Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on työttömiä jos on 4 työhakemusta laitettava kk

Vierailija
14.02.2025 |

Eikö toimi?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tekee 10 hakemusta päivässä. Olen ollut työpaikassa elämäni aikana. Olin tet harkassa valtion konttorissa ja olin kaikki kesät sen jälkeen siellä.

Opiskeluaikana vaihdoin paikkakuntaa ja olin pikaravintolassa. Työharjoittelut tein yhdessä isossa talousfirmassa ja siellä oon edelleen. 

Suhteet alalle on mitä on. Kun työpaikkoja aletaan karsimaan, ei uusia paikkoja synny

Vierailija
42/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jokaista työpaikka hakee joku 8 000 ihmistä

Miksi meillä on sitten avoimia työpaikkoja lähemmäs 20 000kpl? 

Osa on muodon vuoksi mainostuksena tehtyjä ilmoituksia, osa vuokrafirmoilta joilla ei ole töitä mutta haluavat ihmisiä listoille, osa on lääkärien/psykologien yms ammattilaisten hakuja ja sitten epämääräinen läjä provikkamyyjiä ja muuta arveluttavaa. Ammattilaisia on varmaan liian vähän ja ymmärtänet että raksaukon on ihan turha lääkärin paikkaa hakea. Vuokrafirman listoille varmaan menee ja tollasta mainostustakin voi hakea. Provikkamyyntiin ei keski-ikästä örisemällä kommunikoivaa raksaukkoa oteta. Kotisiivoukseenkaan ei oikein kelpaa kun kotosallakin on emäntä hoitanut noi siivoushommat (toki ukko on vähä autellu) . 

Näin se on. Virkailija vakuutteli minulle, että kyllä sinne pikaruokaravintolaan palkataan vanhempiakin ihmisiä. No olen asioinut kys. olevassa paikassa asiakkaana. Kaikki työntekijät ovat parikymppisiä. Kerroin tämän virkailijalle. Kaikkea ne sumuttaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂 no mut eihän siinä mitään menetä kun hakee 😂

Vierailija
44/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti tekee 10 hakemusta päivässä. Olen ollut työpaikassa elämäni aikana. Olin tet harkassa valtion konttorissa ja olin kaikki kesät sen jälkeen siellä.

Opiskeluaikana vaihdoin paikkakuntaa ja olin pikaravintolassa. Työharjoittelut tein yhdessä isossa talousfirmassa ja siellä oon edelleen. 

Suhteet alalle on mitä on. Kun työpaikkoja aletaan karsimaan, ei uusia paikkoja synny

Just just että 3650 hakemusta vuodessa. Aivan. Näkisitkö ,että sulle olis 3650 sopivaa työpaikkaa avoimena?

Vierailija
45/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on avoinna yli 20 000 työpaikkaa. Mikäli niihin hakisi "Joku 8 000 ihmistä", tekisi tämä 160 000 000 työhakemusta.

Ei pidä paikkaansa.

Moni työtön on vain saamaton, tai halua oikeasti töihin. Ymmärrän kyllä pääkaupunkiseudun kilpailun, mutta töitä voi hakea myös muualta, sitä varten on esimerkisi liikkuvuusavustus.

Minä olin saamaton ja laiska työtön ja lähdin 1,5 vuotta sitten opiskelemaa ammattiin, jossa oli työvoimapula. Koulutus on kolmevuotinen, mutta valmistun jo nyt, 1,5 vuoden jälkeen. Niin saamaton ja laiska olen. Mutta ongelma on se, että alalla ei olekaan enää työvoimapulaa, vaan työpula (= ei ole tilauksia), jonka vuoksi joka firmassa on ahkeria ja toimeliaita työläisiä lomautettuina.

Vierailija
46/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on avoinna yli 20 000 työpaikkaa. Mikäli niihin hakisi "Joku 8 000 ihmistä", tekisi tämä 160 000 000 työhakemusta.

Ei pidä paikkaansa.

Moni työtön on vain saamaton, tai halua oikeasti töihin. Ymmärrän kyllä pääkaupunkiseudun kilpailun, mutta töitä voi hakea myös muualta, sitä varten on esimerkisi liikkuvuusavustus.

Minä olin saamaton ja laiska työtön ja lähdin 1,5 vuotta sitten opiskelemaa ammattiin, jossa oli työvoimapula. Koulutus on kolmevuotinen, mutta valmistun jo nyt, 1,5 vuoden jälkeen. Niin saamaton ja laiska olen. Mutta ongelma on se, että alalla ei olekaan enää työvoimapulaa, vaan työpula (= ei ole tilauksia), jonka vuoksi joka firmassa on ahkeria ja toimeliaita työläisiä lomautettuina.

Sama juttu mulla. Tympii. 

Vierailija
47/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla kuvittelet HAKEMUSTEN lisäävän työpaikkoja?

Ei, kyllä ne pitää olla TYÖNANTAJAT, jotka jollakin tavalla työpaikkoja lisäävät ja ottavat työttömiä töihin.

Vierailija
48/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ostamaan kotimaista, palveluja, tuotteita, syö ravintoloissa. Näin niitä työpaikkoja tulee. Ei tarvitse kirjoitella työttömistä.

Vierailija
49/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä ne pitää olla TYÖNANTAJAT, jotka jollakin tavalla työpaikkoja lisäävät ja ottavat työttömiä töihin.

Miksi meillä on avoimia työpaikkoja jos jokaiseen työpaikkaan tulee niin paljon hakemuksia? 

Vierailija
50/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä on avoimia työpaikkoja jos jokaiseen työpaikkaan tulee niin paljon hakemuksia? 

Ammattilaisia ei ole tyrkyllä. Osa paikoista ei oikeasti ole olemassa.

Vierailija
51/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu työttömät on vaan vähän tyhmää sakkia kun eivät kelpaa edes siivoojiksi eikä kaupan kassalle.

Vierailija
52/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Potkujen antaminen helpottuu radikaalisti."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b6020f87-89e5-481b-8f37-4f8cf738a…

Miksi spämmäät tätä joka helvetin ketjuun?

Vierailija
53/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu työttömät on vaan vähän tyhmää sakkia kun eivät kelpaa edes siivoojiksi eikä kaupan kassalle.

Siivoojalta vaaditaan hyvää kuntoa. Kaupan kassalta sitkeyttä kestää yksitoikkoisuutta. Tyhmyydellä ei ole osuutta tässä asiassa.

Vierailija
54/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalle on todella paljon hakijoita, avoinna lähinnä nollasopparillisia keikkapaikkoja. Esim Eezy hukkuu noihin hakemuksiin ja ottaa vain harvoihin yhteyttä. Listoilla paljon sakkia samojen keikkojen perässä. 

Siivouksiin haluavat ammattilaisia. Muun alan ihmisiä eivät ota, koska he läksisivät pois heti kun saa oman alan paikan. Kyllä ne sinnekin haluaa pitkäaikaisia hyviä työntekijöitä joilla on muutakin motivaatiota ja innostusta työhön ku kehno palkka. 

Vierailija
55/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo voisi laittaa työnantajille velvollisuuden työllistää esim. Yksi uusi työntekijä neljääkymmentä hakemusta kohden. Muuten tulee sanktioita.

Tämä on hyvä ehdotus. Saattaisi nopeasti loppua se 4 hakemusta/kk velvoite.

Et nyt ota huomioon sitä faktaa, että taantumassa ja huonossa taloudellisessa tilanteessa yksikään yritys ei rekrytoi, koska se ei ole kannattavaa.

Kyllä tiedän. Saattaisi käydä niin, että kun olisi palkkattava, niin äkkiä se työnhaku velvoite loppuisi yrittäjien vaatimuksesta. Tää oli pointti.

Et tiedä etkä näytä ymmärtävän. Ajatuksena hieno, mutta edelleen jos yritysten taloudellinen tilanne on huono, niin silloin ei ole kannattavaa rekrytoida eli sinun tai kenen tahansa muun palkkaamiseen tarvitaan rahaa ja ellei sitä ole, niin ketään ei rekrytoida.

Vierailija
56/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tarjoaville yrityksille pitäisi olla velvoite käydä koputtelemassa työvoimatoimiston asiakkaiden ovilla. 

Vierailija
57/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein oikein viimosen päälle hyvän cv.n hakemuksen tueksi, mutta silti se vastaus on aina sama, Et valitettavasti tullut valituksi haastatteluun/työhön. 

Et ole yksin, joten ei kannata luovuttaa. <3

Vierailija
58/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä avoinna olevia työpaikkoja löytyy?

Kysyin virkailijalta, että saako niitä samoja paikkoja hakea kerta toisensa jälkeen ja se katsotaan hyväksytyksi hakemiseksi. Ei osannut vastata.

Mulle virkailija sanoi, että samaan paikkaan saa hakea monta kertaa, ja esim. lähettää useampia avoimia hakemuksia samaan firmaan. Ei ole kuulemma missään kielletty. Näin ainakin viime keväänä kun olin työtön.

Vierailija
59/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päättäjät tätä tajua? Voisin hyvin laittaa 10 hakemusta vähintään. Mutta todennäköisyys saada töitä on 1 % koska olen 62-vuotias.

Oletpa optimistinen. Todennäköisyys noilla kilometreillä on miinusmerkkinen. Tsemppiä, toinen kuuskymppinen.

Vierailija
60/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska töihin mennään, ei haeta.

No kerro urpo mitenkä tämä niinkuin 2025 toimii,menet sisään toimistoon ja sanot tulin jumalauta töihin ja isket vakuudeksi nyrkkiä pöytään vai.Hapuilet uhkaavasti povitaskua ja katsot sitä tulevaa työnantajaa uhkaavasti lipan alta silmiin.

PM urpo on ottanut työnteon esteet pois, joten töihin siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän