Mitä ruokaa, et koskaan osta kaupasta?
Kommentit (121)
Se, mitä kutsutaan ranskanleiväksi
- vegeä
- olutta
- mitään missä on kasviöljyjä
Tässä on muutama ruoka, joita moni välttelee syystä tai toisesta:
Valmiit mikroateriat usein kallista ja täynnä lisäaineita, eikä makukaan yleensä päätä huimaa.
Halvimmat nakit ja makkarat jos lihapitoisuus on alle 50 %, niin mitä siellä oikein on?
Maustetut jugurtit täynnä sokeria ja keinotekoisia makuaineita, mieluummin maustamaton ja marjoja sekaan.
Säilykehedelmät sokeriliemessä miksi pilata muuten hyvä hedelmä turhalla sokerilla?
Laihdutusvalmisteet ja ateriankorvikkeet usein kalliita ja täynnä epäilyttäviä ainesosia, mieluummin syön oikeaa ruokaa.
Halpis-pizzat pakastealtaasta pohja maistuu pahvilta ja täytteet on lähinnä mysteerilihasta tehtyä murua.
Valmiiksi pilkotut hedelmät ja kasvikset ylihinnoiteltuja ja usein nahistuneita.
Erittäin halvat tonnikalat ekosysteemin ja ihmisarvoisten työolojen kannalta epäilyttäviä.
Mikä on sellainen ruoka, jota itse et koskaan osta?
ChatGPT
Miksi v!tussa, kirjoitat kuin aívovammaìnën?
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikkoa
Olin itse samaa mieltä. Verikokeissa kävin, rauta-arvot ihan niin ..... (mulla joskus lapsena oli anemia, rautaa tablettina sitten. Nousivat, mutta ne oli ... pahanmakuisia.
Sitten tuli taas anemia, himo tuohon "maksalodjuun" - paistinpannulla lämmitin, kananmuna siihen sekaan. Ai että!
(mulla SpO2 arvot on kyllä hyvät eli keuhkot toimii, mutta se happi ei jotenkin sitoudu soluihin, en tiedä; mies olen).
Ap, lauseeseesi, ei, tule, pilkkua.
Prosessoituja valmisruokia.
Paneroituja epämääräisiä jätteitä muovipakkauksessa.
Oranssissa liejussa kylpeviä tehokasvatussuikaleita - possu, kala, kana.
Ei mitään, minkä nimi on "pyörykkä" = teurasjätettä.
Lihankorvikkeita, härkis ym. vegevalmisruokia.
mehua, limsaa, alkoholijuomia
keksejä, pikkuleipiä = palmuöljypaskaa, transrasvaa, sokeria
Komppaan eli en varmasti osta "villikalaa", "villivihanneksia", "villilihaa", "villimarjoja", enkä ui "villivedessä" tai juo "villivettä". 😅🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegetuotteita, vihanneksia, kalaa, lihaa, perunoita, maitoa, olutta, siideriä, energiajuomia.
Mitä teillä syödään, jos et koskaan syö vihanneksia, etkä kalaa, etkä lihaakaan.
Ei tarvitse teititellä, olen yhden hengen talous. Kalaa, lihaa ja perunaa syön valmiseineksissä, en osta erillisenä. Niiden lisäksi syön puuroa, hernekeittoa, ruisleipää, makkaraa, juustoa, piimää, jogurttia, jäätelöä, suklaata, kahvileipää ja banaaneja.
Vierailija kirjoitti:
En osta valmisruokia.
Viimeiset 30 vuotta olen ostanut vain niitä.
Veke moskaa, riisiä, makaroonia, kevyttuotteita, oliiviöljyä, rypsiöljyä, paprikaa, karkkia, limsaa, kaljaa, tupakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vege- ja luomutuotteita.
Luomua ostan aina, vegeä en koskaan.
Esim luomumaito ja -kerma maistuvat paremmalle kuin vastaavat tavalliset tuotteet.
Proteiinituotteita, kuten viilit, rahkat, jugurtit, koska maistuvat pahalle.
Luomua, härkiksiä ym. vegetuotteita, verilettuja, sushia (haluaisin mutta en osaa), järvikaloja (kalastan itse), mitään missä lukee "villi" (😂), sisäelimiä (kissalle porsaansydäntä kyllä), kaalilaatikkoa ja -kääryleitä, ostereita, rapuja (pakastekatkoja kyllä), marjoja (kerään itse), riistaa...