Kerrohon sinä tekosyysi. Miksi omistat auton ja ajat sillä? Häpeä!
Ymmärätkö paljonko perästä puskee saasteita, kun painelet sitä kaasua. Minua todella ahdistaa kovasti ajatus autoista. Itse en ole suostunut henkilö auton kyytiin pian 30 vuoteen. Ympäristö on minun sydämeni asia.
Kommentit (85)
Koska mä vaan voin ajaa.
Eikä edes hävetä yhtään.
sillä on kiva leuhkia perseaukisille naapureille ja mulla nyt sattuu kyllä olemaan sähköautokin.
Sorry ei ole mitään tekosyytä, pelkästään oikeita syitä. Olen mukavuudenhaluinen ja tehokas. Sitä auton omistaminen minulle tarjoaa ja voin elää kuten haluan, siirtyä paikasta toiseen autolla silloin kun haluan ja olla välittämättä milloin bussi, juna tai kimppakyydit menee. Win win kaikille.
Mullapa on semmonen kulkine johon tankkaan biodieseliä olen hyveposeeraaja ja äänestän Annia tai Fatua olen siis valaistunut autoilija.
Tööttäilen sulle kun ohitan sut bussipysäkillä. Ota se rakkaina terveisinä ja tsemppeinä odotteluun. Kyllä se bussi sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
sillä on kiva leuhkia perseaukisille naapureille ja mulla nyt sattuu kyllä olemaan sähköautokin.
Miksi helvetissä sä asut jossain slummissa?! Kateelliset naapurit siellä pian hajottavat autosi.
Koska rakastan vapautta ja auto edustaa minulle yhtä vapauden muotoa. Ja en todellakaan häpeä tätä.
Vielä muutama kuukausi ja kaivetaan avoauto autotallista ja nautitaan elämästä.
Ahdistaa ajatus julkisista kulkuneuvoista. Saati että pitäisi muiden aikataulujen mukaan kulkea.
No kieltämättä en kovin mieluusti ajelisi tuolla dieselautolla ja työmatkat 10km/suunta taittuukin polkupyörällä läpi vuoden. Mutta onhan se lapsiperheessä aika hankalaa arki, jos ei autoa ole. Kun ei ole varaa kuitenkaan asua ihan ydinkeskustassa, josta kulkisi bussit kaikkialle ja kaikki lasten harrastukset lähellä. Ja kun esim miehen vanhemmille tai minun isän luo ei edes pääse ilman omaa autoa, ja kun tykätään erä- ja retkeilyhommista niin kyllähän ne hankalaksi menisi autottomana koiraperheenä. Joten kuskataan lasta soittotunneille, käydään ostoksilla, sukulaisilla, laskettelemassa, kansallispuistoissa jne. Sähköautoa on harkittu, mutta vielä ei ole löytynyt oikein sopivaa ja niittenkin ekologisuus epäilyttää.
Minullekin ympäristö on sydämen asia. Asun täällä keskellä ei mitään enkä tunge kaupunkiin, en ensinkään pääkaupunkiseudulle.
Omaa autoa käytän hyvällä omallatunnolla, koska hevosella menisi liian pitkään päästä töihin eikä siellä ole hevoselle parkkipaikkaa. Johan nuo muuten muutaman kymmenen kilometriä lönkyttelisivät. Viimeinen julkinen tästä meni noin kymmenen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisautoilun osuus Suomen päästöistä on n. 9%.
Tätä voi verrata vaikka rakentamiseen, sen osuus on 37%. Jos asut 2000-luvulla rakennetussa talossa tai vaikka käytät Helsingin pikaratikkaa, niin häpeä!
Ja tällaselle idiotismille peukutetaan. Ihmisten pitää asua jossain. Ymmärrän kyllä että pikaratikka kiukuttaa kun se ei kuluta öljyä.
Ei hävetä yhtään. Helpottaa elämää huomattavasti. Ja on kaksikin millä ajelen, joskus ihan huvikseenkin vain pöllyytän menemään. Julkiset on ahistavia paikkoja, välttelen niitä viimeiseen asti, poljen vaikka fillarilla ennemmin jos vaikka terassille poikkean kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan vapautta ja auto edustaa minulle yhtä vapauden muotoa. Ja en todellakaan häpeä tätä.
Vielä muutama kuukausi ja kaivetaan avoauto autotallista ja nautitaan elämästä.
Ilmastonmuutos kaventaa sinunkin lastesi vapautta oleellisesti.
Siksi koska ihdiootit kuten sinä kysyt tällaisia päivänselviä asioita, hahaha
Ajan täällä autolla, jolla on saksan kilvet, mieti sitä 😂
En satu kuulumaan niihin etuoikeutettuihin virkamiessukuihin, joiden virkatyöpaikat ovat kivasti metro- tai bussireittien varrella. Työkohteeni sijaitsevat eri puolella Suomea. Jonkun pitää rakentaa ja huoltaa sitä infraa, joka mahdollistaa virkaväen ilmastoveetuilun ruumiillista työtä tekevälle kansanosalle. Häpeäpä siis ihan itse. Olet ilmeisen hyväosainen ja etuoikeutettu ihminen. Juttusi oikein alleviivaa, ettei sinulla ole oikeita ongelmia elämässäsi.
Ehkä nämä vastaukset voisi tiivistä niin että laiskuus, mukavuudenhalu, välinpitämättömyys ja kusipäisyys.
Näille on nykyään oma puoluekin ja jopa oma kansanedustaja. Silmälasit nostettuna näyttävästi otsalle.
Jännittävää että luonto ja siis ympäristö jossa itse elää on ikään kuin vihollinen jota pitää saastuttaa mahdollisimman paljon.
Mun auto kulkee sähköllä, ei työnnä mitään paskaa. En autoile päivittäin, työmatkat kuljen bussilla tai pyörällä.
Mikä ap on sinun tekosyysi, että kuormitat datakeskuksia typerällä aloituksellasi? Oletko miettinyt, miten paljon energiaa tämäkin keskustelu kuluttaa?