Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen poistovesi nousee lattiakaivosta ylös

Vierailija
13.02.2025 |

Vettä tulee paljon. Lattia lainehtii. Suihkussa käynti ei tee tuota ongelmaa eli vesi menee normaalisti lattiakaivoon. Paitsi jos käy suihkussa samaan aikaan niin sitten on vettä nilkkaan asti. Huoltomies oli käynyt ja oli lappu että viemäri toimii normaalisti. Oli ilmeisesti laskenut sinne vaan vettä eli kuten sanoin niin suihkussa käynti ei nosta vettä. Ainoastaan se poistovesi nousee. Näin ei oo ollut aina eli kuukauden verran tehnyt tuota ja vettä tulee aina vaan enemmän. Pistin ilmoitukseenkin että pesukoneen poistovesi nousee. Tämä on nyt toinen kerta kun on käyty asunnossa ilman että olen ollut kotona. Ei jaksaisi taas pistää viestiä että edelleen se vesi nousee.

Ei kai sen tuolla tavalla kuulu nousta sen veden ja varsinkaan kun ei ole tehnyt sitä aiemmin.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on täysikuu. nousuveden aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä on tukos. 

Vierailija
4/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemäri tukossa. Laita viemärin avausaineitta

Vierailija
5/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suihkussa saa samaan aikaan käydä kun kone päällä.

Vierailija
6/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärissä on tukos jossain. Huoltomiehen pitää tutkia paremmin

Vierailija
7/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassaat sitä jollaain kepillä

Vierailija
8/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se lattiakaivon hajulukko-osa pois sieltä kaivosta, ja puhdista sinne kertyneet tukokset. Tai anna huoltomiehen, tai oikeastaan putkimiehen ottaa, kun se tietää miten se tapahtuu.

Vierailija
9/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se lattiakaivoon menee, meillä menee lavuaarin alapuoliseen putkeen suoraan.

Vierailija
10/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks se lattiakaivoon menee, meillä menee lavuaarin alapuoliseen putkeen suoraan.

Meillä ei oo se liitettynä lavuaariin vaan liitäntäputket on seinässä.

Ap

Vierailija
11/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei siis ole mitään näkyvää tukosta. Lattiakaivo on puhdas. Mun mielestä tukos on syvemmällä ja pakko liittyä poistoputkeen koska suihkun vedet menee alas normaalisti. Eli pistän taas viestiä että edelleen ne vedet nousee. Mielestäni jo viimeksi selitin tarpeeksi tarkkaan mutta pitää näköjään vielä paremmin selittää. Kuvakin oli liitteenä veden määrästä joka leviää yli metrin alueelle.

Ap

Vierailija
12/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei oo se liitettynä lavuaariin vaan liitäntäputket on seinässä.

Ap

Olisko mahdollista liittää letku lavuaariin. Jos asut vuokralla , lattiakaivon siivous kuuluu sinulle.

Vierailija
13/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut vaan sen huoltomiehen niin monta kertaa kunnes saa ongelman korjattua

Vierailija
14/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän avaajaraetta viemäriin, nii lähtee aukeamaan. Ainakin toimi minulla vastaavassa tilanteessa, kun ensin olin putsannut viemärin käsin.

Vierailija
15/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne avaajarakeet on kyllä tehokkaita, sitä voi kokeilla.

Vierailija
16/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei siis ole mitään näkyvää tukosta. Lattiakaivo on puhdas. Mun mielestä tukos on syvemmällä ja pakko liittyä poistoputkeen koska suihkun vedet menee alas normaalisti. Eli pistän taas viestiä että edelleen ne vedet nousee. Mielestäni jo viimeksi selitin tarpeeksi tarkkaan mutta pitää näköjään vielä paremmin selittää. Kuvakin oli liitteenä veden määrästä joka leviää yli metrin alueelle.

Ap

Silti voi viemärit olla tukossa, pesukone tyhjentää aika nopeasti monia litroja vettä verrattuna suihkuun. Suihkun vesi ehtii imeytyä vaikka olisi viemäri jotenkin tukossa.

Vierailija
17/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsos, kun ne kaikki menee yhteen putkeen. Ei siellä risteile jokaiselle lattiakaivolle ja lavuaarille omaa putkistoa. 

Soitat huoltomiehelle uudestaan. Kutsukoon vaikka jonkun kuvaamaan sen viemärin.  

Vierailija
18/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tukos jossakin .Meilläkin on näin käynyt .Meni jonkin aikaa ja sitten oli kunnolla tukossa eikä mennyt edes suihkuvedet pois.

Vierailija
19/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, jos on joskus mennyt vesi kunnolla ja nyt ei, niin tukoshan sinne on syntynyt. Jos olisi aina vesi noussut niin voisi epäillä että on alun perinkin tehty putket jotenkin väärin.

Vierailija
20/79 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan nykyään enää laittaa asunto-osakeyhtiössä putkenavaus ainetta itse vai onkohan se taloyhtiön tehtävä? Niillä kuitenkin tukos poistuisi. Aineet maksaa muutamia euroja. Kannattaa kysyä, että saatko avata itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän