Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja vuokravakuus

Vierailija
15.02.2025 |

Kela hylkäsi vuokravakuuden toimeentulotukea hakiessa. 

Katsooko Kela tuloiksi, jos joku muu maksaa vakuuden suoraan vuokranantajalle? Raha ei siis käy minun tililläni ollenkaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halvempia löydy!!!

Tosi vaikeaa on etsiä ja vuokranantaja irtisanoi vuokra-sopimukseni eli kiire on.

Oon saanut asua tosi halvassa asunnossa pitkään mut vuokranantajan tytär muuttaa nyt tähän asumaan eli pakko lähteä ja aika käy vähiin.

Käyn töissä mut palkka pieni eikä sukulaisia maksamassa kuten monella täällä huutelijalla on...

Vierailija
22/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran rautalangasta.

Kelan omilla sivuilla lukee, että vakuus sekä muuttoavustus maksetaan jos muuttaa halvempaan asuntoon. Ei muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halvempia löydy!!!

Tosi vaikeaa on etsiä ja vuokranantaja irtisanoi vuokra-sopimukseni eli kiire on.

Oon saanut asua tosi halvassa asunnossa pitkään mut vuokranantajan tytär muuttaa nyt tähän asumaan eli pakko lähteä ja aika käy vähiin.

Käyn töissä mut palkka pieni eikä sukulaisia maksamassa kuten monella täällä huutelijalla on...

Tämä se juuri on. Jos asut työttömänä halvassa asunnossa, niin olet täysin kusessa koska et enää pysty muuttamaan halvempaan. Kela ei auta mitenkään.

Vierailija
24/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta ei todellakaan makseta mitään vaan maksusitoumus lähetetään vuokranantajalle suoraan.

Sossu voi auttaa jos kelasta ei tuota saa ja on jäämässä asunnottomaksi.

Myös sosiaalipuoli myöntää maksusitoumuksia.

Vierailija
25/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun työttömänä onneksi nyt kalliissa asunnossa. Se tarkoittaa, että kun muutan niin Kela maksaa kaiken.

Vierailija
26/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halvempia löydy!!!

Tämä se juuri on. Jos asut työttömänä halvassa asunnossa, niin olet täysin kusessa koska et enää pysty muuttamaan halvempaan. Kela ei auta mitenkään.

Käyn kyllä töissä, mut pieni palkka

Vierailija
27/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et oot kokoomuslainen trolli.

Vierailija
28/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta ei todellakaan makseta mitään vaan maksusitoumus lähetetään vuokranantajalle suoraan.

Sossu voi auttaa jos kelasta ei tuota saa ja on jäämässä asunnottomaksi.

Myös sosiaalipuoli myöntää maksusitoumuksia.

Eli myönnät että olin oikeassa. Kela ei maksa jos muuttaa kalliimpaan. Sossusta voi toki saada jotain, mutta se on raskaampi prosessi ja harkinnanvaraista.

Vierailija
29/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halvempia löydy!!!

Käyn kyllä töissä, mut pieni palkka

Sillä ei ole merkitystä, tulot ratkaisevat.

Vierailija
30/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tuloksi katsota.

Vierailija
31/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi vielä, halvempaan olen muuttamassa. Kaikki tulot ja menot ilmoitettu todellisen suuruisena, liput ja laput lähetetty kaikesta. 

Ja tiedän, että Kela myöntää maksusitoumuksen tuon vakuuden. 

Vierailija
32/32 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on jo maksanut vuokravakuuden puolestasi, olet saanut hoidettua vuokravakuuden perustoimeentulotukeen nähden ensisijaiselta tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme