Mitä ruokaa, et koskaan osta kaupasta?
Kommentit (121)
Makkaraa, metwurstia, maksalaatikkoa, nyhtökauraa, kauramaitoa, pakasteranskalaisia, alkoholijuomia... Pitkä lista tulisi. Mun kaupassa olisi hyvin vähän tuotteita.
Suomessa valmistettua ruokaa. Kallista ja 🤮-makuista
Kanaa, en missään muodossa. Iljettää kalpeat kanat, näyttää lipoomilta.
Purkkiin säilöttyä lihakastiketta, vegaanista "jauhelihaa", soijatuotteita, margariinia, lauantaimakkaraa
Kaupoissa on niin paljon tavaraa tarjolla, että suurinta osaa niistä ei tule koskaan ostettua.
Esimerkkeinä mainitakseni viinit (ostan Alkosta), nyhtökaura, härkis, valmisateriat, sushi, salaatinkastikkeet, saaristolaisleipä, margariini ja energiajuomat.
Vierailija kirjoitti:
En osta
- muroja tms. tuotteita
- proteiinivanukkaita, -juomia, -patukoita jne.
- mehuja
- tuorepastaa
- lämmitettäviä mikroaterioita, valmiita salaatteja muovikipossa
Mä taas ostan nykyään pelkästään tuorepastaa, paitsi makaronit kuivina. Proteiinijuttuja en osta minäkään, ja muroja - oon lopettanut müslinkin syömisen, kyllästyin kai vaan.
Olis helpompi luetella ne mitä ostan, kuin se, että mitä en osta, tyyliin 10 vs. 5000.
vihertyperyksien pakkotuputusta.liha on ruokaa.
Ostan vain todella harvaa ruokaa joten olisi helpompi luetella ne ruuat mitä ostan. En pidä valmisruuista.
Raaka-aineita ostan monipuolisesti, mutta esimerkiksi punajuuria en osta koska en niistä pidä.
Niitä on niin paljon. Esim. Lanttu, palsternakka ja muut yököttävät juurekset, tuore maksa ja maksalaatikko, lampaan/karitsan liha, veriletut, makkarat/nakit, tofu, nyhtökaura, härkis, piimä, mikroateriat...
Kielipoliisista päivää: Ruokana leipää ja ostanpas joskus kaupasta.
Grillikyljet yms. kesäkausituotteet. Liikaa rasvaa minun makuun.
No varmaan suurin osa kaupan tuotteista on sellaisia mitä en koskaan osta. Kaupoissa on nykyään mieletön määrä erilaisia ruokia ja varmaan suurin osa ostaa aina vain sitä tietynlaista.
Mutta sen verran on pakko sanoa tuosta aloituksesta, että et sanan eteen ei tule pilkkua.
Kalaa. Puoliso ja kaksi lapsista on allergisia. Itse syön kalaa silloin kun käyn vanhempieni luona tai ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
vihertyperyksien pakkotuputusta.liha on ruokaa.
Liha on myös aina tap*ettu eläin, siitä ei pääse mihinkään. Jonkun eläimen ainoa elämä on loppunut julmasti ennen aikojaan. Jo ehkä 5 viikon ikäisenä tai 6kk ikäisenä.
Sushia, salmiakkia, sika-nautajauhelihaa, keltasipulia, kauramaitoa, ohraryynejä, valkoista leipää.
En osta mitään liha-ja kalatiskiltä. Kaupassa töissä olleena tiedän miten siellä toimitaan. Suurinosa tuotteista myydään tuoreina vaikka on oikeasti kolme päivää vanhaa, joka yö pakkasessa ollutta ja 3 kertaa sulatettua kamaa. Hyi yäk.
Punaista lihaa en ole ostanut nejäänkymmeneen vuoteen - ja vielä elossa.
en osta....liha ja kalatuotteita koska lohta ja kanaa saa aina ruokajonosta ja valmisruokia sekä valmissalaatteja
kerran vuodessa ostan toki karitsanpaistin pääsiäisenä ja juhannukseksi naudan sisäfilepaketin
ostan ehkä kaljaa ja sitten rahkaa, maitoa ja raejuustoa ja kananmunia ja joskus sushisetin. en muuta. joo no joskus hedelmiä niitäkin saa usein ruokajonosta
andyliini
Ei mitään jossa on keinotekoisia makeutusaineita kun maistuvat kammottavalle. Ei mitään missä on kananmunaa, chiliä, kalaa, mansikoita, sitruksia allergian takia.