Kerrohon sinä tekosyysi. Miksi omistat auton ja ajat sillä? Häpeä!
Ymmärätkö paljonko perästä puskee saasteita, kun painelet sitä kaasua. Minua todella ahdistaa kovasti ajatus autoista. Itse en ole suostunut henkilö auton kyytiin pian 30 vuoteen. Ympäristö on minun sydämeni asia.
Kommentit (85)
Vastavuoroisesti: Mikä on sinun syysi hakea ruoka kaupasta johon se on kuljetettu ajoneuvoilla? Mikä on sinun syysi asua lämmitetyssä talossa? Mikä on sinun syysi käyttää kännykkää jonka akkuun on louhittu litiumia. Vieläkö tarvii jatkaa vai katsoisitko ensin peiliin?
Vierailija kirjoitti:
En satu kuulumaan niihin etuoikeutettuihin virkamiessukuihin, joiden virkatyöpaikat ovat kivasti metro- tai bussireittien varrella. Työkohteeni sijaitsevat eri puolella Suomea. Jonkun pitää rakentaa ja huoltaa sitä infraa, joka mahdollistaa virkaväen ilmastoveetuilun ruumiillista työtä tekevälle kansanosalle. Häpeäpä siis ihan itse. Olet ilmeisen hyväosainen ja etuoikeutettu ihminen. Juttusi oikein alleviivaa, ettei sinulla ole oikeita ongelmia elämässäsi.
Eihän tuokaan mainitsemasi mitään auta vaikka olis metropysäkit kolmen metrin välein. Helsingin ydinkeskustassa Esplanadilla ei millään käynyt minkäänlainen kävelyn tai pyöräilyn lisääminen vaan itku kurkussa persut ja kokoomuslaiset repivät siellä pyörätietä pois ja palauttavat heille rakkaan mukulakivikadun takaisin. Ja hirveä huuto jos ydinkeskustaan yritetään mitään rajoituksia autoilulle tai lisätä kävelykatuja.
Eli syy autoilulle on kusipääidentiteetti eikä mitkään etäisyydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En satu kuulumaan niihin etuoikeutettuihin virkamiessukuihin, joiden virkatyöpaikat ovat kivasti metro- tai bussireittien varrella. Työkohteeni sijaitsevat eri puolella Suomea. Jonkun pitää rakentaa ja huoltaa sitä infraa, joka mahdollistaa virkaväen ilmastoveetuilun ruumiillista työtä tekevälle kansanosalle. Häpeäpä siis ihan itse. Olet ilmeisen hyväosainen ja etuoikeutettu ihminen. Juttusi oikein alleviivaa, ettei sinulla ole oikeita ongelmia elämässäsi.
Eihän tuokaan mainitsemasi mitään auta vaikka olis metropysäkit kolmen metrin välein. Helsingin ydinkeskustassa Esplanadilla ei millään käynyt minkäänlainen kävelyn tai pyöräilyn lisääminen vaan itku kurkussa persut ja kokoomuslaiset repivät siellä pyörätietä pois ja palauttavat heille rakkaan mukulakivikadun takaisin. Ja hirveä huuto jos ydinkeskustaan yritetään mitään rajoituksia autoilulle tai lisätä
Helsingin kuntapolitiikasta en osaa mitään sanoa, mutta voisin kuvitella, että jopa Helsingissä jonkun on tehtävä se ruumiillinen työ. Voit kokeilla itse kuljettaa esim. putkimiehen tai sähköasentajan välineet ja varaosat polkupyörällä Helsinkiin naapurikunnista, jossa ne firmojen hallit sijaitsevat tai ne ruokatoimitukset Helsingin marketteihin samoin naapurikuntien rekkaterminaaleista. Jos siinä onnistut niin hyvin, että haluat sen tehdä ihan jokainen päivä, niin perusta ihmeessä yritys!
Ensinnäkään, EN HÄPEÄ. EN omista autoa saati ajokorttia ! Onneksi !!!!!!!!! Läläläläläläläääääääää !!!!!!! Repikää SIITÄ !!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuokaan mainitsemasi mitään auta vaikka olis metropysäkit kolmen metrin välein. Helsingin ydinkeskustassa Esplanadilla ei millään käynyt minkäänlainen kävelyn tai pyöräilyn lisääminen vaan itku kurkussa persut ja kokoomuslaiset repivät siellä pyörätietä pois ja palauttavat heille rakkaan mukulakivikadun takaisin. Ja hirveä huuto jos ydinkeskustaan yrit
Kyllähän ne putkimiehet ja muut pääsee sillä yksikaistaisellakin tiellä menemään kuten hyvin tiedät. Kyse on siitä pitääkö yksityisautoilun olla pääasiallinen suurten massojen liikenneväline sielläkin missä on maan tihein joukkoliikenne.
Minua hävettäs mennä kadulle istumaan ja mölisemään. Minä meen ennemmin autolla töihin.
Esim. HSL linja auton keskimääräiset co2 päästöt per matkustaja on vajaa 100g/km, moderni pieni auto päästää saman verran. Joukkoliikenteen käyttöasteen tehostaminen on vaikeaa, koska ruuhka-aikojen ulkopuolella pitäisi ajaa vuoroja erittäin harvoin, kun matkustajia vähän. Tämä taas ei palvele asiakkaita
Ymmärrän saastuttavani ympäristöä. Pärjäsin aiemmin mainiosti ilman autoa. Nyt kun naapurikunnassa syrjäseudulla, jossa ei edes kulje julkisia, asuva äitini kunto huononi niin, että siellä on käytävä joka viikonloppu, oli pakko ostaa auto. Ostin sähköpyörän työmatkoihin ja auto seisookin yleensä koko viikon käyttämättä, vain tuon 110 km matkan ajan perjantaina äitini luo ja sunnuntaina takaisin. Tilasin tammikuussa toisen akun sähköpyörääni, jolloin voisin ajaa äitini luo pyörällä, ladata akut ja ajaa takaisin. 110 km on kuitenkin sen verran pitkä matka, ettei minun kunnollani ajeta tuota ilman sähköä....
Et varmaan sitten myöskään lennä ulkomaille etkä tilaa mitään ulkomailta? Jos teet kumpaakaan, niin HÄPEÄ! Silloin nimittäin ympäristö ei ole sydämen asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Audin sähköauto. Ei puske saasteita. Osta sinäkin semmonen! Hyvä auto.
Sähköä tulee töpselistä, juu?
Kesämökkihän se syy on. Pärjättäis muuten vuokra-autoilla, ja tulis käveltyä raskaidenkin ostosten kanssa kun auto pitäis aina vuokrata. Nyt jos tietää että tulee isot ostokset niin autolla vaan tohon parin kilsan päähän. Eilen kävin autolla vain siksi että halusin ostaa rouvalle ystävänpäiväkukat, ja pelkäsin että ne jäätyy muuten.
Mutta kesällä, meitä on neljä ja käymme usein mökillä. Mökille menee julkiset useamman kilometrin päähän ja kaupunki on 10 km:n päässä.
Siksi että muuten en pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsen autoa työni tekemiseen. Mikä on sinun tekosyysi kysellä typeriä?
Etkä tarvitse. Tuollaisia ammatteja ei pidä harjoittaa.
Ap
Minusta olisim kiva jos meillä olisi ensihoitohevosia. Saattaisi vaan olla, että kaltaistesi itkut mediassa liaääntyisivät entisestään, kun ensihoito ei ehtinyt 5 minuutissa keskellä ei-mitään asuvan monisairaan 99v hlön luoja hlö ihan tuosta vaan yhtäkkiä kuoli! Hoitovirhe ja syyllisten etsintä käyntiin heti!
Minulla on kymmenen autoa ja ajan niillä kaikilla
En ole vieläkään päässyt nivelrikkoleikkaukseen ja omin jaloin kulkeminen ei onnistu. Taksikyyti on vielä kalliimpaa kuin auton pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Audin sähköauto. Ei puske saasteita. Osta sinäkin semmonen! Hyvä auto.
Sähköä tulee töpselistä, juu?
Juu juu sieltähän se tulee, vai luulitko että sitä ämpärillä haetaan jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisautoilun osuus Suomen päästöistä on n. 9%.
Tätä voi verrata vaikka rakentamiseen, sen osuus on 37%. Jos asut 2000-luvulla rakennetussa talossa tai vaikka käytät Helsingin pikaratikkaa, niin häpeä!
Ja tällaselle idiotismille peukutetaan. Ihmisten pitää asua jossain. Ymmärrän kyllä että pikaratikka kiukuttaa kun se ei kuluta öljyä.
Melusaaste on yksi mitä et voi välttää,jos asut lähellä näiden reittiä,se on paha se ainoa keino vaikuttaa on vaihtaa maisemaa,miksi tuhota asuinympäristö,sitä ei voi ymmärtää.
Kollektiivista syyllisyyttä tarjoilevat aktivistit vituttavat niinpaljon että ostin maamoottorin ja tuolla se nyt puksuttaa tyhjänpanttina polttoöljyä polttamassa.
Syyni ovat oikeita syitä eivätkä tekosyitä:
1. Teen työtä joka loppuu klo 22-23 (vaihtelee), työmatka on 4 km ja asun paikkakunnalla jossa bussit eivät kulje klo 21:n jälkeen.
2. Kesämökille ei pääse bussilla kuin 15 km:n päähän. Siellä on myös lähin ruokakauppa.
Suomalaisia kustaan molempiin silmiin ja kovaa tässä ilmastonmuutoshömpässä. Kun kiertää maailmaa niin huomaa ettei muualla olla paniikissa tässä asiassa, siellä nautitaan elämästä.