Taas itä-suomen juntit antaneet pankkitunnuksiaan huijareille
Nuo tarvitsisivan jonkun edunvalvojan. Yksi oli syntynyt 70-luvulla, joten ei tuota voi edes enää laittaa iän syyksi. Miksi nämä ovat näin ryhmiä kun on lukemattomia kertoja toistettu sitä, että pankki ei tarvitse henkilökohtaisia tunnuksia mihinkään?
Kommentit (124)
Ihmisiä on aika helppo huijata kun sattuu oikeat olosuhteet. Toki näistä tunnuksien antamisesta on toitotettu niin paljon, että pitäisi olla selkärangassa ettei niitä anneta kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin tyhmät ihmiset eivät tarvitse rahoja.
Jokainen heistä voisi olla sinun äitisi, ja hänen rahansa kuuluvat sinulle.
Äitini on 86-vuotias ja olen täysin varma että hän ei koskaan lankeaisi tuollaiseen huijaukseen. Niin monta kertaa tätä on hänen kanssaan harjoiteltu. Olen opettanut että kun joku soittaa, oli se muka sitten ihan kuka hyvänsä - pankki, poliisi.. - ja alkaa kysyä pankkitunnuksia, on täysin oikein että hän huutaa puhelimeen "Haista paska" ja sulkee puhelun. Tämä on nyt hänelle täysin selvää. Olen opettanut että tuosta ei ole MITÄÄN poikkeuksia, ei minkäänlaisia. Kukaan poliisi ei IKINÄ soita ja kysy pankkitunnuksia. Ei mikään pankki. Ei mikään taho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on 86-vuotias ja olen täysin varma että hän ei koskaan lankeaisi tuollaiseen huijaukseen. Niin monta kertaa tätä on hänen kanssaan harjoiteltu. Olen opettanut että kun joku soittaa, oli se muka sitten ihan kuka hyvänsä - pankki, poliisi.. - ja alkaa kysyä pankkitunnuksia, on täysin oikein että hän huutaa puhelimeen "Haista paska" ja sulkee puhelun. Tämä on nyt hänelle täysin selvää. Olen opettanut että tuosta ei ole MITÄÄN poikkeuksia, ei minkäänlaisia. Kukaan poliisi ei IKINÄ soita ja kysy pankkitunnuksia. Ei mikään pankki. Ei mikään taho.
Miksi häntä on tarvinnut opettaa kun uutisissa ja radiossa jatkuvasti toitotetaan, ettei pankkitietoja saa jakaa puhelimessa? Kaikilla vanhuksilla ja vähän nuoremmillakin ei ole ketään joka opettaisi.
itse ostaneet venäjän sota oplilikaatioita kun serkku poika venäjältä niitä kaupusteli . nyt syyttävät suomalaisia. tajunneet että joutuvat maanpetos syytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on aika helppo huijata kun sattuu oikeat olosuhteet. Toki näistä tunnuksien antamisesta on toitotettu niin paljon, että pitäisi olla selkärangassa ettei niitä anneta kenellekkään.
Huumeistakin on toitotettu vaikka kuinka, mutta hyvin ihmiset niihinkin sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat ymmärtää ettei pankkitunnuksia pidä antaa kenellekään, siitä on puhuttu jo vuosia meidän perheessä ja se ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukutte meitä itäsuomalaisia?
Hesalaiset on tyhmiä, kun haluavat muslimeita.
Mikäs muslimeissa on vikana?
T. Suku itä-Suomesta, etelässä syntynyt
Öö, no vaikka naisviha? Väkivaltaisuus?
Olisin sinuna eli lanalta haisevana maalaijunttina vain ihan hiljaa. Teillä siellä maalla on paljon naisvihaa ja väkivaltaa (ja alkoholismia), te ette vain tunnista sitä ja syytätte samasta asiasta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeistakin on toitotettu vaikka kuinka, mutta hyvin ihmiset niihinkin sortuu.
Kuten alkoholin ja tupakan kanssa, mutta niistä tulee hyvä olo, joten niitä halutaan käyttää.
"Miksi häntä on tarvinnut opettaa kun uutisissa ja radiossa jatkuvasti toitotetaan, ettei pankkitietoja saa jakaa puhelimessa? Kaikilla vanhuksilla ja vähän nuoremmillakin ei ole ketään joka opettaisi."
No jos ne uutisten ja radion toitotukset aina auttaisivat niin eihän tämänkään aloituksen kertomia tapahtumia olisi enää yhtään!
Äitini on kyllä ollut tietoinen näistä jo vuosia, mutta olen silti halunnut varmistaa että hän oikeasti ymmärtää että asiasta ei ole mitään poikkeuksia. Ja että on ihan ok olla törkeäkin vastauksessaan, eikä tarvitse yhtään jäädä kuuntelemaan mitään sepustuksia.
Eihän nykyaikana pidä enää tuntemattomiin soittoihin edes vastata. Eikä avata sähköposteja tai viestejä. Poistoon vaan kaikki ja estot päälle. Ei voi kun ihmetellä missä pumpulissa jotkut elää?
On tuo aivan järkyttävää tyhmyyttä???
Suurin osa ihmisistä ovat aivan helvetin tyhmiä! Onneksi en kuulu tuohon joukkoon.
Typeriä ovat, toivottavasti menettävät KAIKEN
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tuntuu ihmisillä olevan tilillä rahaa, kun kaikilta viety useita kymppitonneja.
Tämä. Uskomatonta tyhmyyttä makuuttaa normi tilillä tuollaisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomalaiset on kyllä tyhmiä.
T: kuopiolainen
Kuopiolaisia huijattu myös. Lue juttu😂.
T: itäsuomesta
Millä oikeudella huutelette täällä anonyymisti toisia tyhmiksi? Olen satavarma, että jokainen teistä on joutunut elämänsä aikana jonkin asteen huijatuksi, joko ihmissuhteissa, kauppojen tarjoiuksissa, autokaupoissa jne jne. On inhimillistä uskoa ihmisistä ensin hyvää, ja siihen huijaukseen voi mennä ihan kuka vaan, oli minkä ikäinen hyvänsä. Ei ole kiva menettää rahojaan, mutta syyllistäminen ei auta mitään. Terveisin 1964 syntynyt, vielä vähäiset rahat tilillä, tiedä sitten kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella huutelette täällä anonyymisti toisia tyhmiksi? Olen satavarma, että jokainen teistä on joutunut elämänsä aikana jonkin asteen huijatuksi, joko ihmissuhteissa, kauppojen tarjoiuksissa, autokaupoissa jne jne. On inhimillistä uskoa ihmisistä ensin hyvää, ja siihen huijaukseen voi mennä ihan kuka vaan, oli minkä ikäinen hyvänsä. Ei ole kiva menettää rahojaan, mutta syyllistäminen ei auta mitään. Terveisin 1964 syntynyt, vielä vähäiset rahat tilillä, tiedä sitten kuinka kauan.
Sillä "oikeudella" että nuo ovat oikeasti aivan tajuttoman TYHMIÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiseen huijaukseen voi mennä kuin älyltään vajaa ihminen. On selvästi kerrottu useita kertoja ettei tunnuksia saa antaa muille, ei edes pankin virkailijalle tai poliisille.
Kyllä näitä tapahtuu yhtä paljon muuallakin maailmassa. Eikä ehkä sittenkään hirveitä määriä, koska ykköstapauksiahan nämä ovat, kun lähes kaikilla kuitenkin pankkitili ja tunnukset niihin ovat, myös vanhoilla ihmisillä.
Vanhukset ovat usein juuri kotonaan ja todellakaan ei mitään rahoja ole tarpeen siirtää puhelinsoiton perusteella minnekään.
Kun uutisia seuraa niin tuntuu niitä hölmöjä olevan enenevissä määrin nuoremmissa ikäluokissa. Niin tolloja uutisia saa lukea nuorten kommelluksista ettei mitään rajaa. No eipä niillä ole koskaan mitään varastetavaakaan.