Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ergonomia toimistotyössä

Vierailija
15.02.2025 |

Meiltä loppui oikeus tehdä etätöitä. Kaikki työ on tehtävä hälyisässä avokonttorissa, jossa ei riitä työpisteitä kaikille. Jos haluat tehdä työsi pöydän ääressä ja liittää pikkuläppärin isompaan näyttöön, on toimistolle riennettävä mahdollisimman aikaisin aamulla. Muuten istut sohvalla läppäri sylissä. Tee siinä sitten töitä tehokkaasti.

Tiedän, että työnantajalla on täysi oikeus sanalla, missä työt tehdään. Mutta voinko siinä tapauksessa vaatia koko päiväksi kunnon työpistettä?  Ilmeisesti en voi. 

Etätyöaikana panostin ergonomiaan ihan omakustanteisesti. Hankin kaksi isoa näyttöä kotiini ja kunnon työtuolin. Nyt ne seisovat tyhjän panttina.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/4 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaatia. Työnantajan ei tarvitse tarjota sulle omaa henkilökohtaista työpistettä vaan se voi vaihdella niin usein kun työnantaja haluaa, mutta työnantajan pitää tarjota työpiste joka ergonomian puolesta sopii sun työhösi.

Tuossa tilanteessa kannattaa yrittää ensinnä ottaa yhteyttä työterveydenhuoltoon tai työturvallisuudesta vastaaviin henkilöihin. Tarvittaessa kannattaa myös kysyä neuvoa ammattiliitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.

Vierailija
4/4 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen. Älä työskentele sohvalla. Ellei tiloja ole, odota niitä.Mä toimin tehokkaammin etänä mutta ei tuolle voi  mitään. Tehoton ilmeisesti on parempi, sopii sekin mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi