan samantekeviin yksityiskohtiin. 

Vierailija
28/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Konalan provopommittajalta.

Vierailija
29/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan hyvät setit. Mulla oli 33-vuotiaana ehkä 1500e tilillä rahaa

Vierailija
30/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta vei väkisin kaiken. Mitä ihmettelet vielä?

Vierailija
31/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ole kumma juttu, kun kaikki syntyy samanlaisilla geeneillä, samanlaisiin perheisiin ja opiskelee saman ammatin ja omaa samanlaisen terveydentilan ja saa samaa palkkaa ja käyttää rahansa samalla tavalla... outoa...

Vierailija
32/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan rahani.

Vierailija
33/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 62v enkä omista mitään. Ei täältä lähdön hetkellä saa mukaansa mitään vaikka olisi millainen palatsi. 

Kolmea kuolinpesää hoitaneena voin kertoa, että niissä kahdessa,joissa oli omaisuutta, olisi jälkipolvet päässeet helpommalla ellei olisi ollut. Helpoin oli mieheni kuolinpesä, koska hänkään ei omistanut mitään. Ei tarvinnut ruveta kaupustelemaan asuntoa eikä tullut riitoja. Perintö tuli henkivakuutusrahojen nuodossa.

Vakuutuskorvaus EI OLE PERINTÖ.

Vierailija
34/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omistaa enää yhtään mitään. Ja se pieni palkka jonka työstä saan, sen käytän kyllä ihan itse, olen sen ansainnut. Lapset saavat hankkia oman omaisuutensa.

Vierailija
35/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomille muuttotappioalueilla asuville on jäänyt luu käteen omistusasunnon kanssa kun se ei käy kaupaksi mihinkään hintaa ja omistat vain yhtiölainaosuuden. Suomessa ollaan tilanteessa että pitää miettiä todella tarkaan ostaako asuntoa jos se on omaisuutta mitä kukaan ei halua vaikka ilmaiseksi antaisi.

Vierailija
36/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin ap:n kaltaisten leuhkijoiden päästä taivasten valtakuntaan.

Vierailija
37/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on sössinyt velkansa, on ulosotossa. Ei omista mitään. 

Että sillain.

Vierailija
38/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, osa tykkää maksaa vuokraa, ammattiyhdistukselle jne. Silloin jää vähemmän säästöön. Joillain on lapsia jotka ovat iso pääoma. 

Vierailija
39/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset on sellaisia että heillä raha polttelee taskussa eli he kun saavat rahaa niin he menevät tuhlaamaan sen rahan heti. 

mitään ei saa hautaansa mukaan,siksi. ja miksi perintöjä jättää kellekää. tänne jää kaikki kun kuolee. kunhan ihana elämä ja pärjää kaikessa,puskuria,ei ns huolen häivää. panostaa kalliiseenkin vuokrausasuntoon, saa mitä haluaa,siksi. toinen  ryhmittymä-pienet ansiotulot jolloin joutuu elämää kädestä suuhun. nettopalkka ala-arvoinen.

kuinka paljon joku saa perintöjä tai sukupolven yli hypättyä perintöä jolloin vältetään veroja, vanhemmat säästäneet ikänsä lapselleen, vanhempien takaukset ja muukin oheisraha yhteen sun toiseen menoerään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi