Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas itä-suomen juntit antaneet pankkitunnuksiaan huijareille

Vierailija
13.02.2025 |

Nuo tarvitsisivan jonkun edunvalvojan. Yksi oli syntynyt 70-luvulla, joten ei tuota voi edes enää laittaa iän syyksi. Miksi nämä ovat näin ryhmiä kun on lukemattomia kertoja toistettu sitä, että pankki ei tarvitse henkilökohtaisia tunnuksia mihinkään?

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011032620.html

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutte meitä itäsuomalaisia?

Hesalaiset on tyhmiä, kun haluavat muslimeita.

Mikäs muslimeissa on vikana?

T. Suku itä-Suomesta, etelässä syntynyt

Öö, no vaikka naisviha? Väkivaltaisuus?

Vierailija
42/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tuntuu ihmisillä olevan tilillä rahaa, kun kaikilta viety useita kymppitonneja.

Onko ketään sellaista yritetty huijata, jolla on 200 e tilillä tai vähemmin. Jos huijataan vain niitä, joilla on rahaa, niin herää kysymys, mistä huijari saa tiedon näistä ihmisistä? Onko tämä pankin tietovuoto?

Paperikeräyksestä on jo vuosikausia kerätty tietoa ihmisistä. Siksi kaikki henkilökohtaiset paperit revittynä roskiin, ei koskaan paperikeräykseen.

Kenelle enää nykyään tulee jotain paperisia tiliotteita tms?

Minulle tuli vielä pari vuotta sitten. Edelleen maksan laskut läppärillä ja avaintunnuskortilla m34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutte meitä itäsuomalaisia?

Hesalaiset on tyhmiä, kun haluavat muslimeita.

Miksi te ette voi käyttäytyä kuten pankki ja poliisi teitä kehoittaa? Ei tuo ole tervejärkisen toimintaa.

Vierailija
44/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin vihaketjun. Taas kaupunkilaiset haukkumassa tavallisia ihmisiä.

Vierailija
45/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lue iltalehtien uutisia, kun siellä näyttää olevan vain uutisia,miten saadaan paras orgasmi kymmenkertaisena.. Pankki kyllä varoittaa selvästi sivuillaan huijauksista.

Mutta jos joku sanoo juurikin soittavansa pankista, niin....

Edes omaisten pitäisi huolehtia, että eivät pidä kaikkia rahojaan samalla tilillä tai edes välttämättä samass pankissa.

Ja jotkut vaativat, että pankin pitäisi hyvittää ne huijaukset toisten tallettajien rahoilla. Siitä se vasta huijausaalto alkaisi, kun kaveri voisi huijata ja itse saada pankilta huijatut rahat takaisin.

Puhelimet tuntuvat olevan niitä vaarallisia vehkeitä.

Vierailija
46/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita huijauksia on tapahtunut ihan pk-seudullakin + ympäri Suomea.

No tottakai, kun on leikkaukset. Nistit ja alkkikset tarvitsee edelleenkin rahaa. Huumerikolliset tekee noita huijauksia. Mut mahdollisesti jo muutkin. Monilla on isot velat, kun joutuu työttömäksi. Saattaahan ne vähän yrittää huijauksilla saada rahaa, ettei menisi talo alta. 

Vierailija
47/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla selvinneet elämässä tähän asti.

Normaalisti töissä käyneitä ihmisiä jotka ovat voineet luottaa yhteiskuntaan. Eivät ole eläneet maailmassa jossa pitää kokoajan varoa huijareita.

Viimeiset 10 vuotta on toitotettu, ettei pankki tai poliisi tarvitse sinun pankkitunnuksia. Elääkö nämä jossain kellarissa kun viesti ei mene perille?

Tuo maaseutu ei tee kyllä ihmisille hyvää. Se tekee ihmisestä täysin ääliön.

Helsinkiläisillä vanhuksilla ei ole tilillä rahaa, toimeentulotuki on niin olematon, ettei sitä kannata huijata. Tai siis kannattaa, mutta lehdessä ei kerrota, että Malmilla asuva Sirkka menetti 60 e verkkopankkihuijarille.

Vierailija
48/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei lue iltalehtien uutisia, kun siellä näyttää olevan vain uutisia,miten saadaan paras orgasmi kymmenkertaisena.. Pankki kyllä varoittaa selvästi sivuillaan huijauksista.

Mutta jos joku sanoo juurikin soittavansa pankista, niin....

Edes omaisten pitäisi huolehtia, että eivät pidä kaikkia rahojaan samalla tilillä tai edes välttämättä samass pankissa.

Ja jotkut vaativat, että pankin pitäisi hyvittää ne huijaukset toisten tallettajien rahoilla. Siitä se vasta huijausaalto alkaisi, kun kaveri voisi huijata ja itse saada pankilta huijatut rahat takaisin.

Puhelimet tuntuvat olevan niitä vaarallisia vehkeitä.

Ylelläkin on ollut kampanjoita näiden huijausten estämiseksi, mutta ei näihin pösilöihin auta mikään.

Vierailija
49/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tottuneet kekkosen aikaan kuten lappalaisetkin  muu maa elättää heidät ilmeisesti nytkin kekkonen soitellut ja kysellyt tunnareita.

