Herään joka yö 4 aikaan
Varmaan esivaihdevuodet.
Herätys on 6 aikaan, joten uudelleen nukahtaminen on itse asiassa pahempi kuin nukahtaa hetkeksi jolloin herääminen on tuskaa.
Pitääkö hakea hormoneja? En haluaisi.
Kommentit (46)
Herään yleensä klo 3 aamuyöllä, muutamien minuuttien heitolla. Sudenhetki. Jännän tarkasti aina samaan aikaan, menen kymmeneltä nukkumaan. Kolmelta sitten nukahdan uudelleen ja herään joskus seitsemältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan normaali aika herätä. Ehtii tehdä hieman kotihommia tai käydä lenkillä ennen töihin menoa. Olen koko ikäni herännyt 3-4 välillä.
Ei se kyllä NORMAALI ole, vaikka sinä siihen aikaan heräätkin. Suurimmalle osalle tuo on vielä yötä, jolloin nukutaan,
Aivan ensiksi kannattaa lopettaa se alkoholin juominen.
Kiinalaisen lääketieteen kellon mukaan keuhkot tuohon aikaan "syynä" tai kertovat itsestään. Mutta voihan myös olla, ettet tarvitse enempää enää unta, kun ei tietoa, mihin aikaan menet nukkumaankaan tai muuten nukut.
Täällä esivaihdevuodet myös alkaneet, ja heräilen 20 kertaa yön aikana, unilääkkeellä 3-4 kertaa, mutta sillä sentään nukahtaa jo alussa, melatoniinilla tunnin jälkeen tuo 20 kertaa herätys yössä ainakin, ja usein sitä ei voi ottaa, kun reseptiä ei haluta uusia.En sentään palele tai hikoile, mutta aina olen väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisen lääketieteen kellon mukaan keuhkot tuohon aikaan "syynä" tai kertovat itsestään. Mutta voihan myös olla, ettet tarvitse enempää enää unta, kun ei tietoa, mihin aikaan menet nukkumaankaan tai muuten nukut.
Täällä esivaihdevuodet myös alkaneet, ja heräilen 20 kertaa yön aikana, unilääkkeellä 3-4 kertaa, mutta sillä sentään nukahtaa jo alussa, melatoniinilla tunnin jälkeen tuo 20 kertaa herätys yössä ainakin, ja usein sitä ei voi ottaa, kun reseptiä ei haluta uusia.En sentään palele tai hikoile, mutta aina olen väsynyt.
Mihin sä tarvitset reseptiä melatoniinin kanssa? Sitähän saa jopa ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet tai stressi tekevät tuota heräilyä.
Ulkoile illalla hieman...
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan normaali aika herätä. Ehtii tehdä hieman kotihommia tai käydä lenkillä ennen töihin menoa. Olen koko ikäni herännyt 3-4 välillä.
Kaikille ei todellakaan ole normaali heräämisaika. Minulle klo 4 on ennemminkin nukkumaanmenoaika kuin heräämisaika. Olen aina ollut yökukkuja.
En ole koskaan aiemmin ollut herkkäuninen ja olen nukahtanut helposti. Mutta en enää, kun 40 kurkistelee nurkan takana! Herään kello 2-4 ja sitten uni ei vaan enää tule. Yöunet on arkena 3-5 tuntia. On kyllä kovaa stressiä töissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aiemmin ollut herkkäuninen ja olen nukahtanut helposti. Mutta en enää, kun 40 kurkistelee nurkan takana! Herään kello 2-4 ja sitten uni ei vaan enää tule. Yöunet on arkena 3-5 tuntia. On kyllä kovaa stressiä töissä.
Eli sinullakin kyse on ihan muusta kuin iästä. Tuntuu myös, että osa naisista stressaa itse vaihdevuosia niin, että pelkästään se stressaaminen valvottaa. Kaikki tulkitaan esivaihdevuosioireiksi, vaikka kyse olisi stressistä tai ihan jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormoneja unettomuuteen? 😂
Tai mitä nyt sattuu olemaan.
Joo. Käypä hoidon mukaan estrogeeni on ensisijainen hoito tietyn ikäisten naisten unettomuuteen. Lue ja hämmästy.
Hauskaa kun naiset saavat naishormooni estrogeenia vaikka vain huonosti nukkumiseen tuosta vaan, miehet ei mieshormooni testosteronia kirveelläkään vaikka ihan mitattaisiin testot pohjamudissa oleviksi. Ja kyllä, se testokin vaikuttaa nukkumiseen
Mikä tää esivaihdevuosibuumi oikein on? Siitä puhutaan nykyään joka paikassa ja sitä tarjotaan syyksi vähän joka ongelmaan kaikille 30-40 -vuotiaille naisille. Entäs ne miehet, jotka heräilee joka yö neljän aikaan? Tai teinit? Onko niilläkin esivaihdevuodet?
Mun veikkaus on, että sun kroppa ja mieli on ylikierroksilla. Pitkittynyt stressi tekee juuri tuota, että heräilee aamuyöllä, kun hermosto ei nukkuessakaan kunnolla pääse rauhoittumaan. Järjestä itsellesi lepoa ja lomaa, jotta hermosto rauhoittuu. Jätä tiktokit ja muut somen selailut illasta pois. Liiku luonnossa ja kokeile esim. joogaa tai avantouintia.
Tsemppiä!
Taina Licciardo-Toivola herää joka aamu 2:34 ja lähtee lenkille.
Klo 3-5 yöllä, on suden hetki. Silloin ihminen on heikoimmillaan. Googlaa!
Lähe nyt 04:00 lenkille.? Hukka vie, tai Ahmed. 😯
En pyytäisi hormoneja klo 4 heräilyyn, koska mulla on ollut muita paljon kamalampia vaihdevuosioireita. On tullut perspektiiviä. Herään siis neljältä ja lepäilen kuuteen asti, kunnes täytyy nousta. Nukahdan 24 maissa. So What?
kello neljää yöllä kutsutaan sudentunniksi. Vargtimmen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hän on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän talossa tai naapuritalossa jokin laite, mikä lähtee siihen aikaan käyntiin? Varaaja tms. Saatat herätä sellaiseen, jos olet herkkäuninen. Ei kukaan yleensä herää kellolleen. Hormonimuutokset ei tee sellaisia.
Täällä ainakin postiauto herättä aamuyöllä
Sina pelkele ei saada minua herättä
Vierailija kirjoitti:
Mirkka Torikka sai uuden auton ja shampanjaa 42v lahjaksi.
Älä katso kelloa vaan nuku uudestaan. Mulla ainakin auttoi ihan vaan se etten tiedä mitä kello on. Ajattelen että kello on jotain korkeintaan yksi ja nukun uudestaan.
Mihin tuossa hormoneja tarvitaan? Menet pari tuntia aiemmin nukkumaan niin saat saman verran unta, vaikka heräisit jo klo 4.