Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herään joka yö 4 aikaan

Vierailija
13.02.2025 |

Varmaan esivaihdevuodet. 

Herätys on 6 aikaan, joten uudelleen nukahtaminen on itse asiassa pahempi kuin nukahtaa hetkeksi jolloin herääminen on tuskaa. 

Pitääkö hakea hormoneja? En haluaisi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähe nyt 04:00 lenkille.? Hukka vie, tai Ahmed. 😯

No ei joka paikassa. Ei täällä tuppukylän keskustassa susia tai Ahmedia liiku. Ei vain kyllä huvita lähteä aikaisin aamulla lenkille vaan koitan vielä nukkua. Tai no yötä tuo mulle on vielä. Herätys arkisin 5.30.

Vierailija
42/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katso kelloa vaan nuku uudestaan. Mulla ainakin auttoi ihan vaan se etten tiedä mitä kello on. Ajattelen että kello on jotain korkeintaan yksi ja nukun uudestaan. 

Tästä pitäisi kyllä opetella pois. Aina tulee katsottua kelloa kun yöllä herää. Mä olen 45v ja mulla samaa ongelmaa kuin ap:lla, että heräilen yöllä. Ehkä on esivaihdevuodet, en tiedä. Lisäksi on uupumusta, ahdistusta, stressiä. Ehkä masennus tai burn out. Opinnäytetyötä pitäisi tehdä, mutta en saa aikaiseksi. Puhti on ihan poissa eikä kiinnosta yhtään koko homma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaisen lääketieteen kellon mukaan keuhkot tuohon aikaan "syynä" tai kertovat itsestään. Mutta voihan myös olla, ettet tarvitse enempää enää unta, kun ei tietoa, mihin aikaan menet nukkumaankaan tai muuten nukut. 

Täällä esivaihdevuodet myös alkaneet, ja heräilen 20 kertaa yön aikana, unilääkkeellä 3-4 kertaa, mutta sillä sentään nukahtaa jo alussa, melatoniinilla tunnin jälkeen tuo 20 kertaa herätys yössä ainakin, ja usein sitä ei voi ottaa, kun reseptiä ei haluta uusia.En sentään palele tai hikoile, mutta aina olen väsynyt.

Mihin sä tarvitset reseptiä melatoniinin kanssa? Sitähän saa jopa ruokakaupoista. 

Siis tuohon unilääkkeeseen Stella, mutta melatoniini toimii myös paremmin ollessaan reseptilääke, ei ole vahvuudestakaan kyse. Kirjoitin väärin, anteeksi.

Vierailija
44/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli tosi stressaava elämäntilanne ja työt raskaat, nukuin silti yöunet yhtenäisesti. Nyt lähempänä 50v heräilen juurikin tuolloin kl 3 ja nukahdan uudelleen noin 5-6 aikaa ja sitten herätys puoli 8, vaikka ei ole niin stressaavaa töissä tällä hetkellä. 

Vierailija
45/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma, tosin vaihdevuodet jo päällä. Aivan sama menenkö nukkumaan klo 21 vai 24, niin aamuyöstä herään 3-4 välillä. Olo on virkeä, ja unensaanti haastavaa. Enkä todellakaan aio nousta touhuamaan mitään tuohon aikaan. Melatoniini itselleni on aivan yhtä tyhjän kanssa. Tämä on ainoa vaihdevuosi vaiva, tai oletan tämän liittyvän siihen, koska ajallisesti heräily sopii vaihdevuosien alkamiseen. Koska, muita vaivoja ei ole, on kynnys hakea lääkitystä näihin vaihdevuosi vaivoihin.

Vierailija
46/46 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stressi aiheuttaa tuota aamuyöstä klo 3-4 heräilyä. Voisiko siis johtua työstressistä tai muusta stressistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän