Taas itä-suomen juntit antaneet pankkitunnuksiaan huijareille
Nuo tarvitsisivan jonkun edunvalvojan. Yksi oli syntynyt 70-luvulla, joten ei tuota voi edes enää laittaa iän syyksi. Miksi nämä ovat näin ryhmiä kun on lukemattomia kertoja toistettu sitä, että pankki ei tarvitse henkilökohtaisia tunnuksia mihinkään?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tuntuu ihmisillä olevan tilillä rahaa, kun kaikilta viety useita kymppitonneja.
Onko ketään sellaista yritetty huijata, jolla on 200 e tilillä tai vähemmin. Jos huijataan vain niitä, joilla on rahaa, niin herää kysymys, mistä huijari saa tiedon näistä ihmisistä? Onko tämä pankin tietovuoto?
Luultavasti ei ole tietoa vaan lähettävät vain monelle. Minulle on tullut myös viestejä kuinka pankki haluaisi tunnikseni, eikä se edes ole pankki, jonka asiakkaana olen. En ole antanut tunnuksia, tehnyt rikosilmoitusta tai tullut poliisin yhteydenoton kohteeksi. Varmaan nämä ihmiset ovat vanhempia ja heillä on tapana pitää koko omaisuuttaan tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en keksi mitään pilkattavaa tuosta aiheestam, vaan pidän sitä todella surullisena kehityksenä. Olen elänyt aikaa kun lankapuhelimeen soitti vain naapurit ja sukulaiset. Auto jätettiin talvella kaupan pihaan käyntiin asioinnin ajaksi ja kotona avaimet oli virtalukossa. Aitan oven piti kiinni vain salpa ja talon ovet oli aina auki. Nyt ei voi enää luottaa oikein mihinkään tai keneenkään. Toki ihmisillä on vaikeaa ja mielenterveysongelmat/syrjäytyminen lisääntyy, mutta ei niihin auta muille ilkeily.
Tuolloin niitä autoja varastettiin ja käytettiin pankkiryöstöissä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keksi mitään pilkattavaa tuosta aiheestam, vaan pidän sitä todella surullisena kehityksenä. Olen elänyt aikaa kun lankapuhelimeen soitti vain naapurit ja sukulaiset. Auto jätettiin talvella kaupan pihaan käyntiin asioinnin ajaksi ja kotona avaimet oli virtalukossa. Aitan oven piti kiinni vain salpa ja talon ovet oli aina auki. Nyt ei voi enää luottaa oikein mihinkään tai keneenkään. Toki ihmisillä on vaikeaa ja mielenterveysongelmat/syrjäytyminen lisääntyy, mutta ei niihin auta muille ilkeily.
Tuolloin niitä autoja varastettiin ja käytettiin pankkiryöstöissä säännöllisesti.
Pankkiryöstö ei tyhjentänyt ihmisten tilejä.
Kaikkea se kateus saa aikaan kuten tämänkin aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkiryöstö ei tyhjentänyt ihmisten tilejä.
Ennenkin oli kaikkia petoksia missä ihmiset antoivat suuria määriä käteistä, kun vain luvattiin jotain ja sitten toinen katosi rahan kanssa. Tyhmiä ihmisiä on ollut aina, mutta 1900-luvun Suomi ei ollut turvallisempi kuin tämä päivä.
Kannattaa muistaa, että noita huijauspuheluita voi mennä tuhansia, että yksi tärppää.
Huijarit käyttävät hiottuja psykologisia keinoja vaikuttaa ihmisiin. Esim juuri tuo paniikin ja kiireen luominen. Ennemmin tai myöhemmin joku hätäilee.
Todennäköisesti tälläkin hetkellä kehitetään jotain tulevaisuudessa normaalia toimintamallia, jollaista emme nyt pysty kuvittelemaankaan. Vaikka mikrosiru aivoihin jota kontrolloidaan silmän liikkeillä. Sitten kun te vääräleuat olette itse seitsemänkymmppisiä niin kaikki kommunikointi, kaupassa käynti ja pankkiasiat hoidetaan silmän liikkeillä. No teilläpä ei enää taidot riitä tämän taidon hallintaan ja aivastaessa lajoitattekin koko omaisuutenne ranskalaiselle maanviljelijälle. Tiedättepä miltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että noita huijauspuheluita voi mennä tuhansia, että yksi tärppää.
Huijarit käyttävät hiottuja psykologisia keinoja vaikuttaa ihmisiin. Esim juuri tuo paniikin ja kiireen luominen. Ennemmin tai myöhemmin joku hätäilee.
Todennäköisesti tälläkin hetkellä kehitetään jotain tulevaisuudessa normaalia toimintamallia, jollaista emme nyt pysty kuvittelemaankaan. Vaikka mikrosiru aivoihin jota kontrolloidaan silmän liikkeillä. Sitten kun te vääräleuat olette itse seitsemänkymmppisiä niin kaikki kommunikointi, kaupassa käynti ja pankkiasiat hoidetaan silmän liikkeillä. No teilläpä ei enää taidot riitä tämän taidon hallintaan ja aivastaessa lajoitattekin koko omaisuutenne ranskalaiselle maanviljelijälle. Tiedättepä miltä tuntuu.
Eihän tuo ole mitenkään hiottu keino vaan ihan 15v piripää tason kikka :D pitää olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas, että siihen lankea.
Itä suomen slogan mitä serkumpi sen herkumpi
Toisaalta jos tuollaisia summia on vanhuksilla tilillä, niin niitä tuskin edes on ollut tarkoitus käyttää mihinkään. Eläkkeellä on hoidettu juoksevat kulut ja loppu on siirtynyt tilille "rahakasaan" Tuskin edes huomaavat arjen pyörittämisessä että tili on putsattu. Toki ahneet jälkeläiset jää nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
itse ostaneet venäjän sota oplilikaatioita kun serkku poika venäjältä niitä kaupusteli . nyt syyttävät suomalaisia. tajunneet että joutuvat maanpetos syytteeseen.
Sotaoblikaatio, serkkupoika, maanpetossyyte ovat muuten yhdyssanoja😅
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomalaiset on kyllä tyhmiä.
T: kuopiolainen
Entäs savolaiset?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tuntuu ihmisillä olevan tilillä rahaa, kun kaikilta viety useita kymppitonneja.
Pitäiskö alkaa huijariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukutte meitä itäsuomalaisia?
Hesalaiset on tyhmiä, kun haluavat muslimeita.
Mikäs muslimeissa on vikana?
T. Suku itä-Suomesta, etelässä syntynyt
Ja joku voi viellä kysyä tätä?Lue vaikka tämän päivän Ilta-Sanomia,siitäkin näet yhden syyn.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea se kateus saa aikaan kuten tämänkin aloituksen?
Jospa vaan nyt alatte käyttämään sitä järkeä, niin muiden ei tarvitse selvitellä teidän ongelmia. Ymmärrätkö miten paljon kustannuksia näiden tutkinnasta koituu ja miten helppo nämä olisi ehkäistä? Ei tarvitsisi kuin olla luovuttamasta niitä tunnuksia muille.
On ihmisiä jotka syyttävät rikoksen uhreja siitä kun nämä joutuvat rikoksen uhreiksi.
Näitä syyttäjiä voi epäillä narsisteiksi.
Valkoinen on mustaa, musta on valkoista.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka syyttävät rikoksen uhreja siitä kun nämä joutuvat rikoksen uhreiksi.
Näitä syyttäjiä voi epäillä narsisteiksi.
Valkoinen on mustaa, musta on valkoista.
Uhreissakin on vikaa jos he käyttäytyvät tyhmästi.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella huutelette täällä anonyymisti toisia tyhmiksi? Olen satavarma, että jokainen teistä on joutunut elämänsä aikana jonkin asteen huijatuksi, joko ihmissuhteissa, kauppojen tarjoiuksissa, autokaupoissa jne jne. On inhimillistä uskoa ihmisistä ensin hyvää, ja siihen huijaukseen voi mennä ihan kuka vaan, oli minkä ikäinen hyvänsä. Ei ole kiva menettää rahojaan, mutta syyllistäminen ei auta mitään. Terveisin 1964 syntynyt, vielä vähäiset rahat tilillä, tiedä sitten kuinka kauan.
Jep, meikältä marketin kassa veloitti kahdesta muovikassista vaikka otin vain yhden vähäisiin ostoksiini. Huomasin kuitista vasta himassa 2 km päässä. Edellä menneellä asiakkaalla (sekaisin kuin seinäkello) ei yllättäen ollut rahaa enää muovikassiinsa, kuitenkin sellaisen otti. En tiedä liittyikö jotenkin asiaan 😮😆
Onneksi omilla vanhemmilla ei ole tietokonetta. Pankkitunnukset on minulla ja jos niitä tarvitaan, menen läppärin kanssa heille ja yhdessä kirjaudutaan. Laskut on suoramaksuna joten niihin ei tarvita apua. Kaikki valtuudet on hankittu ja edunvalvontavaltuutukset varalta tehty. Ei pääse huijarit huijaamaan. Eivät myöskään vie pankkikorttia tunnuslukuineen kiven alle poliisia varten, heillä sentään järki pelaa
Vierailija kirjoitti:
Mikään softa tai muu tietoturvapalvelu ei auta silloin kun henkilö ihan itse antaa tunnuksensa huijarille. Näistä on jo vuositolkulla jauhettu, eikö jo mene tyhmimpienkien kaaleihin? Pankkien ei pidä korvata senttiäkään näille ääliöille.
Mutta tästähän huijarit juuri aloittavat. Etkö lukenut juttua? Huijarit kertovat että nyt juuri on huijaus menossa mutta he pystyvät auttamaan. Ja on kiire. Vanhus joka on lukenut huijauksista hätääntyy mutta on sitten kiitollinen kun joku asiantuntija on hänen puolellaan.