Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen vs pörssisähkösopimus

Vierailija
13.02.2025 |

Onko mitään järkeä ottaa muuta kuin pörssisähköä? Viime vuonna pörssisähkön keskihinta oli 5,76 snt/kWh ja tänä vuonna se näyttäisi olleen pikkasen yli 6 senttiä, vaikka nyt on talvi ja pitäisi olla kaikkein kalleimmat hinnat?

Määräaikaiset sopimukset näyttää olevan aina vähintään sen n. 8 senttiä. Niissä maksaa sitten ylimääräistä sähköyhtiölle varmuuden vuoksi. Vai onko tässä nyt jotain, mitä en ymmärrä?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pörssisähkö kolme vuotta ja joka vuosi keskihinta alle 6 c/kWh. Ei seurata sähkön hintaa eikä ohjata kulutusta muuten kuin auton lataus automaatiolla halvan sähkön aikaan.

Vierailija
22/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määriksen saa nyt alle 7, pari päivää sitten näin mainoksen, mutta ei jäänyt mieleen mikä yhtiö oli kyseessä.

Ei saa omakotitaloon, yksiöön ehkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sentin ero tekee satasen vuodessa +- kuukausimaksuwrot

Vierailija
24/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei pysty siirtämään sähkön käyttöä yölle vaan sähköä kuluu silloin kun pörssisähkö on kallista.

Alle 2000 kwh kulutuksella sähkön myyntilasku ei ole kun parikymppiä kk. Määräaikaisella sopimuksella elämä on huoletonta.

Kaukolämpöyksiön sähkönkulutusta on edes turha mainita. 

Nämä keskustelut on enemmänkin okt asukkien heiniä:)

Vierailija
25/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikke oon börssesähkö. Sittenhän sitä voi kylillä kehuskella olevansa börssemiehiä kjehkjehkjeh

Vierailija
26/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisella ei tarvitse stressata. Pörssisähköllä lämmität saunaa aamuyöllä, peset astioita keskellä yötä, hehkutat lattialämmitystä yöllä ja toivot, että jotain lämpöä olisi jäljellä illalla silloin kun sitä eniten tarvitsee. Mikäli pitää stressistä, niin pörssisähkö on erinomainen valinta. Sillä voi säästää ehkä 100 euroa vuodessa.

No ei ole ollut ongelma, ei ole tarvinnut stessata. Minuutti päivässä kun tsekkaa hinnat. .  Pesukone osaa yksin pestä, ei tarvitse vahtia. Saunan kiuas lämpiää yöllä automattisesti ja saunoa voi koska haluaa. Ainavalmis kiuas. Minulla on päivällä ILP  ja takka, sekä puita yllinkyllin.

Pörssisähkö ilman muuta.

Vierailija
27/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisella ei tarvitse stressata. Pörssisähköllä lämmität saunaa aamuyöllä, peset astioita keskellä yötä, hehkutat lattialämmitystä yöllä ja toivot, että jotain lämpöä olisi jäljellä illalla silloin kun sitä eniten tarvitsee. Mikäli pitää stressistä, niin pörssisähkö on erinomainen valinta. Sillä voi säästää ehkä 100 euroa vuodessa.

No ei ole ollut ongelma, ei ole tarvinnut stessata. Minuutti päivässä kun tsekkaa hinnat. .  Pesukone osaa yksin pestä, ei tarvitse vahtia. Saunan kiuas lämpiää yöllä automattisesti ja saunoa voi koska haluaa. Ainavalmis kiuas. Minulla on päivällä ILP  ja takka, sekä puita yllinkyllin.

Pörssisähkö ilman muuta.

Niin, kulutus 25 th kwh vuodessa, joten säästöä tulee

Vierailija
28/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OL3 menee 1,5kk huoltoseisokkiin, saattaa olla vaikutusta pörsän hintaan, toisaalta kulutus pienenee kesää kohti mentäessä. Muutama muuttuja tässä yhtälössä on tietysti mukana.

Vierailija
29/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta määräaikaisia ketuttaa kun alkaa tulla taas 2000MW halpaa energiaa Venäjältä.

Vierailija
30/75 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pörssisähkö on aivan paras kaupungissa yksin asuvalle. Tarkkailemalla hintaa sähkö on lähes ilmaista koska pystyt hyödyntämään ne ajat jolloin sähkö ei maksa oikein mitään ja välttämään niitä aikoja jolloin se on kallista.

Vierailija
31/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, että pörssisähkö paras ratkaisu. kannattaa ottaa sopimus, jossa kuukausimaksu pieni tai jopa ilmainen. 

--Eevert00

Vierailija
32/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määriksen saa nyt alle 7, pari päivää sitten näin mainoksen, mutta ei jäänyt mieleen mikä yhtiö oli kyseessä.

Helen ainakin tarjoaa alle 7c määräaikaista.

Vierailija
33/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohta määräaikaisia ketuttaa kun alkaa tulla taas 2000MW halpaa energiaa Venäjältä.

Ei tule ainakaan suomeen,se on selvä.

Vierailija
34/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörsä on köyhille joille elämänsisällöksi riittää sähkönhinnan neuroottinen seuraaminen.

Vierailija
35/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo ole vastakkainen.

Toinen on keston määrittely ja toinen on HINNOITTELUN määrittely.

voit periaatteessa tehdä määräaikaisen pörssihintaa seuraavan sopimuksen tai saada toistaiseksi voimassa olevan kiinteähintaisen sopimuksen.

Vierailija
36/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö ilman muuta.

Niin, kulutus 25 th kwh vuodessa, joten säästöä tulee

siis kulutus KUINKA PALJON. th EI OLE MIKÄÄN kerrannaisyksikkö joten kyseessä varmaan muuttuja(t). Paljonko on 25 aikatuntia? (t =aika, h=tunti).

Vierailija
37/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörsä on köyhille joille elämänsisällöksi riittää sähkönhinnan neuroottinen seuraaminen.

Meillä pörssihintaa seuraa automatiikka. Tammikuu 6.3c/kWh ja helmikuu nyt 3.8ckWh.

Halpaa on ollut pari vuotta.

Vierailija
38/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pörssihintaa seuraa automatiikka. Tammikuu 6.3c/kWh ja helmikuu nyt 3.8ckWh.

Eli tammikuussa maksoit saman kuin minä maksoin, sillä erotuksella että minä kulutin sähköä ihan milloin huvitti ja sinä silloin kun "oli halpaa". Kylläpä kannattaa..

Vierailija
39/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tammikuussa maksoit saman kuin minä maksoin, sillä erotuksella että minä kulutin sähköä ihan milloin huvitti ja sinä silloin kun "oli halpaa". Kylläpä kannattaa..

En ole tuo aiempi, mutta pörssisähkössä kannattaa seurata koko vuotta. Viime vuonna osa kuukausista oli ihan naurettavan halpaa ilman seuraamistakin. Sinä maksat aina tuon verran sähköstä. 

Vierailija
40/75 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aiempi, mutta pörssisähkössä kannattaa seurata koko vuotta. Viime vuonna osa kuukausista oli ihan naurettavan halpaa ilman seuraamistakin. Sinä maksat aina tuon verran sähköstä. 

Ja se on hyvä. koska kulutukseni ON tasaista kuukaudesta toiseen ja painottuu korkean kulutuksen tunneille. Lisäksi on paljon helpompi ENNAKOIDA paljonko tarvitsen tuloja sähköyhtiöistä kun tiedän paljonko on menoja sähköyhtiöihin. Itse-asiassa minä en maksa sähköstäni pennin jeniä, vaan sen maksavat sähköyhtiöt ympäri maailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän