Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on jokaisen oma valinta.

Vierailija
12.02.2025 |

Minä olin aikaisemmin pienituloinen, tienasin noin 1800e/kk nettona. 

Kyllästyin olemaan pienituloinen joten opiskelin itselleni amk tutkinnon ja valmistumisen jälkeen menin töihin. Valmistuin vuonna 2021 ja tienaan nyt nettona noin 2600e/kk. Työni on siistiä konttorityötä. 

Köyhyys ja pienituloisuus on jokaisen oma valinta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhyys ole aina oma valinta. Siihen vaikuttavat myös ulkoiset tekijät ja mahdollisuudet.

Vierailija
42/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin rutiköyhä kuin teen alle 3000e kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs rikkaat sitten tekisivät, jos köyhiä ei olisi?

Vierailija
44/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhyys ole aina oma valinta. Siihen vaikuttavat myös ulkoiset tekijät ja mahdollisuudet.

Ihminen voi myös itse muuttaa ulkoisia tekijöitä (esim. muuttamalla muualle, välttämällä lannistavien ihmisten seuraa jne.) ja luoda itse itselleen mahdollisuuksia. 

Vierailija
45/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa elämä on pelkkiä mahdollisuuksia toisensa perään. 

Vierailija
46/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: jos tarvetta lainalle niin https://www.lainaa.loan auttaa

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta niistä suurin osa on huonoja

Vierailija
47/64 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800€/kk nettotulot eivät tarkoita köyhyyttä.

Asun pienessä kunnassa ja olen töissä koulun keittiöllä. Tienaan juurikin tuon  1800€kk nettona.

Vuokra on 30m2 rivitaloyksiöstä kunnan keskustassa 340ekk. 

Autoa en tarvitse koska työmatka on 2km.

Saan kyllä yli puolet palkastani säästöön. En eds keksi mihin tuhlaisin palkkani. Eihän täällä ole edes mitään muuta kuin pari ruokakauppaa. 

Vierailija
48/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain samanlaisen palkankorotuksen ihan vaan vaihtamalla työpaikkaa. Ei tarvinnut istua koulunpenkillä päivääkään.

Vierailija
49/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin suoraan lukiosta amk-tutkinnon, muka työllistävän ja hyvä palkkaisen, ehkä jopa saman kuin apkin, mutta enpä saanut alan työtä vaan jumin matalapalkkaiseen konttorityöhön. Työn ohessa opiskelin lisäopintoja yliopistossa, mutta ei sekään auttanut. Sitten lopetin näpyttelyt ja aikani ihmeteltyä opiskelin amistutkinnon jossa taatusti töitä ja hyvä palkka. Valmistuin just tähän taantumaan ja nyt ylläripylläri työtön. Osaaminen vanhenee koko ajan, joten saa nähdä vieläkö tässä edes työllistyy. Korkeintaan pitää opiskella joksikin rupipalkka hoitajaksi, mistä taas todellakaan ei voi sanoa että olisi mun valinta. 

Onneks oon valinnut aikoinaan minipalkkanäpyttelyissäni säästää ja opetellut sijoittamaan, tehnyt muutamia hyviä poimintoja, joten ei mua köyhäksi voi sanoa. Valinta tietty sekin. 

Vierailija
50/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun köyhät

Vierailija
51/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän ihmisen tyhmä aloitus, nun ottaa huomioon, miten erilaisia elämäntilanteita ja ihmisiä on.

Vierailija
52/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut siinä onnellisessa asemassa että kirjaimellisesti aikoinaan vaan menin töihin suoraan opiskelujen jälkeen. Ikää nyt reilu 40, useampi lapsi ja velaton okt. Mitenkään leveästi ei oo eletty ja kotonakin olin kotihoidon tuella useamman vuoden. Silti koen että tämän vakaan elämäntilanteen on mahdollistanut se, että puolison kanssa ollaan käyty töissä nuoresta asti. Ja yhteenlasketut tulot tällä hetkellä kuussa noin 7000e. Että mitenkään isot ne ei oo, tavan duunareita ollaan.

Vierailija
53/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai syytetäänkö taas boomereita. Itse en osannut pistää aikoinaan bitcoiniin, koska olin liian heikko. Siinä se. Bitcoinin avulla olisin voinut saada oman talon ja elää sitten loppuelämän sossupummina. Äitini kuului siihen sukupolveen jossa ulkonäkö merkitsi paljon. Isäni ei oikein osannut bitcoinia tai sitten oli vain niin musertunut 'kunnanelättiä' hävenneestä ihmisestä eli äidistäni. En halua krypto heppujen rahoja oli ne vihamiehiä tao tuttavia. Onnittelen jokaista suomalaista joka osasi tittelinkipeän uran hakemisen sijaan lunastaa itsensä vapaaksi oravanpyörästä bitcoinin avulla.

Vierailija
54/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se silloin kun kaikki rahat menee 'yrittämiseen' tai 'uraan'. Ei kaikki rikkaat ole roskaa myymällä rikastuneet tai perineet rahojaan käyttämällä hyväkseen yel-maksuja ja verotuksen porsaanreikiä. Jos sossupummi pisti bitcoiniin 2011, ja nyt on miljonääri kun myi coininsa, niin keneltä se on pois. Ainahan voi syyttää elämisen kalleutta ja kaikkia muita. Minun äidillekin kaikki oli aina muiden vika ja rouvan itsensä tekemät tuhoisat valinnat välttämättömiä.

Vierailija
55/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit köyhyyden?

Minä aion valita köyhyyden pariksi vuodeksi. Saan kesästä lähtien ansiosidonnaista pari vuotta ja sitten ajattelin heittäytyä veonmaksajien huomaan paiksi vuodeksi ennen eläkettä. Työuraa takana 38 vuotta.

Vierailija
56/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan noinkaan. Varallisuus keskittyy tuppukylissä, kuten syntyvyydestä voi huomata. Tuppukylissä on monesti myös vaikeampi löytää puolisokseen ihmistä jonka suvussa ei ole tyhmiä, sairaita tai molempia. Maajussille morsian-ohjelmassa landepukut monesti ottavat kaupunkilaisen verovaroilla tuetuille perintömailleen.

Vierailija
57/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kryptoja treidaamalla parhaimmillaan 1000-2000 e päivässä, 400 e päivä vakio kryptoilla. Aiemmin AMK-tutkinnolla hikisesti 2200 e kuussa käteen. Aina voi oppia lisää, myös opiskelematta lakimieheksi tai lääkäriksi. Surkein palkkani oli 2 kesää ensimmäisissä kesätöissäni 5,60 e / tunti. Sitten olin vaateliikkeessä ja sain kuussa käteen 1400 e 😂 Ja nyt tosiaan välillä kuukausitulot olleet aika huimia.

Vierailija
58/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs rikkaat sitten tekisivät, jos köyhiä ei olisi?

Lypsyrobotit, moottorisahat motossa ja monet muut koneet ainakin täällä meillä päin hoitaa ne tehtävät jotka ennen kuuluivat köyhille. Takseja vielä toistaiseksi on, mutta eiköhän niidenkin määrä romahda syntyvyyden alamäen jatkuessa.

Vierailija
59/64 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut siinä onnellisessa asemassa että kirjaimellisesti aikoinaan vaan menin töihin suoraan opiskelujen jälkeen. Ikää nyt reilu 40, useampi lapsi ja velaton okt. Mitenkään leveästi ei oo eletty ja kotonakin olin kotihoidon tuella useamman vuoden. Silti koen että tämän vakaan elämäntilanteen on mahdollistanut se, että puolison kanssa ollaan käyty töissä nuoresta asti. Ja yhteenlasketut tulot tällä hetkellä kuussa noin 7000e. Että mitenkään isot ne ei oo, tavan duunareita ollaan.

Sinä sait pitkän työuran äitini kaverin lapsettoman pojan tavoin. Suomessa isolle osalle tuo ei ole mahdollista.

Vierailija
60/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No te olette onnellisessa asemassa. Hyvä kun monella yhteenlaskettu summa yltää edes 3000e kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän