Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Kuinka moni käyttää kestovaippoja? Syy: hinta vai luonto?

Vierailija
06.03.2007 |

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin nyt vasta tämän ketjun ja täytyy sanoa,että hymyilyttämään laittoi.

Jokainen käyttäköön mitä käyttää mutta jotenkin huomaa,että tavallisen vaipan käyttäjillä muita vaihtoehtoja ei voi ollakkaan mutta kestovaippojen käyttäjillä ei sitäkään vähää.

Kuitenkin luulen,että jokaisella on jotakin tärkeämpää kuin vaipat.

Vaipat on pieni asia mitä tässä isossa maailmassa on.

Vierailija
2/62 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoilijat, kuten minä, taas ovat yleensä kokeilleet kertakäyttövaippoja. Meidän lapsilla on edelleen joskus kertikset, esim. reissulla ja isovanhempien luona, eikä se herätä minussa mitään tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jollain lailla ekoihmisiä muutenkin elämässään?

En mä ainakaan ole. Mua ei kiinnosta, minkä värinen tai kuvioinen kestovaippa lapsellani on. EVVK mikä on uutuus tai kuuminta hottia kestovaippojen maailmassa.

Meillä on auto, ja joskus menen autolla lähikauppaan, jonne kävelisi ehkä 7 minuuttia. Juon Coca-Colaa, syön Mäkkärissä joskus, en taaperoimetä, tupakoin. Kantoliina meillä on, mutta enimmäkseen kuljetan vauvaa vaunuissa (eivät ekologiset perintövaunut, vaan ihan uutena tälle lapselle ostetut, vaikka ikäeroa esikoiseen on vain 2v, haluttiin silti uudet). Lapsillani on muutama käytettynä hankittu vaate, mutta suurin osa on uutena ostettu. Löytyy Reimatekkiä ja Vikingin goret. Ollaan ihan normaali lapsiperhe, vaikka lapset onkin kestovaipoissaan.

Eikä mua ainakaan oikeasti kiinnosta, kuka käyttää mitäkin vaippoja lapsellaan, ja mihin roskikseen kukin kertakäyttövaipat vie. Kierrätän, jos jaksan ja viitsin. Lennetään lentokoneella lomalle vaikka se saastuttaa. Lasteni nimet ei ole Kivi ja Kuutti. Mutta kestoja käytetään, koska tykkään niistä. Siinä mun " ideologia" .

Vierailija
4/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) luonnonmukaiset materiaalit, eli " lapsen paras"

2) luonto

3) kivat kuosit

Vierailija
5/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijainen syy: ympäristöasiat

toinen syy: lapsen paras (ovat oikeastaan sama asia, sillä luonnon paras on myös lapsen tulevaisuuden kannalta hyvä..)

kolmas syy: hinta.

Vierailija
6/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä kiinnostusta olisi ollut aloittaa niiden käyttö ns. luonnon puolesta, mutta jo odotusaikana paikkakuntamme kestovaippayhdistys antoi itsestään niin fanaattisen kuvan, että halusin kiertää lahkon kaukaa.

Koska kestovaipat olivat minulle täysin vieras asia, olisin tarvinnut jonkun opastusta siihen (juuri tuollaiset yhdistykset ja tapaamiset ovat omiaan siihen). Mutta koska kyseinen yhdistys olin niin fanaattinen ja ehdoton, en voinut ottaa osaa heidän tapaamisiinsa.

Tuntui siltä, että en voi ottaa osaa tapaamisiin, sillä meillä oli mm:

-lastenvaunut (heidän mielestään kun lapsi ei tarvitse vaunuja, vaan lapsi tulee kantaa koko ajan kantoliinassa).

-lastensänky (sillä perhepeti oli ainoa oikea vaihtoehto).

-meillä ei syödä luomuruokaa, tai olla esim. kasvissyöjiä.

-annan rokottaa lapseni.

-käytän lastani lääkärissä ensisijaisesti, jos lapsi sairastuu (en kokeile luonnon omia kikkoja).

jne. jne.

Ja mikä pahinta, MINÄ EN IMETTÄNYT!!!! :O

Sain yhdistyksen johtajalta haukut niskaani (tai itseasiassa päin kasvoja), kun annan lapselleni korviketta...

