Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Kuinka moni käyttää kestovaippoja? Syy: hinta vai luonto?

Vierailija
06.03.2007 |

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodissa ja pari lasta käyttää ryhmässä kestoja.

Säilytys on pieni pussi mihin laitamme lasten kestovaipat.

Pussi kun avaa niin lemahtaa tosi karsea haju ja tietysti sitten koko pieni vessa haisee lähes päivän sille ummehtuneelle.

Näissä lapsissa myös omanlaisensa haju.

Nyt kun ajattelen niin hyvinkin paljon mahdollista,että tämä lasten haju johtuu kestovaipoista.

Vierailija
22/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristö ja hinta. Laskin, että tulevat halvemmaksi. Meillä osakestoillaan, jolloin yöllä käytetään kertiksiä. Käytämme molemmilla lapsilla kestoja ja nuorempi perii vanhemman kestot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota ihmeessä niille kestoileville perheille, että antavat erilliset pussit jokaiselle vaipalle. Niin me olemme toimineet.

Ja mitenhän se pissan haju pinttyy noihin kestovaippoja käyttäviin lapsiraukkoihin?

Vierailija
24/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vasta roskiin ja tavallisista vaipoista pissan haju ei tule niin voimakkaana kun kestovaipoista.

Itse olen kanssa osa kestoilija.

Kotona kesto mutta reissussa kertis. En halua kantaa likaisia vaippoja pitkin vieraita ja kauppoja.

Olen siis itse huomannut myös tämä haju asiat niinkuin joku oli kirjoittanut.

Tosin ei ehkä kuitenkaan niin voimakkaana hajut tule kuin aikasempi kirjoittaja oli asian ilmaissut.

Vierailija
25/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, miten paljon ennakkoluuloja kestovaipoista on.

Vierailija
26/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä idiootteja, joiden älykkyys ei riitä tajuamaan kestovaippojen monia hyötyjä. Nämä muutenkin yksinkertaiset äidit ovat kertakäyttökulttuurin aivopesemiä, eivätkä välitä paskaakaan lastensa tulevaisuudesta vaan mieluummin keskittyvät tuijottamaan omaan napaansa ja menemään sieltä missä aita on matalin. Onneksi on myös meitä, jotaka osaavat ajatella omilla aivoillaan. Me valitettavasti joudumme kantamaan vastuun myös näiden itsekkäiden puolesta.

T. Kestovaippojen ja muutenkin järkevän kulutuksen kannattaja

Vierailija
27/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysennä pipon nyörejä ja kokeile uudestaan :))

Vierailija
28/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

an tuhoamalla luontoa noin törkeästi...

Vierailija:

ja sitten vasta roskiin ja tavallisista vaipoista pissan haju ei tule niin voimakkaana kun kestovaipoista.

Itse olen kanssa osa kestoilija.

Kotona kesto mutta reissussa kertis. En halua kantaa likaisia vaippoja pitkin vieraita ja kauppoja.

Olen siis itse huomannut myös tämä haju asiat niinkuin joku oli kirjoittanut.

Tosin ei ehkä kuitenkaan niin voimakkaana hajut tule kuin aikasempi kirjoittaja oli asian ilmaissut.

Vierailija
29/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten paasataan aivan tosissaan kaikille kestovaippoja suunnitteleville miten vaivalloista se on, miten ne haisee ja sontaa on joka paikassa ja ovat niiiin paksuja ja lapsi ei pysty niissä liikkumaan, iho ei kestä, saastuttaa enemmän kuin kertakäyttöiset ym propagandaa. Näin sitten moni kestovaippailua suunnitteleva alkaa ehkä epäillä suunnitelmiensa järkevyyttä. En ymmärrä miksi näin tehdään?! Miksi joku haluaa lannistaa ja käännyttää kestovaippailua suunnittelevat? Mielen köyhyyttä, jos suoraan sanotaan.

Vierailija
30/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestoja käytettiin kolmannella lapsella 8kk iästä alkaen kun tajuttiin kuinka hyviä ja helppoja ne ovat. Alussa osakestoiltiin ja lopussa jo lähes täyskestoiltiin. Päiväkodissa ottivat Fuzzit innolla vastaan. Enemmän takuulla lemusi toisten lasten vaipparoskis kuin meidän pojan vaippapussukka.

Rahan säästöä tulee pakostikin. Pois myydessä vaipoista sain lähes saman takaisin kuin minkä itse maksoin. (Tilasin jenkeistä huomattavasti Suomen hintoja halvemmalla.)

Meillä taitaa vaippailut olla vaippailtu, mutta jos vielä vauva saataisiin niin ilman muuta kestot hankittaisiin. Ne ovat niin suloisiakin! Ja jos poika sai itse valita ottaako Fuzzin vai kertiksen niin keston valitsi.

Vierailija
31/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kokemuksia sinulla, mutta ei kaikki kestovaippailijat ole samanlaisia fanaatikkoja.