Vierailija
50/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin ja kerrottiin, että nimissäni on haettu lainaa. Kysyi, että mikä pankki, kun on tilejä useammassa. Nordea. Pelästyin kovasti ja sanoin, että pitää heti soittaa sinne ja ystävällinen soittaja sanoi, että ei hätää, hän voi yhdistää. Sitten minä juttelin pitkään sen Nordean virkailijan kanssa ja menin ihan solmuun, että mitä tunnusta hän tarkoittaa ja hyvänen aika sentään, onko se tili ihan tyhjä. Nordean virkailia lohdutti, että ei ole, vasta tässä asiaa selvitellään, että löytyisikö jostain käyttäjätunnus, ei hätää, ei pidä pelästyä ja minä melkein itkua tuhersin, että pitää soittaa pojalle, kun se aina minua neuvoo. Virkailija sanoi, että ei nyt kesken tämän puhelun, mutta sanoin, että ei se mitään, minulla on toinen puhelin, ihan hyvin voin soittaa. Minulla on miniä Nordeassa töissä, hän voi auttaa, jos poika ei vastaa.

Ikävällä tavalla virkailija katkaisi siinä vaiheessa koko puhelun!

Minulla ei tosin ole tiliä Nordeassa, ei poikaa eikä miniää. Mutta oli joutilasta aikaa ja hyvin saatoin jutella melkein tunnin ja siinä samalla etsiä laatikoista käyttäjätunnuksia.

Vierailija
51/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka antaa pankkitunnukset huijareille pitäisi määrätä edunvalvontaan. Rangaistus myös olisi paikallaan jos luovuttaa tunnukset muille.

Vierailija
52/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele keskivertoihmistä ja että puolet ovat sitäkin tyhmempiä, käytännössä kehitysvammaisen tasolla.

Vierailija
53/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin ja kerrottiin, että nimissäni on haettu lainaa. Kysyi, että mikä pankki, kun on tilejä useammassa. Nordea. Pelästyin kovasti ja sanoin, että pitää heti soittaa sinne ja ystävällinen soittaja sanoi, että ei hätää, hän voi yhdistää. Sitten minä juttelin pitkään sen Nordean virkailijan kanssa ja menin ihan solmuun, että mitä tunnusta hän tarkoittaa ja hyvänen aika sentään, onko se tili ihan tyhjä. Nordean virkailia lohdutti, että ei ole, vasta tässä asiaa selvitellään, että löytyisikö jostain käyttäjätunnus, ei hätää, ei pidä pelästyä ja minä melkein itkua tuhersin, että pitää soittaa pojalle, kun se aina minua neuvoo. Virkailija sanoi, että ei nyt kesken tämän puhelun, mutta sanoin, että ei se mitään, minulla on toinen puhelin, ihan hyvin voin soittaa. Minulla on miniä Nordeassa töissä, hän voi auttaa, jos poika ei vastaa.

Ikävällä tavalla virkailija katkaisi siinä vaiheessa koko puhelun!

Mihin se pankki sinun tunnuksia tarvitsee? Etkös sinä pyydä ne tunnukset pankilta jos niille on tarve?

Vierailija
54/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappalaiset paniikissa antaneet ettei 5000 ylimenevästä porosta jää kiinni ja tukia tulematta.

Vierailija
55/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita huijauksia on tapahtunut ihan pk-seudullakin + ympäri Suomea.

No tottakai, kun on leikkaukset. Nistit ja alkkikset tarvitsee edelleenkin rahaa. Huumerikolliset tekee noita huijauksia. Mut mahdollisesti jo muutkin. Monilla on isot velat, kun joutuu työttömäksi. Saattaahan ne vähän yrittää huijauksilla saada rahaa, ettei menisi talo alta. 

Kuka hölmö velkaantuu niin pahoin että työn mennessä täytyy alkaa rikoliseksi? Etsisi uuden työn ja eläisi varojensa mukaan. Jo on pösilöä porukkaa jotka velkarahalla pitää kulissia.

Vierailija
56/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä toivoo että huijaukset kehittyisi tekoälyn myötä niin tehokkaiksi että tilin voisi tyhjentää ilman tunnuksiakin.

Sitten minäkin lällättelisin täällä kun minulla ei tilillä ole koskaan mitään.

Vierailija
57/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävällä tavalla virk

Älä minulta kysele, olen tyhmä vanhus, jota on helppo huijata. Se oli ihan rattoisa puhelu, kun yhdessä mietittiin, että onko ne pankkitunnukset sama asia kuin pankkikorttini numero ja voi ei sentään, miten minä nyt luettelin vanhasta KappAhlin kortista näitä numeroita. Kun sekin oli lompakossa, mutta on minulla täällä Sokoksen lahjakorttikin, olisiko siinä se oikea numero?

Vierailija
58/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka antaa pankkitunnukset huijareille pitäisi määrätä edunvalvontaan. Rangaistus myös olisi paikallaan jos luovuttaa tunnukset muille.

Naurattaa aina kun nämä huijarit soittavat niin rupeavat änkyttämään 😂😂😂. Ne rääpäleetkun ovat kielitaidottomia kuten myös ovestä ovelle kaupustelujat 🤣

Vierailija
59/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa viimeviikolla näin kun harvinaisen epämääräinen porukka kaiveli paperinkeräyspisteeltä ihmisten tiliotteita.

Vierailija
60/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin tyhmät ihmiset eivät tarvitse rahoja.

Jokainen heistä voisi olla sinun äitisi, ja hänen rahansa kuuluvat sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän