käykö joku syömässä noiden ravintoloiden tai kahviloiden aamupaloja?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän kaupungissa on sellainen trendi, että vanhat papat käyvät kahviloissa aamupuurolla. En tiedä miksi, kun luulisi että puuron keittäminen olisi helppoa, vaikka olisikin joku vanha leskimies tai muuten yksinäinen vanhus. Tulee kyllä kalliit puurot, jos käy useamman kerran viikossa.
Lähtee päivä käyntiin kun käy jossain. Kotona homehtuu ja aivot rappeutuu.
Joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mietin vain sitä kallista puuroa, joka olisi helppo tehdä itse. Kahvikupin ääressäkin voi tavata ihmisiä, ei siihen puuroa tarvita.
Ei siellä nyt yleensä puuroa syödä tai juoda pelkkää kahvia. Aamupalabuffet on jotain ihan muuta.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulee. Yhden hinnalla ostan terveellistä kurmeeta Liitistä neljäksi päiväksi.
Kyse on vieläkin siitä tunnelmasta tai ilmapiiristä. Minäkin haluan välillä kotoa pakoon etätöitäni. Ei auta, vaikka odottaisi kaviaarit omassa jääkaapissa. Kaipa ihmiset laskea osaavat. He maksavat siellä kahvilassa siitä kahvilasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei sellaista kuullttuuria haluta suosia.
Jos satut yöpymään hotellissa, jossa on tarjolla runsas aamupala, niin voit huomata että etenkin viikonloppuisin siellä voi olla kaveriporukoita pelkällä brunssilla.
-ohis
Silti täällä ei näy ihmisiä aamuisin syömässä terasseilla kahvikupin ääressä jotain päivittäistä paikallista aamiaista, toisin kuin missä vaan muussa maassa. Sellaista kulttuuria Suomessa ei ole.
Mä käyn toimistopäivinä kyllä. Olen aamu-uninen, eikä huvita herätä yhtään aikaisemmin siksi, että tekisin aamupalaa. Niinpä käväisen sitten työhön tullessani aamupalallla, työpaikkani on sellaisessa toimistohotellissa, jossa on kaksikin paikkaa josta saa hyvää aamupalaa joten yleensä jommassakummassa niistä käyn. Rahaa en mieti, olen hyvätuloinen sinkku, ja elämäni suola on juuri sellaiset arjen nautinnot kuin hitaasti haudutettu puuro arkiaamuna, tai joku skagentäytteinen croissant vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos satut yöpymään hotellissa, jossa on tarjolla runsas aamupala, niin voit huomata että etenkin viikonloppuisin siellä voi olla kaveriporukoita pelkällä brunssilla.
-ohis
Silti täällä ei näy ihmisiä aamuisin syömässä terasseilla kahvikupin ääressä jotain päivittäistä paikallista aamiaista, toisin kuin missä vaan muussa maassa. Sellaista kulttuuria Suomessa ei ole.
Kyllä täällä Helsingissä ainakin näkyy. Mun työpaikan alakerrassa on kahvila/ravintola, jossa on aina paljon ihmisiä aamuisin nauttimassa niiden puuro- ja jogurttibaarin antimista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän kaupungissa on sellainen trendi, että vanhat papat käyvät kahviloissa aamupuurolla. En tiedä miksi, kun luulisi että puuron keittäminen olisi helppoa, vaikka olisikin joku vanha leskimies tai muuten yksinäinen vanhus. Tulee kyllä kalliit puurot, jos käy useamman kerran viikossa.
Sua tämä ilmeisesti jotenkin häiritsee? Hyvähän se on että ikäihmisillä on omat sosiaaliset kuvionsa jopa täällä yksinäisten maassa.
Miksei kävisi? Kyllä mä olen käynyt useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Otan nykyään aina hotellin ilman aamupalaa, ja käyn mielummin omaan aikaan jossakin kahvilassa tms. aamupalalla. Hotelliaamiaiset ja se aikataulus kyllästyttää.
Aamuvirkkuna odotan, koska pääsen hotelliaamiaiselle ja syön sitten rauhassa pitkään. Kahviloissa ei saa yhtä monipuolista aamiaista.