Meillä on ollut kaikilla kolmella lapsella vaunut (rintareppu löytyy myös, mutta liinaa ei), myös pinnis on ollut kaikilla (siellä on nukuttu, kuka enemmän kuka vähemmän, olen öisin imettänyt myös paljon sängyssä, ja vauva on jäänyt helposti viereen), meillä ollaan sekasyöjiä, lapset on rokotettu ja varmaan liian helpostikin viety lääkäriin.

Vaippoja meillä on käytetty 1) ympäristöystävällisyyden ja 2) hinnan vuoksi. Rahaa on säästynyt kahden vaippailuvuoden aikana ihan kivasti.

Vierailija:

Pientä kiinnostusta olisi ollut aloittaa niiden käyttö ns. luonnon puolesta, mutta jo odotusaikana paikkakuntamme kestovaippayhdistys antoi itsestään niin fanaattisen kuvan, että halusin kiertää lahkon kaukaa.

Koska kestovaipat olivat minulle täysin vieras asia, olisin tarvinnut jonkun opastusta siihen (juuri tuollaiset yhdistykset ja tapaamiset ovat omiaan siihen). Mutta koska kyseinen yhdistys olin niin fanaattinen ja ehdoton, en voinut ottaa osaa heidän tapaamisiinsa.

Tuntui siltä, että en voi ottaa osaa tapaamisiin, sillä meillä oli mm:

-lastenvaunut (heidän mielestään kun lapsi ei tarvitse vaunuja, vaan lapsi tulee kantaa koko ajan kantoliinassa).

-lastensänky (sillä perhepeti oli ainoa oikea vaihtoehto).

-meillä ei syödä luomuruokaa, tai olla esim. kasvissyöjiä.

-annan rokottaa lapseni.

-käytän lastani lääkärissä ensisijaisesti, jos lapsi sairastuu (en kokeile luonnon omia kikkoja).

jne. jne.

Ja mikä pahinta, MINÄ EN IMETTÄNYT!!!! :O

Vierailija
32/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näitä idiootteja, joiden älykkyys ei riitä tajuamaan kestovaippojen monia hyötyjä. Nämä muutenkin yksinkertaiset äidit ovat kertakäyttökulttuurin aivopesemiä, eivätkä välitä paskaakaan lastensa tulevaisuudesta vaan mieluummin keskittyvät tuijottamaan omaan napaansa ja menemään sieltä missä aita on matalin. Onneksi on myös meitä, jotaka osaavat ajatella omilla aivoillaan. Me valitettavasti joudumme kantamaan vastuun myös näiden itsekkäiden puolesta.

T. Kestovaippojen ja muutenkin järkevän kulutuksen kannattaja

Ja tälläsellä asenteella varmasti monikin kiinnostuu kestovaipoista?

Meillä oli yhdellä lapsella puoli vuotta kestovaipat,mutta luovuimme niistä ja siittä syystä että muu perhe alkoi valittamaan hajusta enkä raaskinut isompia lapsia pakottaa nukkumaan makkarissa jossa haisi pissin ja lanoliinin sekasotku.

Jos joku kestoilee niin ok,mutta ei siittä nyt mitään elämän ja kuoleman kysymystä kuitenkaan kannata tehdä!

Meillä kulutetaan järkevästi ja säästetään luontoa monella muullakin tapaa!

Vierailija
33/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ympäristön ja vesistön puhtaus on tärkeitä asioita. Asumme kuitenkin maalla, eikä meidän jätevedenkäsittelyjärjestelmämme ole vielä iskussa (ei ole mahdollista liittyä kunnalliseen viemäriin kuten taajamissa yleensä). Järjestelmän uusiminen tulee ajankohtaiseksi melko pian. En siis ole halunnut kestovaippojen käytöllä lisätä lähialueiden vesistöjemme ravinnekuormaa. Olen lisännyt sitä vastoin jätekuormaa ja aiheuttanut ilmastonmuutosta, mutta se on minun tapauksessani mielestäni pienempi paha.

Kertakäyttövaipat ovat muuten mielestäni mukavammat liikkuvalla lapsella. Itseäni ainakin haittaisi kulkea mieletön paketti persuuksissa.

Meillä on lapsen iho pysynyt muuten aivan täydellisenä kun kestiksiä käyttävillä ystävieni lapsilla on ollut ongelmia vaippaihottuman kanssa.

Aion käyttää kuitenkin kestoja itsekin enemmän kun saadaan tuo jätevesiasia kuntoon. Ympäristön vuoksi, taloudellista säästöä en tavoittele.

Vierailija
34/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella on käytössä bambuiset vaipat, jotka on aivan ihanan ohuet (ohuempi paketti ku märkä kertis on) ja silkkisen pehmeät.

Vierailija
35/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hapettomissa olosuhteissa hajotessaan muodostavat kasvihuonekaasuja.

Vierailija
36/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kai sen huomaa mikä ero kestoilevilla on tähän valtaväestöön verrattuna. Miten joku ei kykene tuota päättelemään ihan maalaisjärjellä?

Yksi kertakäyttövaippa, jonka valmistukseen kuluu n. 2 dl raakaöljyä, joka on uusiutumaton luonnonvara. Vaippa ei todennäköisesti maadu 100:n vuoden aikana. Näitä vaippoja lapsi sitten kuluttaa vaippakautensa aikana useampia tuhansia. Mieti sitä määrää, yhden lapsen vaippoja, millaiset kustannukset ympäristölle mm. niiden kuljetuksista tulee.

Yksi kestovaippa, usein kotimaisista (luomu-)kankaista, suomalaisen käsityöyrittäjän valmistamana. Näitä tarvitaan parhaimmillaan se 30 kpl koko lapsen vaippaiäksi. Sen jälkeen ne voi vielä käyttää parilla kolmella lapsella. Sen jälkeen ne maatuvat kaatopaikalle kuskattaessa. Kuljetuksia ei tarvita niin paljon kuin kertisten kohdalla, pesut toki kuluttavat, mutta luontoystävälliset pesuaineet taitavat olla itsestäänselvyys kaikille kestoilijoille.

Vierailija
37/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäympäristöystävällinen materiaali.

Vierailija
38/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä kai sen huomaa mikä ero kestoilevilla on tähän valtaväestöön verrattuna. Miten joku ei kykene tuota päättelemään ihan maalaisjärjellä?

Yksi kertakäyttövaippa, jonka valmistukseen kuluu n. 2 dl raakaöljyä, joka on uusiutumaton luonnonvara. Vaippa ei todennäköisesti maadu 100:n vuoden aikana. Näitä vaippoja lapsi sitten kuluttaa vaippakautensa aikana useampia tuhansia. Mieti sitä määrää, yhden lapsen vaippoja, millaiset kustannukset ympäristölle mm. niiden kuljetuksista tulee.

Yksi kestovaippa, usein kotimaisista (luomu-)kankaista, suomalaisen käsityöyrittäjän valmistamana. Näitä tarvitaan parhaimmillaan se 30 kpl koko lapsen vaippaiäksi. Sen jälkeen ne voi vielä käyttää parilla kolmella lapsella. Sen jälkeen ne maatuvat kaatopaikalle kuskattaessa. Kuljetuksia ei tarvita niin paljon kuin kertisten kohdalla, pesut toki kuluttavat, mutta luontoystävälliset pesuaineet taitavat olla itsestäänselvyys kaikille kestoilijoille.

Minä todellakin toivon,että olet kiinnostunut muutenkin luonnonsuojelusta kuin vaippailun myötä! Vaippaikä kun on suhteellisen lyhyt aika ajateltuna koko ihmisen elinkaarta! Ja luontoa voi tuhota valitettavasti niin monella muullakinn tapaa kuin kertistelemällä!

Meillä kestoja käytettiin vain puoli vuotta,mutta en tuona aikana huomannut älykkyydessäni mitään muutoksia,johon viittaat viestisi alussa.

Luontoa suojellaan tässä perheessä monella tapaa ja sitä on tehty vuosikausia!

En kuitenkaan ottaisi tuollaista alentuvaa asennetta ihmisiä kohtaan,jotka eivät ole asioihin perehtyneet. Koska tällöin voisimme jokaisen palstalaisen tuovan esiin oman erikoisosaamisensa ja sen myötä alentuvat kommentit ihmisille jotka eivät ole ko. aiheeseen tutustuneet.

Esimerkkinä vaikkapa: Miten uppotukit vaikuttavat pyhäjärven kalojen seksuaalielämään?

Vierailija
39/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yhtyä edelliseen mielipiteeseen.

Mä olen huomannut kymmenien vuosien aikana,että ystävällisellä asenteella saa huomattavasti enemmän ihmisiä tekemään järkevämpiä valintoja luonnonkin suhteen kun aliarvioimalla toisen älykkyyttä!

Valitettavasti tietämättömyyttä on tosi paljon. Oon keskustellut ihmisen kanssa,joka ei ollut kuullutkaan kierrättämisestä,muttei mieleeni kyl tullut kaverin älykkyyttä alkaa mollaan!

Tälläset fanaatikot ja yhden asian tiimoilla luontoa suojelevat tekevät kyllä paljon hallaa rakkaalle luontoäidillemme pelkästään avaamalla suunsa ja karkottamalla ihmisiä kauemmas luonnon suojelusta!

Vierailija
40/62 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippoja käyttävät ehkä ymmärtävät sen miksi välillä voi hiiltyä näissä kestovaippakeskusteluissa eikä jaksa aina olla niin ymmärtäväinen. Kun on kolmen lapsen vaippa-ajat jatkuvasti kuunnellut ihmisten kyseenalaistamista tuon luontoystävällisyyden suhteen niin ei aina kaikille jaksais ystävällisesti perustella ja kauniisti puhua.

Ja minusta tuo pitäis oikeasti olla ihan arkijärjellä käsitettävissä mikä ero on tuhansien ja kymmenien vaippojen välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän