Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen poistovesi nousee lattiakaivosta ylös

Vierailija
13.02.2025 |

Vettä tulee paljon. Lattia lainehtii. Suihkussa käynti ei tee tuota ongelmaa eli vesi menee normaalisti lattiakaivoon. Paitsi jos käy suihkussa samaan aikaan niin sitten on vettä nilkkaan asti. Huoltomies oli käynyt ja oli lappu että viemäri toimii normaalisti. Oli ilmeisesti laskenut sinne vaan vettä eli kuten sanoin niin suihkussa käynti ei nosta vettä. Ainoastaan se poistovesi nousee. Näin ei oo ollut aina eli kuukauden verran tehnyt tuota ja vettä tulee aina vaan enemmän. Pistin ilmoitukseenkin että pesukoneen poistovesi nousee. Tämä on nyt toinen kerta kun on käyty asunnossa ilman että olen ollut kotona. Ei jaksaisi taas pistää viestiä että edelleen se vesi nousee.

Ei kai sen tuolla tavalla kuulu nousta sen veden ja varsinkaan kun ei ole tehnyt sitä aiemmin.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseessä lattian alla kulkeva pesukoneen poistoviemäri? Koita irrottaa pesukoneen poistoletku ja yritä saada paineella menemään vettä läpi, luulisi tukoksen irtoavan.

Vierailija
42/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita huoltomiehelle ja käske hoitaa kuntoon. Ei sille tarvi yhtään enempää neuvoja antaa. Kun vesi nousee viemärissä isommalla määrällä, jossain vaiheessa se on tukossa.

Jos huoltomies ei hoida kolmannellakaan kerralla, ilmoitat vuokranantajalle, taloyhtiön hallitukselle tai kelle vaan joka omistaa kiinteistön siitä yhtiöstä. Jokainen joka omistaa asunnon ei varmasti halua vesivahinkoa. Huoltomies joka ei ymmärrä työtään saa kyllä heiltä vauhtia. Aika kalliiksi voi tulla tuollainen huoltomies joka vähät välittää miten vesi kulkee.

Joskus huoltoasemilla ihmetellyt, kun joku kassalla ei reagoi, jos kerron, että WC:ssä vesi tulee lattialle. Samantien, kun on sanonut pomolle tai omistajalle, on tullut vipinää kinttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä lattian alla kulkeva pesukoneen poistoviemäri? Koita irrottaa pesukoneen poistoletku ja yritä saada paineella menemään vettä läpi, luulisi tukoksen irtoavan.

Mä käsitin, että märkälattiakaivo tulvii, mutta voihan olla, että onkin kuivakaivo välissä ja siitä tulvii. Silloin tukos on tosiaan kuivakaivon ja märkäkaivon, johon suihkuvesi menee, välissä. Se selittäisi myös hyvin, miksi ei suihku tulvi.

Vierailija
44/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukos viemärissä. Pesukone seis ja putsaa viemäri, suihkuta jonkin aikaa ellei tokene niin jotain ainetta ellei niin putkari.

Vierailija
45/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä tullut viemäristä vettä lattialle. Katson pari kertaa kkssa TS putsaa ja oon tarkkana kun laitan vaatteet koneeseen ettei mene sinne kuulumatonta roskaa.

Vierailija
46/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kylppärissä kävi juuri tää sama. Olin kylppärissä samaan aikaan kun pyykinpesukone oli päällä ja huomasin, että vettä nousee yhtäkkiä viemäristä. Tosin ei sitä niin paljoa tullut että nilkat olisi peittyneet, ja viemäri myös veti sen kaiken veden takaisin, mutta kyllä sitä kuitenkin jonkun verran nousi ylös. Mä puhdistin viemärin käsin ja sen jälkeen mielestäni vettä ei ole noussut. Kylppärin lattia viemärin kannen ympäriltä on pysynyt kuivana, vaikka pyykinpesukone olisi päällä. Silti mietin, ettei siellä syvemmällä ole mitään tukosta ja pitäisikö vielä kaataa jotain avaavaa ainetta sinne viemäriin tai pyytää putkimies käymään. Asun vuokrakämpässä ja kauheata jos olisi tukos ja aiheutuisi vielä joku vesivahinko.

Vierailija
47/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks se lattiakaivoon menee, meillä menee lavuaarin alapuoliseen putkeen suoraan.

Meillä nousee vesi lavuaariin, kun pesukone tyhjentää. Tämä on häiritsevää. 

Putki liitetty pesualtaan viemäriin. 

Vierailija
48/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kylppärissä kävi juuri tää sama. Olin kylppärissä samaan aikaan kun pyykinpesukone oli päällä ja huomasin, että vettä nousee yhtäkkiä viemäristä. Tosin ei sitä niin paljoa tullut että nilkat olisi peittyneet, ja viemäri myös veti sen kaiken veden takaisin, mutta kyllä sitä kuitenkin jonkun verran nousi ylös. Mä puhdistin viemärin käsin ja sen jälkeen mielestäni vettä ei ole noussut. Kylppärin lattia viemärin kannen ympäriltä on pysynyt kuivana, vaikka pyykinpesukone olisi päällä. Silti mietin, ettei siellä syvemmällä ole mitään tukosta ja pitäisikö vielä kaataa jotain avaavaa ainetta sinne viemäriin tai pyytää putkimies käymään. Asun vuokrakämpässä ja kauheata jos olisi tukos ja aiheutuisi vielä joku vesivahinko.

