Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni muutti iäkkään isoäitimme luokse

Vierailija
14.02.2025 |

Säälin sekä siskoa ja mummoamme. Siskoni ei tee minkäänlaisia kotitöitä ja elää miten lystää, säälin vanhaa ihmistä joka joutuu kestämään tällaista. Toisaalta säälin ja häpeän siskoani. En voi kertoa ystävilleni missä isosiskoni asuu, se vaan hävettää liikaa.

Onko tuollainen normaalia? Miksi aikuinen haluaa asua mummonsa kanssa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet asuu, koska hoitavat samalla isovanhempaansa

Vierailija
2/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä! Tuohan on mielettömän hienoa, että on vanhan ihmisen apuna ja seurana. Olisipa itselläkin aikanaan vanhana tuollainen onni, että olisi joku kultasydäminen sukulainen, joka tuohon ryhtyisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää hyväkseen.

Vierailija
4/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lypsävät samalla kaikki rahat hoidokiltaan.

Vierailija
5/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vain kuinka isovanhemman rahat häipyy tililtä.

Vierailija
6/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten tuo sisko muka auttaa jos loisii nurkissa eikä tee edes kotihommia? Vanha mummo passaa ja palvelee ja maksaa kaiken?

Vierailija
7/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä! Tuohan on mielettömän hienoa, että on vanhan ihmisen apuna ja seurana. Olisipa itselläkin aikanaan vanhana tuollainen onni, että olisi joku kultasydäminen sukulainen, joka tuohon ryhtyisi. 

Ei kukaan tule vain ihan hyväntekeväisyyttään vaan ihan hyötymistarkoituksessa.

Vierailija
8/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on loisija sukuunsa tullut, tuskin mummo mikään kultakaivos on. Kadehtija vielä onnettomampi.

Vierailija
9/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tule vain ihan hyväntekeväisyyttään vaan ihan hyötymistarkoituksessa.

No, kyllä sitä mielellään jotain hyötyä antaakin auttajalle, totta kai. Testamentissakin sitten muistetaan todennäköisesti.

Vierailija
10/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen.

Vierailija
11/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vain kuinka isovanhemman rahat häipyy tililtä.

Kunpa häipyisikin.

Minäkin olen sanonut lapsilleni, että se saa minulta omaisuuteni, joka pitää minusta huolta. Ihan turhaa lotkutusta muilta.

Tiedän keinot, joilla tätä ei katsota etukäteisperintönä.

En välittäisikään niistä kateellisista sikoista.

Vierailija
12/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä 50 v nainen asun tällä hetkellä äitini kanssa. Hän on vanha ja sairas ja omaishoitajana ollut isä kuoli loppusyksystä. Minä kun olen lapseton ja sinkku, niin ajattelin että voin äitiä auttaa. Nyt siis asun 84-vuotiaan äitini kanssa heidän isossa omakotitalossa. Teen it-alan etätyötä täältä käsin. Laitan ruokia, teen lumitöitä, siivoan, mahdollistan että äiti pystyy vielä asumaan rakkaassa kodissaan, kun ei millään haluaisi mihinkään kerrostaloihin tai palvelutaloon. Eikä tarvi olla niin yksin, kummankaan. En varmasti tule koskaan katumaan tätä, että autan äitiä hänen viimeisinä vuosinaan. Enkä yhtään häpeä sitä, että asun äitini luona, ihan outo ajatuskin.

Vierailija
13/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä 50 v nainen asun tällä hetkellä äitini kanssa. Hän on vanha ja sairas ja omaishoitajana ollut isä kuoli loppusyksystä. Minä kun olen lapseton ja sinkku, niin ajattelin että voin äitiä auttaa. Nyt siis asun 84-vuotiaan äitini kanssa heidän isossa omakotitalossa. Teen it-alan etätyötä täältä käsin. Laitan ruokia, teen lumitöitä, siivoan, mahdollistan että äiti pystyy vielä asumaan rakkaassa kodissaan, kun ei millään haluaisi mihinkään kerrostaloihin tai palvelutaloon. Eikä tarvi olla niin yksin, kummankaan. En varmasti tule koskaan katumaan tätä, että autan äitiä hänen viimeisinä vuosinaan. Enkä yhtään häpeä sitä, että asun äitini luona, ihan outo ajatuskin.

Ei tarvitse hävetä, tietenkään. Mutta silti olen sitä mieltä, että äitisi olisi nyt helpompi sopeutua kerrostaloon kuin myöhemmin. Tai oikeastaan tämä muutto olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten.  

Äitisi saattaa hyvinkin elää vielä vaikka 10 vuotta, eikä kunto ja kognitiiviset kyvyt ainakaan parane. 

Vierailija
14/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kertoisit kuvitteellisille ystäville, missä sun siskosi asuu? Miksi sinun ystäviäsi kiinnostaisi paskaakaan?

Vierailija
15/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun äitis on varmaan mukava ihminen, kaikkien äidit ja lapset ei oo mukavia.

Vierailija
16/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hävetä, tietenkään. Mutta silti olen sitä mieltä, että äitisi olisi nyt helpompi sopeutua kerrostaloon kuin myöhemmin. Tai oikeastaan tämä muutto olisi pitänyt te

Kyllä minä voin asua hyvinkin täällä 10 vuottakin, meillä on mukavaa yhdessä. Mullakin oli yksin yksinäistä ja merkityksettömän oloista elämä, nyt tuntuu että elämällä on taas tarkoitus ja merkitys. 

Vierailija
17/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet käyvät töissä eivätkä elä "elää miten lystää" elämää.

Jos siskon omat asiat eivät ole hallinnassa, niin kuka katsoo ettei vanhuksen asiat mene tämän "huolehtiessa" vielä huonompaan suuntaan.

Vierailija
18/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on loisija sukuunsa tullut, tuskin mummo mikään kultakaivos on. Kadehtija vielä onnettomampi.

Lähinnä olisin mummon tilanteesta huolissaan, jos sinne omat asiansa jo sotkenut muuttaa.

Vierailija
19/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse Netflixiä kukaan, kun

vaavimamatsut vetää hatusta.

Hyvä hyvä, jatkakaa kirjoitusharjoituksia..

Hattivatti-mummu ja Hattivatti-sisko

voivat hersyä uusia hahmoja vaikka 

viikoittain.

Ruotsinkielinen J. Donner totesi

legendaarisesti mainoksessa:

'Lukeminen kannattaa aina.'

Kirjoittaminen myös ja etenkin se.

Vierailija
20/23 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri muutti sairaan äitinsä luokse kotitaloon asumaan. Kaverini on lapseton ikisinkku ja totesi, että miksipäs ei, kun äitikin tarttee apua.

No se apu ei kaverin siskolle kelvannut. Kaverini ei kuulemma siivonnut tarpeeksi eikä ylipäänsä siskonsa mielestä tehnyt mitään tarpeeksi hyvin. Hyväksikäyttikin vielä vanhusta. En kyllä ymmärrä miten, kun omaisuuttakaan ei ollut kuin se vanha talo siellä maaseudulla. Ja kaverini tuntien, ei hän mikään laiska ja siivoton ole. No, riitelyksi se meni siskoksilla ja kaverini muutti pois eri kaupunkiin, äiti meni hoitokotiin ja talo jäi tyhjäksi. Tai no se oli kaksi kuukautta tyhjillään ja se besserwissersisko muutti sinne.