Mua pelottaa ja jannittaa kauheasti, joudun managerin puhutteluun tanaan!!!!
Parin tunnin kuluttua on tapaaminen, siella on myos joku kirjoittamassa ylos mita puhumme. Syyna on poissa-oloni, joista jo keskustelimme maaliskuussa. Olin todella kipea kevaalla ja minulla oli useampi poissa olo, ehka 6 pvaa, ja sen jalkeen olen ollut sairaana kahdesti; yhdn paivan toukokuun lopulla ja yhden heinakuun lopussa.
Mitakohan ne meinaa, saankohan virallisen varoituksen tms? Kayttavat erasta systeemia jonka kaavan mukaan lasketaan poissaolot ja koska teen vain 24h/vko niin minun tulos tuolla systeemilla on suuri pistemaara.
Yritin kayda pyytamassa laakarilta todistusta etta olen siarastellut mutta siella sanoivat etta tyonantajan taytyy kirjoittamalla pyytaa sita heilta minun suostumuksellani. Olisi edes ollut jotain mustaa valkoisella, koska minulla on mm. astman tutkinta kesken, ja olen kipea tallakin hetkella...
Mita ihmetta sanon tuolla tapaamisessa ja pelkaan etta pillahdan taaskin vain itkuun... On niin kauhean tiukka tuo manageri.
Kommentit (12)
nyt vain kertoa siellä se asia, ettet voimitään, että olet sairastellut...
TSEMPPIÄ!
Ja tästälähtien menet lääkäriin aina kun olet kipeä, että saat sair.lomatod.
T.SH
Ei sulla pitäisi olla mitään hätää. Eikä taatusti ole syytä pillahtaa itkuun. Eikä sairauspoissaoloista voi edes antaa varoitusta, kultaseni, jos niihin on lääkärin todistus. (Siis kai sä olet oikeasti hakenut sairaslomaa, etkä vain jäänyt pois töistä? Niistä sairaslomalapuistahan se syy jo näkyy! Et tarvitse mitään erityistä todistusta enää.) Ja syy saadaan hallintan, kun saat astmalääkkeet kohdalleen, joten tulevaisuuessa poissaoloja on vähemmän..
Sullahan on ihan hyvä syy poissaoloihisi! Et varmaan edes haluaisi olla töissä firmassa, jossa ihminen ei saa sairastaa.
Käsittääkseni lääkärintodistus tarvitaan pidempiin poissaoloihin. Tai sitten ainakin työnantajan lupa. Jos lupa on saatu, ei siitä pitäisi olla mitään mussuttamista.
mutta niin kauhean rankkaa tehda sairaana.
Saisin ottaa kolleegan tai liitonedustajan tms mukaan mutta en katso sita tarkeaksi koska en nae tehneeni mitaan vaaraa? Ja sain kutsun tuonne vasta perjantaina joten eipa ole jaanyt paljoa aikaa jarjestella mitaan.
Meill atuntuu sairas poissaolot olevan mukaan tuohon laskettuja. En mymmarra miksi koska mieluummin sairas ihminen pois tyosta kuin siella mummoja sairastuttamassa!!
ap
sairauden takia pois tyosta. ja koska teen 2 yovuoroa viikossa niin en ole ikina ollut yli 3 vuoroa pois tyosta. Kutsutaan ns. self certifying absence sen alle 3 paivaa.
kaveriksi tilaisuuteen. Se että sun mielestä et ole tehnyt mitään väärää ei ole sitä työnantajan mielestä.
syvälle sinne, mihin päivä ei paista. Ja hakeudu toiseen työpaikkaan. Sellaiseen, missä ihminen saa pitää kuukaisittaiset sairauslomansa ilman jälkipyykkiä :-)
meinaan eihän sitä enää voi sulle kukaan kirjoittaakaan, jos et ollut lääkärissä SILLOIN.
Mutta ei tuosta minkään eu-maan lainsäädännössä voi vielä varoitusta antaa. Epävirallisesti voivat kehottaa miettimään poissaoloja jatkossa ja lisäksi voivat jatkossa vaatia lääkäritodistukset lyhyemmiltäkin poissaoloilta.
että jos poissaolot menee jokin rajan yli niin on esimiehen, työterveyden ja henkilöstöpuolen edustajien kanssa keskustelu. Esim. jos työtehtäviä pitää muuttaa tai vaihtaa...
meinaan eihän sitä enää voi sulle kukaan kirjoittaakaan, jos et ollut lääkärissä SILLOIN.
Mutta ei tuosta minkään eu-maan lainsäädännössä voi vielä varoitusta antaa. Epävirallisesti voivat kehottaa miettimään poissaoloja jatkossa ja lisäksi voivat jatkossa vaatia lääkäritodistukset lyhyemmiltäkin poissaoloilta.
Ja mun sairaskertomuksissa on tietenkin noista kaynneista dokumentit. Sen vuoksi juuri olisinkin halunnut laakarintodistuksen menneista tapauksista ja myos naista taman hetkisista ongelmista. Mutta kuulemma pitaa tyonantajan vaatia niita.
ap
vaan se pitää antaa heti silloin kun siihen aihetta on ja vieläpä niin että siihen on oikea aihe.
Poissaolo sairauden takia ei sitä ole. Miksi muuten sinulla ei ole lääkärintodistuksia poissaoloista? Eikö niitä ole tarvinnut tähän asti olla?
Niin ja tietysti, tapahtuuko tämä Suomessa?
Suomessa saat myös ottaa mukaan oman edustajasi, kollega tai luottamusmies.