Todennäköisesti tukos on ollut siinä lattiakaivossa, jonka puhdistit. Jos tukos on edelleen, niin kyllä jossain vaiheessa voi nousta vesi lattiakaivosta uudestaan ylös. Tähän on olemassa helppo testi. Kuivaa lattia lattiakaivon ympäriltä huolellisesti. Aseta lattialle lattiakaivon viereen vessapaperi. Katso, ettei vessapaperi kastu, kun asetat sen siihen. Seuraavan kerran kun menet suihkuun, pitäisi vessapaperin palan olla edelleen kuiva. Toista testi niin pitkään kuin haluat.

Vierailija
49/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
50/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt kerran vähän samalla tavalla. Siksi varoitan, AP: jos laitat sitä viemärinavausainetta, ja lattiakaivo vielä senkin jälkeen röyhtäisee vedet lattialle, niin se vesi on vahvasti emäksistä, polttaa iholla ja on liukasta kuin saippualiuos.

Vierailija
51/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks se lattiakaivoon menee, meillä menee lavuaarin alapuoliseen putkeen suoraan.

Todennäköisesti tukos jossain. Periaatteessa veden ei pitäisi nousta milloinkaan lavuaariin, jos viemäri toimii oikein.

Vierailija
52/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on häiritsevää.

Vierailija
53/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne avaajarakeet on kyllä tehokkaita, sitä voi kokeilla.

Miksi?

Miksi pitäisi käyttää omia rahojaan asiaan joka kuuluu vuokran antajalle? Seuraavaksi teet putkirempan kokonaisuudessaan itse? Ääliö!

Vierailija
54/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pimppi touhui ois?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..

Vierailija
55/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu vuokrakämpässä ja vesi nousee, aina ilmoitus vuokranantajalle ja mieluusti kirjallisesti. Jos vuokranantaja ohjeistaa ja neuvoo viemärinavaus kemikaalien käyttöön, silloin niitä voi käyttää. Ilmoitusvastuu mahdollisesta kalliista vahingosta kannattaa kuitenkin hoitaa varman päälle. 

Monesti pelkän hajulukon puhdistus auttaa. Ikävintä hoitamaton viemäritukos on, jos on jonnekin just kiire ja pitäisi käydä suihkussa tai vieraita tulossa. Meillä kerran viemäriputki meni tukkoon jouluaattona. Kaikki kodin viemärit alkoi hiljalleen nostaa sitä viemärin aukaisu ainetta lattialle. Oli todella kallista saada viemärinaukaisu jouluaatoksi, mutta ei joulua halunnut viettää vähillä astioilla saunomatta. Tukos oli aukaisijoiden mukaan juuri talon kivijalan ulkopuolella. Sen jälkeen opittiin tarkistamaan viemäri loppusyksystä ennen kovempia pakkasia. Kaadot on kunnossa, mutta joku mutka siellä on johon hiljalleen jotain alkaa kertyä. Käytännössä mm hiuksien pääsyä viemäriin ei saa estettyä paitsi pesemällä hiukset pihalla vesisoikossa. Samalla tavalla astianpesusta päätyy kaikennäköistä rasvaa hiljalleen joka ei jossain vaiheessa etene, vaikka viemäriin juoksuttaa mitä.

Vierailija
56/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies tai hae tukostenavaajaa mr. Muscle pullo, lue tarkoin käyttöohje ja teet kuten ohjeessa sanotaan. 2 kertaa voi toistaa jos ei aukene, jos sen jälkeen ei edellenkään vedä tilaat putkimiehen ( omakotitalo ) , vuokra asunnossa ilmoita talonmiehelle ja menee vuokrasopimuksen mukaan huolto.

Vierailija
57/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt pesuankka lapsiveden mukana..

Herttaista.

Eli voi Vttu miten tyhmä nainen voi olla!!

Ei tarvitse miestä mihinkään ja silti parkuu huoltomiehen perään. 

Onko vähän noloa? 

Vierailija
58/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pimppi touhui ois?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..

Ei ole enää kuin isompia kokoja jäljellä. Mutta jos joku kahden lapsen äiti käy, niin niitä on joka paikka täynnä.? Vähän ne on jo losoja , mutta kyllä niihin vielä työmies tarpeensa tekee.

Vierailija
59/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota video tilanteesta, jossa vesi nousee lattialle, kun pesukone käy. Lähetä video heti huoltoon ja kopio isännöitsijälle ja kerro, että ongelma jatkuu yhdestä käynnistä huolimatta. Pyydä välitöntä korjausta. Tämä on ihan oman oikeusturvasi takia.

Itsellä kävi kerran niin, että juuri tuo kovalla paineella tullut pyykkikoneen vesi meni sitten jostain putkien saumasta alakerran naapurin katosta heidän seinäänsä pitkin alas. 

Vierailija
60/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaarin osalta voit käyttää, ensin mr. Musclea ja jos ei aukene >2mm rautalankaa jossa erittäin pieni koukku n. 4mm yhteen taitettu varovasti pyörität, n. 35cm pitkä normaalisti saat otettua lavuaarista hiukset ja lanka tukokset avaamatta vesilukkoa, toistat muutaman kerran tuon jokaisen pienen aukon osalta.

Jos ei avaudu ota yhteys putkimieheen ( omakotitalo ), talonmieheen voi ottaa yhteys heti jos vuokralla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi