Tehdäänkö nykyään enää ns. kantaaottavaa musiikkia kuten vaikka ysärillä? Ei tunnu kukaan laulavan demokratiavajeesta, asunnottomuudesta
Vai kuuntelenko vaan väärää musiikkia? Tuli vaan mieleeni, kun jostain kuului Pearl Jamia, ja tuli hirveän nostalginen olo.
Kommentit (25)
Justhan ilmestyi Portion Boysilta Näihin hommiin ei synnytä, musavideo on aivan loistava. Ja Vikmanin Myynnissä on vahvasti yhteiskunnallinen myös.
Paras musiikki on tehty ennen 2000-lukua.
Tehdään... vielä enemmän kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Rap musiikissa kyllä
Whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house (hol' up)
I said certified freak, seven days a week
Wet ass pussy, make that pullout game weak, woo! (Ah)
Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, you fucking with some wet ass pussy
Bring a bucket and a mop for this wet ass pussy
Give me everything you got for this wet ass pussy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rap musiikissa kyllä
Whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house (hol' up)
I said certified freak, seven days a week
Wet ass pussy, make that pullout game weak, woo! (Ah)Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, you fucking with some wet ass pussy
Bring a bucket and a mop for this wet ass pussy
Give me everything you got for this wet ass pussy
Tämä kertoo kilttimiehen vaikeuksista löytää itselleen pariutumishaluinen nainen.
Onko kantaaottavalla musiikilla ollut muuta merkitystä kuin se, että esittäjä on kappaleillaan tienannut enemmän tai vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Onko kantaaottavalla musiikilla ollut muuta merkitystä kuin se, että esittäjä on kappaleillaan tienannut enemmän tai vähemmän?
EOS, mutta ennestä vanhaan kansa altistui mm. vapaus-, demokratia-, yhteiskunnallinen tasa-arvo-opetukselle ihan vaan mainstream-musiikkia kuuntelemalla. Ei ollut esiintyjätkään mitään mallinukkeja, vaikka hiuksia oli monella enemmän kuin tarpeeksi. Itse kasvoin kuuntelemalla mm. Megadethiä, Cranberriessiä, PJ:ä, Tubthumpingia, jopa Billy Braggia. Melkeinpä kaikilla ns. oikeilla muusikoilla oli jotain sanottavaa aktivismin eri osa-alueilta. Vähintäänkin kannustivat myötätuntoon.
Hyviä olivat myös Midnight Oil, Manic Street Preachers, RATM, hyviä bändejä oli vaikka kuinka paljon. Nykyään tuntuu, että kaikki artistit vaan hönkii jostain henkilökohtaisista ahdistuksistaan, eivätkä silti siinäkään pääse edes lähelle ysärin parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään... vielä enemmän kuin silloin.
Kuka tekee?
Nykyajan ongelma on, että muusikot ovat niin tyhmiä, että niiden kantaaottavat piisit ovat vain noloja.
"Jumalan lapsi, Suomen hallitus on natsi
Ne haluu lähettää mut Afrikkaa, Orpo, tilaa mulle taksi (Tilaa mulle)"
Tosin voiko joltain kehitysmaamamulta odottaakaan ton kummallisempaa sanoitusta.
Cheekillä ja Sannilla on ollut sanoituksissaan ajan henkeä vaikkei varsinaisesti kantaaottavaa olekaan.
Valtaosa ihan nykyhiteistäkin on sellaisia ettei ne kerro oikeastaan mistään, siksi niistä ei myöskään tule ikivihreitä, kun esityksistä ei välity tunnetta. Vertaa nyt vaikka johonkin Dingoon; vaikkei olisi edes elänyt vielä silloin niin biisiä kuunnellessa pääsee hetkeksi sen ajan kuviin ja tunnelmiin.
Voi olla vähän vaikea työllistyä sen jälkeen? Saako edes osallistua Suomi Areenaan jos esim. mollaisi osuvasti niin hyvää hallitusohjelmaa?
Aika on muuttunut siinä suhteessa että ennen paikalliset artistit ottivat kantaa oman kansansa asioihin. Nykyään ainakin länsimaissa ulistaan afropäiden ja muiden m.tunkijoiden "oikeuksista" enemmän kuin muusta. Suomalaisille ei taida nykypäivänä oikein olla mitään omia biisejä joka kertoisi juuri meistä. Todella hävettävä tilanne kyllä.
Juurihan siitä uutisoitiin, että sateenkaariaiheista puhutaan nykymusiikissa paljon aiempaa enemmän. Ja silloinkin kun biisien sanat ei sano mitään, esiintyjien paljas pinta on omanlaisensa kannanotto sekin.
Ei taida levy-yhtiöt haluta talleihinsa kantaaottavia artisteja, mutta ainahan bändit ja artistit ovat kantaa ottaneet. Niitä ei vain tänä päivänä markkinoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rap musiikissa kyllä
Whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house
There's some whores in this house (hol' up)
I said certified freak, seven days a week
Wet ass pussy, make that pullout game weak, woo! (Ah)Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, you fucking with some wet ass pussy
Bring a bucket and a mop for this wet ass pussy
Give me everything you got for this wet ass pussyTämä kertoo kilttimiehen vaikeuksista löytää itselleen pariutumishaluinen nainen.
Ei sillä se kertooo huumeilla päänsä sekoittanee ympärileikatun ghettoniegerloisen vaikeuksista saada orkkua ellei mulukun päällä pompi ja sheikkaa twerkkaamisella persuksensa liikkuvaksi saanut ghettoniegerloisnainen.
If you tolerate this,you children will be next.
Ysärillä muusikoilla oli vielä jotain sanottavaa, nykyään kaikki on ihan tyhjänpäiväistä.