En tuntenut velvollisuudekseni kylläkään kertoa hänelle, että minulla ei edes noussut maito rintoihin, edes lääkkeellisesti... milläköhän olisin siis lapseni ruokkinut, kun ei tuo Kelakaan korvaa äidinmaidonostoa... ;)

Eli aika fanaattista touhua täällä meillä päin tuo kestovaippailu. ;) Harmi, sillä tuon asenteen takia varmasti moni ns. tavallinen ihminen jättää väliin kestovaipata kokonaan, vaikka löytyisikin mielenkiintoa jne.

(Ja pari ystävääni, jotka käyttävät, eivät kehtaa sitä missään kertoa, sillä pelkäävät että heidät leimataan tuon yhdistyksen jäseniksi sen perusteella.)

Vierailija
7/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijainen syy on oikeastaan mukavuus, pidän niitä parempana lapselle ja tykkään kun roskis ei täyty koko ajan. Seuraavana luonto, sitten hinta.

Vierailija
8/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä Helsingissä käytän vauvallemme kestoja, vaikka vauva kulkeekin ulkona pääasiassa Emmaljungan vaunuissa (välillä myös kantoliinassa) ja yöt nukkuu omassa pinnasängyssä ja tulee tietystikin saamaan kaikki rokotukset! Itsellä pääasiallinen syy kestoiluun ei tosin ole mikään hieno luonnonsuojeluaate vaan se, että ne on niin söpöjä ja meidän vauvan iho tykkää niistä.

Vierailija
9/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(itseni lisäksi) eikä mua oikeestaan henkilökohtaisella tasolla kiinnosta yhtään, mitä vaippoja ihmiset käyttää, en koskaan esim. kysy keltään, mitä vaippoja käytössä. (Ympäristön kannalta tietysti mielestäni olisi hyvä, jos käyttää kestoja). Olen opiskellut asiaa netissä ja ostanut vaippoja lastetarvike- ja ekokaupasta. Itsekään en tykkää fanaattisuudesta missään asiassa. :)

Vierailija
10/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jotkut kestovaipat ovat myös aika kivannäköisiä

-ihon kannalta en ole huomannut mitään eroa (kertikset satunnaisesti käytössä, koska kestoja ei vielä riittävästi)

Vierailija
11/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syinä tasapuolisesti hinta ja ekologisuus. Täyskestoilun estää lähinnä laiskuus - ei olla jaksettu etsiä sitä pitävää yökestovaippaa, kun ekat yritykset ei toimineet.

Vierailija
12/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee asia niin kuin ne on helpoin ja nopein. Kestovaippoja suostui lapselle pukemaan ja riisumaan, mutta yhtään vaippaa ei ole puolentoista vuoden kestoilun aikana pessyt saati ostanut.

5, kyllä sitä vähälläkin (jopa olemattomalla) tiedolla pääsee alkuun. Mulle ei oo tullu ees mieleen ottaa selvää missä paikkakunnan kestovaippayhdistys kokoontuu vai kokoontuuko ollenkaan. En myöskään ole tutustunut ko. yhdistyksen nettisivuihin. Aika pitkälle olen oman tietoni saanut vauva-lehden luomuperhe-keskustelupalstan avulla ja selaamalla eri kestovaippoja myyvien yritysten nettisivuja. Ei meilläkään aluksi ollut kuin kuusi harsoa ja mummon neulomat villahousut.

Vierailija
13/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOiko oikeasti noin pällejä ihmisiä edes olla olemassa?

Vierailija
14/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa rahdata jatkuvasti jätepusseja. Helpompi pyörittää konetta joka toinen päivä

Vierailija
15/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikku vihje,että niistä vaipoista tulee pissan haju todella paljon läpi.

Tunnen yhden lapsen,jolla käytetään kestoja niin tämä lapsi haisee aivan kauhealle.

Se kesto kun otetaan pois niin niin koko huone haisee sille.

Hoitakaa hygienia ainakin sitten vielä paremmin kuin hyvin, koska itse ette varmaan huomaa sitä hajua.

Säästöä kestoilusta...tuleeko?? oletteko ikinä laskenut koko vaippaiän vaipat ja sähkön ja veden?

Vai vaihatteko kerran,kaksi vain kestoja päivässä?

Ihan lapsen mukavuuden vuoksi käytin aikoinaan tavallisia vaippoja.

En itse haluisi sellaista tönkköä isoa vaippaa housuihini.

Lapsenne jos osaisi sanoa kumpaa vaippaa käyttäisi niin luulen,että voisi olla tavallinen ihan sen mukavuuden vuoksi.

Missä ihmeessä pesette ne paskavaipat?

Ei kai niitä voi suoraan laittaa koneeseen? Siellähän ne paskat " mukavasti" pyörisi koneessa.

Vai pesettekö ne ensin lavuaarissa? siinähän sitä säästöä tulisi kun vettä kuluu " mukavasti" .

Eniten kuitenkin se kestojen haju ihmetyttää!

Vierailija
16/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Esikoinen on atoopikko jolle kokeiltiin kaikki mahdolliset vaippamerkit kunnes viimeiseksi kokeiltiin kestoja. Iho kesti ne, joten kestoja sitten käytettiin vaikka niitä silloin (2001) vain vähän vaihtoehtoja.

2. Kakkosella käytettiin tietysti kestoja kun niitä kerran oli. Kakkosen kanssa alkoi hitaasti tajuamaan, että tässähän oikeasti säästää rahaakin.

3. Nyt kolmosta odotellessa vaipat on jo aikaa sitten myyty, mutta ostelen nyt kuitenkin taas kestoja. Olen viehtynyt niiden käyttämiseen ja tuntuu hienolta ajatukselta, että näin säästän rahan lisäksi myös luontoa.

Vastustan ehdottomasti kaikkea fanaattisuutta puoleen jos toiseen. En usko, että fanaattisuudella pääsee pitkälle, joten sympatiseeraan täysin sitä vastaajaa jonka kestovaippailun innostus jäi fanaattisen ryhmän vuoksi.

Vierailija
17/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan pikku vihje,että niistä vaipoista tulee pissan haju todella paljon läpi.

Tunnen yhden lapsen,jolla käytetään kestoja niin tämä lapsi haisee aivan kauhealle.

Se kesto kun otetaan pois niin niin koko huone haisee sille.

Ihan pikku vihjeenä, myöskin kertakäyttövaipat lemuavat kamalalta. Sitä ei huomaa silloin kun niitä itse käyttää. Mieheni kuvaa tätä hajua " kuin aikuisen miehen vehkeet olis viikon pesemättä" .

Säästöä kestoilusta...tuleeko?? oletteko ikinä laskenut koko vaippaiän vaipat ja sähkön ja veden?

On laskettu, säästöä tulee. Minulla on 3 lasta kestovaipatettuna ja laskin säästöä tulleen n. 1000 e, sisältäen sähkön, pesuaineen ja veden (vaipat pesen muun pyykin joukossa).

Lapsenne jos osaisi sanoa kumpaa vaippaa käyttäisi niin luulen,että voisi olla tavallinen ihan sen mukavuuden vuoksi.

Kaikki kestovaipat ei ole isoja tönkköjä. Minun lapseni ovat pyytäneet kestovaippaa mieluummin kuin kertistä.

Ei kai niitä voi suoraan laittaa koneeseen? Siellähän ne paskat " mukavasti" pyörisi koneessa.

Vai pesettekö ne ensin lavuaarissa? siinähän sitä säästöä tulisi kun vettä kuluu " mukavasti" .

Huuhtaisen bidésuihkulla kakat vaipasta wc-pönttöön, tai nyt kun lapsi on isompi niin ne menee sinne ihan tiputtamalle.

Vierailija
18/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaippojen pesuun kuluu vettä ja sähköä, niin ne ovat silti luontoystävällisempiä kuin kertakäyttövaipat.

Eikä niitä ole silti mikään pakko käyttää. Kukin tehköön kuten itsestä parhaalta tuntuu, en jaksaisi päätäni vaivata sillä miten naapuri vauvansa vaipattaa.

Vierailija
19/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen vastaus:

Käytämme kestoja päivisin, yöllä on kertis. Syitä: 1. luonto, 2. raha, 3. mukavat lapselle, 4. kauniita

Minä tunnen yhden kestoilijan itseni lisäksi, enkä kuulu mihinkään yhdistykseen. Yrityksen ja erehdyksen kautta ole opetellut ompelemaan kestoja. Nyt osaan tehdä jos liki yhtä ohuen vaipan, kuin kertakäyttöinen (hyvällä imukyvyllä)...

Vierailija
20/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kuitenkin se kestojen haju ihmetyttää!

[/quote]

Lainaan tässä yhden vastaajan viestiä koska se on malliesimerkki siitä, että ennakkoluuloja on tosi paljon. Ihan kuin toisten käyttämät kestovaipat olisivat joku uhka tälle kirjoittajalle. Jos uskaltautuisi kestoja kokeilemaan niin äkkiähän tuon huomaisi, että yllä mainitut ovat vain niitä ennakkoluuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän