SUUMA, VAAVAA ja RAMADA!
Kirjoittelimme vielä muutama viikko sitten tuolla eräässä vyöhyketerapiaa koskevassa ketjussa. Nyt kiinnostaisi tietää, mitä teille kuuluu.
Meille kuuluu useimmiten oikein hyvää. Viimeinen, kolmas vyöhyketerapiakäynti oli kohta kolme viikkoa sitten eikä tarvetta uusille käynneille ole tullut.
Hetkittäin olen kyllä pelästynyt, alkaako sama rumba uudelleen, mutta ei sentään. Kop kop kop. Välillä tosin tyttö itkee paukkuvaivoja ja joskus suihkutissin takia hän karjuu, mutta tilanne on nyt ihan eri kuin ennen v-terapiakäyntejä. Silloinhan tyttö saattoi karjua vaivojaan tuntikausia öisin.
Muistelen, että teillä - vaavaa ja suuma - valvottiin koko yö ennen käyntejä. Onhan siihen tullut pysyvä muutos? Meillä tietenkin syödään vielä yöllä, mutta ei valvota enää entiseen malliin eikä enää karjuta öisin. Joskus tyttö nukahtaa kyllä klo 1.30-2.00, mutta se johtuu liian myöhäisistä iltapäikkäreistä eikä masuvaivoista. Yöllä syödään pari, kolme kertaa. Riippuu vähän, mikä lasketaan yöksi. Joskus on mennyt unta 7-8 tuntia yhdellä syötöllä. Vielä en edes haaveile yösyöttöjen loppumisesta.
Ne tammi-helmikuun kauhut ovat kyllä unohtuneet aika lailla. Silloin olisin antanut taivasosuuteni siitä tilanteesta, mikä on nyt.
Jos ehditte, käykää ihmeessä kertomassa kuulumisianne!
Iituli + tyttö 11 vk
Kommentit (2)
Mukava kuulla, että teilläkin on mennyt hyvin.
Iltahuudot/yöhuudot loppui siihen vyöhyketerapiaan, samoin kunnolliset yöunet alkoi siitä. Sen jälkeen on ollut esim. flunssan aiheuttamaa levottomuutta ja jonkinlaista päiväunettomuutta, mutta uskoisin tuon päiväunien hankaloitumisen liittyvän ikään, maailma alkaa hahmottua enemmän ja rytmit muutenkin muuttua.
Mutta siis nykyisin tyttö menee 21-22 nukkumaan (nukkumaanmenoaika siis aikaistunut entisestä) ja nukkuu aamuun n. 8-9 asti syömättä kertaakaan. Ja siis rauhallisesti nukkuu, yöllä ei ähise eikä vaadi tuttiakaan, joskus mussuttaa nyrkkiään oikein antaumuksella, mutta ei herää. Päiväunet nukkuu vaihtelevasti, joskus on unipäiviä kun nukkuu parit 2-4 h päikkärit ja lisäksi vielä iltatorkut. Joskus taas on unettomia päiviä, silloin nukkuu vain vajaan tunnin pätkiä n. 3 kpl. Vatsavaivoja ei ole enää ollenkaan, rupsuttelee ihan muina naisina ilmat pois ja kakka tulee nätisti kerran päivässä.
Meillä siis elämä on kaikinpuolin loistavassa mallissa. Jos nyt jotain vielä haluaisi korjaantuvan, niin olisi kiva jos tyttö suostuisi nukkumaan päivällä myös sisällä. Päivällä suostuu nukahtamaan vain vaunuihin ja etenkin iltatorkut olisi mukava nukuttaa sisällä. Nukutankin kyllä, mutta ne onnistuu vain huudon jälkeen syliin. Mutta tämä nyt on todella pieni murhe enkä siitä stressiä ota.
Vyöhyketerapiassa me siis käytiin silloin kaksi kertaa ja vaikka välillä olin vähän epäilevälläkin kannalla, että mahtoikohan se oikeasti auttaa, niin nyt jälkeenpäin olen kyllä aivan varma, että auttoi. Hoitojen jälkeen ei vatsavaivoja ole huudettu kertaakaan ja pelkästään se ekan hoidon jälkeinen yö oli niin radikaalisti erilainen (8 h yöuni putkeen), että selvästi vaikutusta oli.
Kuullosti teillä olevan aivan samanlaista kuin meillä edelleen! :) Tyytyväinen olen että yövalvomiset on olleet poissa. Paitsi juuri viimeyönä tyttö valvoi ja itki kovasti masuvaivoja. Yleensä on nukahtanut yö unille 22-00.30 välillä ja nukkunut 8-10 aamuun. Suostuu nukkumaan vain mun vieressä ja syö tissiä usein yön aikana. Ite oon niin unen pöpperössä etten osaa sanoa montako kertaa yön aikana herää syömään. Usein kuitenkin.
Meillä vyöhyketerapiaa kokeiltiin kaksi kertaa. Eka kerran jälkeen tulokset oli huimat (Koko yön valvonut tytteli alkoi nukkumaan yöt) hieronnan vaikutus kuitenkin laantui pikkuhiljaa ja toinen hieronta ei tuottanut niin selviä tuloksia, mutta hierojan mukaan tytöllä oli maksan ja ohutsuolen pisteissä kipua.
Olemme pitkään epäilleet allergian mahdollisuutta ja siksi olenkin ollut maidottomalla dietillä 2-3 viikkoa. Maidoton dietti helpotti vähän tytön vaivoja, mutta edelleen on paljon ilmavaivoja ja ripulia. Syyn löytyminen olis mahtavaa. Luultavasti tyttö on herkisnyt myös jollekin muulle aineelle, mutta mille? siinäpä selvittämistä kun oireet tulevat monen päivän viiveellä.. Imetystä jatkan ja odotellaan että päästäis tytön ollessa 6kk allergia tutkimuksiin.
Tsemppiä kaikille samoista vaivoista kärsiville! Tämä tyttömme on kyllä ollut todellinen haaste minulle ja miehelleni oman jaksamisen ja parisuhteenkin suhteen. Nyt onneksi pähin jo takana (koputtaa puuta) ja mielessä vain ajatus että tämä helpottaa tästä vielä ajan kanssa.
Olis kiva kuulla miten teillä muilla jotka keskustelitte -mikä meidän vauvaa vaivaa?- ketjussa menee..
t.V ja Sofia 4kk+ 4pv