I' coo Peak 4 vai Panther Junior?
Onko kokemuksia näistä vaunumerkeistä? Ja onko ilmakumipyörät vaunuissa hyvä vai huono vaihtoehto?
Kommentit (20)
Minusta laadukkaammat kuin Pantherit ja huomattavasti paremman näköiset. Pantherissa on tosi lyhyt makuutila ja muistaakseni tavarakorissa joku älytön 1kg painorajoitus. Vertaillessa päädyin itse toisiin rattaisiin mutta noista valittaessa ottaisin I' coot.
Kannattaa käydä itse paikanpäällä vertailemassa esim Lastenvaunutukku myy kumpaakin merkkiä. Yksi kun tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Ja ilmakumipyörät on minusta ehdottoman hyvät.
Makuutilan pituus ainakin meillä on ollut riittävä ja istuma-asennossa.
Kantokassi on yhtä pitkä kuin vaikkapa Briossa ja pidempi kuin Emmaljungassa. Pantherin selkänoja on kaikkein korkein ja parhaiten lasta tukeva. Selkänoja on myös 6 asentoinen ja sen saa riittävän pystyyn.
Makuasioita on tietysti ulkonäkö. Itse pidän täysin kääntyvästä etupyörästä, ja Icoossa on ymmärtääkseni sellainen vähän kääntyvä ratkaisu. Siitä ei ole kokemusta.
Tietysti on helppo kirjoitella mielipiteitä, kun ei ole omistanut kumpaakaan kysymyksessä olevaa ratasta, joten mielipiteen voi jättää omaan arvoonsa. Kysyjälle ei siitä ole mitään apua.
Meiltä löytyy I' coon Platon 6 airit,jotka ovat vastaavat kuin Peak 4.
Käytössä tuplina sekä yksösinä..
En voi muuta kuin kehua ja kehua..
Kääntyvät(niinkuin autossa) etupyörät on loistojuttu,varsinkin kaupunkikäytössä..Pääsee todella kätevästi paikkaan kuin paikkaa ja vaunuja voi tarvittaessa helposti ohjata yhdelläkin kädellä..
Teleskooppiaisa ja laadukkaat kankaat on myös hyvät..
Meidän pitkä(87cm) 1,5v neiti mahtuu hyvin nukkumaan vaunuissa.
Tavaratila on yllättävänkin iso,näyttää kuvissa pienemmältä..
Sinne mahtuu monenmonta maitotölkkiä ja paljon muutakin..
Satunnaisesti kauppareissuilla tulee ängettyä vähän liikaa painavaa tavaraa koriin,mutta ei ole vielä ainakaan pettänyt eli sekin on yllättävän kestävä.
Kaikenkaikkiaan todella hyvät ja ihanat vaunut eli voin suositella..
Kukaan muu ei voi jaksaa aina kehua kyseisiä rattaita joka ikiseen ratasketjuun vaikka koko Panthereista ei olisi edes kysytty..
myrri:
Tietysti on helppo kirjoitella mielipiteitä, kun ei ole omistanut kumpaakaan kysymyksessä olevaa ratasta, joten mielipiteen voi jättää omaan arvoonsa. Kysyjälle ei siitä ole mitään apua.
Sen verran tämä kommentti ärsytti vielä että tarkistelin noita mittoja. Eli painorajoitus on tavarakorissa 2kg, ei kovin paljon sekään. Ja toi makuutila on 70cm pitkä, istuma-asennossa se selknojan korkeus on 53cm eli musta edelleen tosi lyhyet. En siis muuta mielipidettäni vaikka myrri jaksaa rattaita kaupata maailman ylivoimaisimpina. Mua tämä on alkanut ottaa melkoisesti päähän.
Kiitti vaan avuista! Sellasta vielä mietin, et miten ne Pantherin pienet etupyörät käyttäytyy talvikelillä? Muuten kyllä houkuttelis, kun ovat täysin kääntyvät...Onko I' coot kovin raskaat työntää? Painoahan niissä on jonkin verran. Kiitti vielä!
Eipä noi mun mielestä ole raskaat työntää vaikka kyydissä taapero joka painaa reilu 13kg..Jopa tuplina kevyemmät työntää kuin kaverin Orat(tuplat)..Liekkö harhaa vai onko kenties kääntyvillä pyörillä osuutta asiaan..Testasin eilen yksösinä lumessa ja ei ollut mitään ongelmia,pyörät pyöri hyvin ja kevyeltä tuntuivat..
rattaat joita ollaan käytetty sekä tuplana, että nyt sitten lähinnä tavallisina kuomurattaina seisomalaudan kanssa. Meiltä saa myös vain kehuja. Ja mitä painoon tulee niin ovathan ne toki aika painavat nostaa (niin taitavat olla lähes kaikki kunnon kuomurattaat), mutta ovat todella kevyet työntää! Meillä ollut kahdet erilaiset Emmaljungan kuomurattaat sekä myös tuplat ja nämä Icoo:t ovat ehdottomosta kevyimmät ja helpoimmat työntää.
Ainoa miinus on tavarakori. Siihen mahtuu paljon, mutta sitä on vaikea käyttää, kun ratasosan ja korin reunan väli on todella kapea.
maisa-75:
Kukaan muu ei voi jaksaa aina kehua kyseisiä rattaita joka ikiseen ratasketjuun vaikka koko Panthereista ei olisi edes kysytty..
Kyselin joskus Habercornin vaunuista ja tämä samainen kauppias (taitaa myydä tuotakin merkkiä!) mainosti joka välissä niitä. Muutaman kerran keskusteluun liittyi ilmeisen sama kauppias nimimerkeillä putteli ja nyrhis - niinikään vaunuja kehuskellen. Ja joka välissä mainostaa omaa kauppaansa ja tuotemerkkejään. Banni sille pitäisi saada tälle palstalle kokonaan!
I´coosta kokemus löytyy meiltä: Pico -mallista. Ihan o.k ovat olleet (pian vuoden käytössä). Hyvännäköiset ja kulkevat kevyesti. Kankaat hyvänlaatuiset mutta vuorta niissä ei ole. Samoin teleskooppinen korkeudensäätö on löystynyt ja nitkuttaa joskus. Renkaat kitisevät kovasti jos ei niitä muista rasvata. Tavarakori on mielestäni tosi tilava ja värit ovat todella kivoja.
Eipä tullu mieleenkään, et jotku itsekkäät kauppiaat viittii tuotteitaan täällä mainostaa ja kehua surkeatkin vaunut maasta taivaaseen. No kai ne huonotkin täytyy kaupaksi saada ja meitä hyväuskoisiahan riittää...Kiitti kun valaisitte tässäkin asiassa!
Meillä kommentit on selkeyttäneet päätöksen tekoa, I' coon vaunut vaikuttaa hyvältä. Pantherit menee kyl tosi pieneen tilaan, mut onneksi I' cootkin mahtuu meiän autoon. Kuulin vielä, et pienistä (ja pyörivistä) etupyöristä voi etenkin lumella ja epätasaisella tiellä olla haittaa aikalailla.
Lauantai-illan jatkot!
En todellakaan ole minkään alan myyjä, vielä vähemmän rattaiden.
Satun nyt vaan olemaan harvinaisen tyytyväinen näihin omiini ja kun täällä kaikkia muitakin merkkejä jaksetaan kehua, niin pistänpä korteni kekoon.
Yleisimpiä merkkejä kehutaan ja haukutaan joka toisessa kirjoituksessa, mutta näistä uudemmista ja hyvistä merkeistä ei saisi kertoa kenellekään. Tosiasia kun taitaa olla että maailmalla tunnetuja merkkejä ei ole Suomessa ollut myynnissä ja siksi niitä ei tunneta.
Kun sanottiin, että vastaan vaikka ei Pantherista ole kysytty, niin eipä kysymyksiä tietenkään tule, ennenkuin merkki tulee enemmän tunnetuksi täälläkin. Miksi aina pitäisi vain kommentoida niitä samaa kolmea-neljää merkkiä. Itsekin päädyimme Pantherien ostoon keskusteluista tulleen vinkin vuoksi ja myös hyvän myyjän Tikkurilassa.
Tarkkaan näkyvät seuraavan ja varmaan arkistoivankin eri henkilöiden kirjoituksia. Olen kyllä huomannut muitakin jatkuvasti kirjoittavia ja omansa puolesta puhuvia, mutta en tuollaista yhteyttä ole osannut niihin laittaa tai kytkeä. Jostain Habercornista en ole ollut pätkääkän kiinnostunut, enkä tule. Hopottajana minua voi kai sitten pitää, mutta vastineeksi olen saanut vain hyvää palvelua ja hyvän mielen.
vaikkei mulla alkuperäiseen kysymykseen olekaan kokemusperäistä vastausta. Mutta siihen siis sanoisin, että i' coot on enempi mieleen. Ne Pantheritkin kävin katsomassa, kun ne paperilla näyttää ihan täydellisiltä meidän tarpeisiin. Niissä oli kuitenkin monta sellaista pikkujuttua, joista en pitänyt, jotka muissa merkeissä on ratkaistu paljon kätevämmin...
Nyt siihen toiseen juttuun. Vähän ärsyttää, että aletaan tämmösessäkin aiheessa menemään henkilökohtaisuuksiin. Liippaa itseäni meinaan tosi läheltä tuo yhden merkin kehuminen ja en todellakaan myy mitään vaunuja! Itse olen vaan niin perustyytyväinen Teutonioihin, että jaksan kyllä jokaisessa keskustelussa ylistää, kuinka hyvät ne on ollu.
Tässä elämänvaiheessa vaan joku asia on lähellä sydäntä ja myönnän, että olen kilahtanut rattaisiin. Musta on ihanaa, että ratasvalintani meni nappiin ja samoja kärryjä käytetään vieläkin lähes 2 vuotiaalla. Todennäköisesti käytetään niin kauan kuin tarvetta on.
Se oli täysi vahinko, että hommattiin nuo pienemmät kuomarit kantokassilla, sillä hyökkäysvaunuja mekin oltiin menossa ostamaan. Vauvahan tarvii semmoset... Musta on ihana kertoa muille, kuinka paljon " vähähikisempää" voi arki olla, kun vähän miettii rataskaupassa sitä vauvavaihetta pidemmälle... Lisäksi valinta tuntuu rahapussissa, kun kuomareita ei sitten erikseen tarvinnutkaan ostaa.
Olipa vuodatus, mutta olipa täällä myyjiä tai ei, niin on ihanaa että täältä saa vaihtoehtoja ja kokemuksia mietittäväksi. Aina pitää toki olla vähän kriittinen toisten kokemusten suhteen, mutta tuommoiset henkinökohtaisuuksiin menevät hyökkäykset on mielestäni aika mauttomia.
Taisi mennä niinkuin sanotaan että se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa..Niin voimallisesti myrri alkoi veraamaan mua johonkin Felxahan jonka kanssa mulla ei ole mitään tekemistä. Mä itseasiassa pidän myrriä maahantuojana enkä myyjänä eikä mua sinäänsä haittaakkaan vaikka myyjät täällä omia merkkejään suosittelisivatkin, mutta tietyissä rajoissa kuitenkin
Kun tämä myrri tukkii näitä Panthereitaan tosiaan ihan joka paikkaan ja kertoo niistä sellaisia tietoja että musta normaalikuluttajalla ei ole, enkä usko että kellään myöskään on niin kovia intressejä hehkuttaa omia rattaitaan jos vaan on omiinsa tyytyväinen. Ja enpä ole kyseisen henkilön koskaan huomannut keskustelevan mistään muusta aiheesta kuin rattaistaan niin ja näiden rattaiden lisäosista kuten makuupusseista. Toisilla palstoillakin olen törmännyt samaan että heti kun joku mainitsee sanan rattaat niin siellä on myrri kehumassa Panthereita ylivoimaisina.
Joten se on alkanut ärsyttämään ihan valtavasti ja ainakin mun kohdalla ei saanut aikaan toivottua reaktiota vaan näitä rattaita en sitten ikinä huolisi pelkästään tämän myrrin vuoksi. Tosin kävin niihin myös kaupassa tutustumassa ja musta ne ehkä just näiden ylistyspuheiden vuoksi saatujen korkeiden ennekko-odotusten vuoksi oli melkoisen surkeat Liettualaiset rattaat. Eiköhän siihen ole syy miksei ole yhtä suositut kuin esim Teutoniat. Joten vähän pienemmällä mainostamisella olisi ehkä saanutkin aikaan toivottua mielenkiintoa.
Ja enpä olisi mennyt näihin henkilökohtaisuuksiin jollei myrri itse olisi ensin sanonut ettei mun mielipiteillä ole merkitystä. Kyllä mä näihin kumpaankin rattaaseen ole melko hyvin perehtynyt ja enkös sanonutkin että yksi tykkää yhdestä toinen toisesta..?
Se siitä, mutta kyllä ne sentit ja kilot ovat sinulla näköjään paremmin hallussa kuin minulla. Tuskin monellakaan on noin tarkkaa tietoa, rattaiden mitoista ym. Ihmettelen vain, että jos sinulla ei kerran ole näitä rattaita, niin harvinaisen hyvin tavikseksi olet tietoinen mitoista ja painorajoista, varsinkin kun niitä ei tarkastukseni mukaan löydy edes valmistajan kotisivuilta. En tiedä mistä niitä tarkistelet.
Tosin epäilen kyllä noiden mittojen paikkansapitävyttä, mutta en jaksa lähteä alas mittailemaan. Todennäköisesti meidän tenava on harvinaisen lyhytkasvuinen, kun mahtuu noin pieniin rattaisiin.
Liettuassa rattaat on todella koottu ja sen kertoi myyjäkin. Merkki tosin on saksalainen ja en huomaa eroa ainakaan huonompaan verrratessa meillä edellisiin ruotsalaismerkin Kiinassa tehtyihin vaunuihin. Niistä siirryimme kätevämpiin rattaisiin. Ennen ostamista
perehdyin firman nettisivuihin ja sieltä selviää, että valmistaja on todella iso saksalainen yritys, jolla on monta tehdasta. Päätuotteet on polkupyöriä ja nehän kootaan myös kaikki nykyään halpamaissa, merkistä ja hinnasta riippumatta samoin kuin vaunut ja rattaat.
Minusta tuo liettualaisuuden korostaminen on typerää kiukuttelua. Eihän se, että Brion vaunut tehdään Kiinassa tee siitä kiinalaista käyttäjien silmissä.
Niistä lisävarusteista olen kehunut lämpöpussia, joka on ainoa lisävaruste, mikä meillä on. Pari päivää sitten joku täällä kyseli haalarimallista lämpöpussia ja kerroin omastani. (Sen saimme appivanhemmilta lahjaksi). Eipä tuntunut olevan muita malleja tarjolla kuin itsetehtyjä. Juuri siksi vastailen näihin, koska tuo lämpöpussijuttukin oli asiallinen kysely ja kysyjä halusi vastauksen. Ehkä oli nähnyt tällaisen pussin rattaissa, eikä tiennyt minkä valmistajan se oli ja mistä niitä saa ostaa. Mielestäni asiallinen vastaus.
Taitaa nyt ihan oikein kilpailevan merkin myyjää sapettaa tämä keskustelu. Sitä paitsi alun perinhän ketju alkoi kyselyllä kokemuksista Ícoosta ja Pantherista, joten mistä hermostuit.
Itselläsi ei ollut kokemusta kummastakaan ja vastasit kuitenkin varsin innokkaasti. Minulla sen sijaan kokemusta on. Icoota en todellakaan ole koskaan kokeillutkaan ja sen mainitsin. Onkohan ketään tässä maassa, jolla olisi molemmista kokemusta vertailuun saakka.
Maisa-75 voisi nyt ottaa vapaapäivän työstä ja mennä rentoutumaan.
jolloin makuutila on tosi lyhyt. Meillä poika nyt 3 kk ja risat ja mittaa jo 65 cm joten eipä oltais Panthereilla pärjätty. Ostetiin sitten Teutoniat.
Siis ihan oikeaa asiaa puhuvat ne, joiden mielestä se makuutila on lyhyt. Näin todellakin on...
Silloin, kun meillä vielä oli Pantherit, niin esikoiseni (silloin 3,5 vuotias) ei todellakaan pystynyt istumaan eikä nukkumaan näissä rattaissa. Meillä on myös Emmaljungat ja niihin mahtui helposti. Kun vaihdoin Pantherit Teutonioihin, niin myös niihin mahtui esikoinen vaivatta.
Panthereissa vaivasi myös niiden monimutkainen kasaussysteemi ja se, että rattaita ei pystynyt kasaamaan silloin, kun penkki oli kasvot työntäjään päin. Hermot meni myöskin erittäin pieneen ja epäkäytännölliseen tavaratilaan.
Eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä. Yhdyn kyllä Myrriin, että noita Panthereita oli oikein mukava työnnellä ja mieluummin kaupunkioloissa liikun rattailla, jossa on kääntyvä etupyörä. Lisäksi ilmakumit olivat mainiot. Mikään muu 3-pyöräinen ei kasaudu noin pieneen pakettiin.
Minä en myöskään hirveästi välittänyt 3-pyöräisistä rattaista. Joten löysin unelmieni kärryt lopultakin Fun Systemeistä.
Kuten monet muutkin, olen myös vaunuihin hurahtanut ja jaksan kyllä kertoa muillekin, jos hyvän tuotteet löydän.
Olen samaa mieltä mansik@n kanssa useista asioista. Pantherit ovat parhaimmillaan cityrattaita, tosin isot ilmakumirenkaat helpottavat kulkua muuallakin. Myös etupyörä on poikkeuksellisen iso tällaisissa rattaissa. Makuutilasta olen edelleen sitä mieltä, että se on riittävä, koska ainakaan meillä ei lasta makuuteta reporankana kouluikään saakka rattaissa. Kantokassi, (jota meillä ei siis ole) on pidempi kuin useimmissa yhdistelmissä. Miten se voisi mahtua väitetyn lyhyeen istuinosaan. Aika monessa kolmipyöräisessä istuin on vain yhteen suuntaan, tässä käännettävä, mutta kasaus toimii hyvin vain nassu menosuuntaan.
Ainoa, mistä mansik@n kanssa ollaan aina oltu eri mieltä on kasaus.
Minusta se on helppo ja loogisesti toimiva. Me kuljetaan periaatteessa aina autolla kauppoihin ja siksi tavarakoria ei edes tarvita. En tunge muovikasseja rattaisiin koskaan. Lapio ja hiekkasanko sinne menevät.
Jos käy vaunuilla ostamassa viikon ruuat, kannattaa ostaa " kottikärryt" .
Minusta Pantherit ovat aivan eri ihmistyypille ja käyttöolosuhteisiin kuin vaikkapa Briot tai Emmaljungat. Siksi niitä ei pidä verrata, ei oikeastaan edes Teutonian perinnemalleihin. Itselläni ei ole hirveästi kokemusta muista merkeistä ja siksi en niistä mielipiteitäni juuri kerro.
Pitkä harkinta ja eri rattaisiin perehtyminen ennen ostoa sai minut vakuuttumaan hankinnasta ja en ole sitä katunut.
Mikä joitakin näyttää ärsyttävän on, että uskon Panthereiden metallirakenteen olevan paljon kestävämmät kuin muiden merkkien muoviosat. Totta ihmeeessä on muitakin toimivia ratasmalleja, joista jokainen voi löytää oman suosikkinsa. Ei taida montaa alaa miesten automerkkifanaattisuuden lisäksi olla kuin vaunumerkit, turvaistuimet, kestovaipat, kantojutut ja talvihaalarit joiden puolesta ollaan valmiita vaikka uskonsotaan Onkohan meillä kotiäideillä liikaa vapaa-aikaa. Tästä on tainnut joku toinenkin joskus kommentoida.
En minäkään aio lastani rattaissa makuuttaa kouluikään asti, mutta kunhan edes vajaan vuoden ikään mahtuisi - Panthereissa se ei onnistuisi ei sitten millään. Muuten ovat mainiot menopelit ja olisin itselleni sellaiset hankkinut mielellään, mutta ostin tilavammat Teutoniat.
myrri:
Makuutilasta olen edelleen sitä mieltä, että se on riittävä, koska ainakaan meillä ei lasta makuuteta reporankana kouluikään saakka rattaissa.
Erittäin laadukkaat ja kestävät. Tietysti, kun metallia on kaikki tärkeät osat eikä muovia. Ilmapyörät varsinkin talvikäytössä ehdottoman hyvät.
Panthereissa helppo käänneltävyys ja kasaus pieneen tilaan ovat myös isoja plussia.