Tiedoksi: Ne teidän kaksitupsuiset myssyt on SAATANAN typeriä
Kommentit (29)
Huh. Onneksi mulla on päässä Osuuspankin pipo kasarilta. Siinä ei ole kuin yksi tupsu ja sekin roikkuu narun päässä. Ja kaverina tietenkin kahiseva tuulipuku ja toppasaappaat!
Vierailija kirjoitti:
Oi, jättitupsupipot oli hienoja!! Ja muistatteko semmoset hiippapipot, eli pipo oli pitkä ja kapeneva? Mulla oli niin pitkä pipo, että ylimääräisen pystyi käärimään kaulan ympärille kaulaliinaksi. Me vielä neulottiinkin koulussa pitkät pipot, ne nyt oli kuitenkin lyhyemmät kuin tuo mitä edellä kuvailin. Taisi olla viidennellä luokalla.
Tämä oli pakko ysärillä saada! Olin alakouluikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi rumasti sanottu. Ne on saamelaisten perinteisiä neljän tuulen myssyjä. Perinnekäsitöitä ja kulttuuribräisä.
Täh? Mikki-lakissa ja kaksitupsulakissa kaksi uloketta, neljäntuulenlakissa neljä.
Ennen 90-luvun alun isotupsupipoja, oli leuan alta sidottavat pipot. Niissä ne tupsut oli leuan alta sidottavien lärpäkkeiden päissä. Vähän tähän tyyliin: https://www.vintageijas.com/Musta-valkoinen-80-luvun-pipo-korvalaepilla…
Mulla oli kasarilla Karhun nelitupsuinen pipo, sininen, punainen, vihreä ja keltainen tupsu. Ai että olin siitä ylpeä!
Mullapas onkin sellainen pipo , missä on tupsu ja sivulla letit . On muuten hiano . Nih .
Mikä helvetti teitä oikein riivaa? Menkää johonkin vastaanotolle purkamaan angstianne.
Pipo ilman jättitupsua on kuin pilvinen päivä ilman aitanpolulla astelevaa emäntää.
Ysärillä oli ainakin semmoisia missä oli monta tupsua. Ja kuka muistaa ne superpitkät pipot jotka pystyi kietomaan kaulaliinaksi?