Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haarovälin hikoilu

Vierailija
14.02.2025 |

Onko tämä nyt joku ikähomma kun neljänkympin jälkeen alkoi tällainen vaiva että yön aikana hikoilee haaroväli niin paljon että on alkkarit märkänä niin että vois luulla kuseksineensa alleen. Sitten haisee ihan homeelle kun kosteet pöksyt jalassa ollut.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mä laitan sinne ihan vaan antiperspiranttia. Tuossa ei siis ainakaan itselleni märkyyttä tuota emätin tai limakalvot, vaan nimenomaan nivusalueen iho hikoilee. Sinne voi ihan hyvin laittaa antiperspiranttia ja ongelma on hoidettu.

Oletko kokeillut ihan vaan pesemistä? 

Kaksi kertaa päivässä pesen kyllä. Mutta ilman antiperspiranttia silti ehtii tulla voimakasta hajua. Tällaista ongelmaa ei ollut ennen 40 vuoden ikää, eli liittynee hormonimuutoksiin. Kun täälläkin moni sanoo, että samassa iässä alkanut tulemaan. Lihavakaan en ole, painoindeksi 21. 

Vierailija
42/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 40+ iässä ja nivushiki(ongelma) on tuttua.

Nyt uutena on tullut decoltee-alueen hikoilu, onko muilla kokemusta?   Hankin juuri yöksi v-aukkoisen paidan, josko olisi ilmavampaa nukkua.

Mä hikoilin nuorempana aiva naurettavan vähän. En tarvinnut edes deodoranttia. Neljääkymppiä lähestyessä aloin hikoilla enemmän, ja pari vuotta sitten oli hikoilun huippu, jolloin hikoilin öisin aivan valtavia lammikoita (minulla ei siis ollut mitenkään kuuma, heräsin vain iha hikisenä). Mä hikoan eniten just rinnasta ja nivusista, mutta tämä siis tällä hetkellä vain, kun liikun enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puheenaiheena nyt pihi vai pehi eli molemmat?

Ilmeisesti nihi. :D

Vierailija
44/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämää, näitä erlaisia muutoksia tulee läpi elämän.

Pikkari/kuukautissiteet aiheuttaa myös tuota.

Puhu vain itsestäsi. Naisen elämään ei todellakaan kuulu homeelle haiseva alapää.

Eihän tuossa niin kerrottukaan.

Vierailija
45/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa linolaa

Vierailija
46/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötarkoitus

Voidetta käytetään paikallisesti ihon tulehduksiin ja allergioihin silloin, kun ihottuma märkii tai sellaisen vaara on ilmeinen. Infektion taustalla voi olla myös hiivasieni. Tyypillisiä käyttöaiheita ovat kutiavat ihotulehdukset, allergiset ihottumat, maitorupi, peräaukon ja sukuelinten seudun kutina, lievät palovammat, pesuaineihottumat, vaippaihottuma, auringonpolttamat ja hyönteisten pureman ärsyttämä iho.

https://www.yliopistonapteekki.fi/sibicort-emulsiovoide

Vierailija
47/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 40+ iässä ja nivushiki(ongelma) on tuttua.

Nyt uutena on tullut decoltee-alueen hikoilu, onko muilla kokemusta?   Hankin juuri yöksi v-aukkoisen paidan, josko olisi ilmavampaa nukkua.

Mä hikoilin nuorempana aiva naurettavan vähän. En tarvinnut edes deodoranttia. Neljääkymppiä lähestyessä aloin hikoilla enemmän, ja pari vuotta sitten oli hikoilun huippu, jolloin hikoilin öisin aivan valtavia lammikoita (minulla ei siis ollut mitenkään kuuma, heräsin vain iha hikisenä). Mä hikoan eniten just rinnasta ja nivusista, mutta tämä siis tällä hetkellä vain, kun liikun enemmän. 

Estrogeeni alkoi vähenemään. Minä hikoan päästä ja jaloista niin että tyyny ja jalat voivat olla liko märkinä kun herään. Neli kymppisenä voi olla vaihdevuodet jo alkaneet ja kannattaa käydä estrogeenitasot testaamassa. Joku hikoilu tiettyyn ruumiinosaan on sen merkki että ei se voi ihan normaalia olla.

Vierailija
48/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mä laitan sinne ihan vaan antiperspiranttia. Tuossa ei siis ainakaan itselleni märkyyttä tuota emätin tai limakalvot, vaan nimenomaan nivusalueen iho hikoilee. Sinne voi ihan hyvin laittaa antiperspiranttia ja ongelma on hoidettu.

Oletko kokeillut ihan vaan pesemistä? 

Kaksi kertaa päivässä pesen kyllä. Mutta ilman antiperspiranttia silti ehtii tulla voimakasta hajua. Tällaista ongelmaa ei ollut ennen 40 vuoden ikää, eli liittynee hormonimuutoksiin. Kun täälläkin moni sanoo, että samassa iässä alkanut tulemaan. Lihavakaan en ole, painoindeksi 21. 

Jos tämä on ap:n tekstiä, niin ehdottaisin kyllä gynekologilla käyntiä. Kun peseydyt hyvin (intiimipesuaineella?) ja vaihdat puhtaat alushousut aamuin illoin, olet varmaankin tehnyt mitä voit. Et kerro, onko jotain hormonilääkitystä käytössä tai joitain sairauksia tai seksitapoihin liittyviä muutoksia. Ne eivät tällaiselle palstalle kuulukaan, mutta jostain syystä kuitenkin olet halunnut kysyä neuvoa tätä kautta.

Vierailija
49/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ikään ehtineenä olen tajunnut, miksi tädeillä oli aina talkkia kylpyhuoneen kaapissa.

Ihan käsittämätöntä tämä nivushiki, terveisin kohtalotoveri.

Se nivushiki ja se HAJU🤮

Vierailija
50/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan suihkun jälkeen nivusiin hajustamatonta deodoranttia. Ei ärsytä ihoa, eikä haise.

Vierailija
51/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavien ongelmia

Ei. Iän ja hormonimuutosten tuomia ongelmia.

Vierailija
53/62 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä tuuletetaan alapäätä eli ei pikkareita eikä yökkäreitä nukkuessa. Ei haise hiki eikä pikkarit hierrä nivusia.

Toki pesu ennen yöunia täytyy muistaa, ettei päivähiki pääse muhimaan.

Vierailija
54/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavien ongelmia

Onko näin?

Vierailija
55/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet. Älä homeista housua pidä. 

Vierailija
56/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavien ongelmia

Ei. Iän ja hormonimuutosten tuomia ongelmia.

Eli laihtuminenko ei auta?

Vierailija
57/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla joku bakteeri nivusissa jos yön jälkeen haisee homeelta?

vanhat ja pilaantuneet homehtuu

Vierailija
58/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän miehenä joskus triple dry suihketta, se deo mallinen, nimenomaan haaroihin nivuset hikoilee välillä niin paljon, että alkkaritkin ihan kosteet

Vierailija
59/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynet suosittelee nukkumista ilman pikkareita

Vierailija
60/62 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi vaihtarivaiva, jota olen itse potenut parikymppisestä saakka.

Minulla ei hikoa enkä ole koskaan hionnutkaan mistään muualta kuin päästä ja perseestä. Toisikohan vaihtarit tähän toivottua muutosta ja hikoilisin tulevaisuudessa vaikkapa kainaloista kuten normaalit ihmiset.