Sama. Meillä aukeni tuossa lähellä uus lounaspaikka joka tarjoaa myös aamiaista mutta se oli kyllä pettymys - mulla on kotona joka aamu enemmän sortteja kuin heidän aamiaispöydässä. Lähihotellilla käyn aina välillä aamiaisella, mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Kyllä täällä Helsingissä ainakin näkyy. Mun työpaikan alakerrassa on kahvila/ravintola, jossa on aina paljon ihmisiä aamuisin nauttimassa niiden puuro- ja jogurttibaarin antimista.
No täällä Helsingissä ei näy kun vertaa muihin maihin joissa se on jokaisen ihmisen normaalia toimintaa eikä vain työpaikan alakerran kahvilan jengin. .
Aamiainen , eikä mikään aamupala!! Ja kyllä, silloin tällöin olemme käyneet hotelliaamiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuran vuoksi? Pääsee käymään ulkona, eikö tarvitse yksin istua kotona koko aikaa?
Joillakin meillä on sellainen periaate, että ihan kaikessa ei tarvitse säästää.
Musta on kiva nähdä että meidän kylän kaupalla on aina joku ukkokööri kahvittelemassa. On kai vähän sellaista seutua että ukkelit on tunteneet toisensa koko ikänsä ja kaveruus jatkuu loppuun asti. Tiedä sitten onko mummeleilla omat ompeluseuransa.
Ihan muuten vain en viitsi herätä niin aikaisin. Hotellissa ollessa tietysti aamupalalle. Ja aika ajoin käyn aamulla verikokeissa, joita edeltää paasto. Silloin on ihanaa mennä kunnon aamupalalle lähimpään kahvilaan..
Vierailija kirjoitti:
He haluavat lähteä aamulla tapaamaan jo muita papparaisia ja katsella menoa ja meininkiä kadulla ja baarissa jos ovat yksinäisiä. Itse käyn usein baarissa aamukahvilla joka tarkoittaa yksi cappuccino ja voisarvi. Se on aamutuimaan ihan virkistävä reissu ja aina tapaa juttukaverinkin kun useat naapuritkin käyvät samassa kahvilassa. Puuron keittäminen on helppoa tietty mutta mitä sitten jos tulee kalliimpi puuro ja eläke riittää siihen. Miten aina pitäisi ajatella RAHAA? Itse ainaskin eläkeläisenä tykkään tehdä just niinkuin minulle sopii, en tiennytkään että on tommosia pragmaattisia kalliin puuron ajattelijoita vai onko se kateus?
Useinkin. Ihana tapa aloittaa viikonloppu ystävien kanssa brunssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kahvilat ja ravintolat niitä tarjoaisi, jos niille ei olisi kysyntää. Tai ainakin ne jäisivät aika nopeasti pois valikoimista.
No jos kahvin ja pullan tuotantokustannukset on joku 2-3 euroa, niin hyvinhän niitä voi tehdä vitriiniin myös odottamaan lounaaseen asti ja myydä 9 eurolla.
Kahvi ja pulla EI OLE aamiainen!
AAMIAISSETTI #2 / 12,40 €
Täytetty sämpylä
Välipala / smoothie / puuro
Kahvi / tee
AAMIAISSETTI #3 / 13,70 €
2 munan omeletti (3 munan omeletti +1 €)
Pieni sivusalaatti
Välipala / smoothie / puuro
Kahvi / tee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua tämä ilmeisesti jotenkin häiritsee? Hyvähän se on että ikäihmisillä on omat sosiaaliset kuvionsa jopa täällä yksinäisten maassa.
Se on kuule seurapiiritapahtuma! Ihan niinkuin ennen, ukot istui veijoessolla aamukaljalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Otan nykyään aina hotellin ilman aamupalaa, ja käyn mielummin omaan aikaan jossakin kahvilassa tms. aamupalalla. Hotelliaamiaiset ja se aikataulus kyllästyttää.
Eikö se sisälly Suomessa hintaan otti sen tai ei.
Ei ole kaikissa hotelleissa. Viimeksi kysyttiin otanko aamiaisen vai ei, vaikutti hintaan. Eikä tule turhaa jätettä.
En ole käynyt, mutta tänään syötiin tilattu aamupala.
Puuroa, hedelmäsalaattia, lohibaagel, jääespresso, mies otti tavallisen kahvin ja 2 ardolsin donitsia.
Wolttiin laitoin illalla ja aamu ysiltä tuli. Kelpaa taas etätyöläisten naputtaa konetta. Ystävänpäivän kunniaksi.
Eikö se sisälly Suomessa hintaan otti sen tai ei.